Gå til innhold

Hormoner for å booste EL - tull?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

fant dette på instagram, hva tenker dere om det..? Skal starte med hormoner for å booste el - men kjente med motløs når jeg leser dette :( har regelmessig mens.. 4C41B05B-D263-469D-AF49-34CCB130D187.thumb.jpeg.3dfeef3dac17b57e2d410d2e686d864c.jpeg

Anonymkode: e210f...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, gynekologen som skrev det ut til deg har vel en grunn til å gjøre det. Er du sikker på at du har eggløsning hver syklus? 

Anonymkode: 3202a...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig svar. Jeg har regelmessige sykluser men elendige egg. Eggene mine ble ikke bra uten letrozol. Er en grunn til at dette skrives ut. 

Anonymkode: de506...38a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen min sier at letrozol i seg selv ikke fremmer eggkvalitet dersom man har egen eggløsning innenfor normal tid (inntil 40-noe dager). For de som har eggløsning av seg selv hjelper letrozol å skape tidligere eggløsning. Sen eggløsning kan ofte være kjent for dårlig eggkvalitet. Dersom man har fast 28-30 dager syklus har letrozol ingen effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig merkelig svar. Jeg har regelmessige sykluser men elendige egg. Eggene mine ble ikke bra uten letrozol. Er en grunn til at dette skrives ut. 

Ble du gravid ved bruk av de? 
tror dette er en vanskelig sak.. 😕 va såå sikker på at jeg skulle få et boost når jeg startet på de, men mista håpet nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har 28 dagers syklus - ingen uregelmessigheter.. barn fra før! Blitt grundig undersøkt av spesialist med lang erfaring. Sliter med å bli gravid med barn nr to. Fikk letrozol og en sprøyte (husker ikke navn) - ble gravid på første forsøk da men mistet dessverre men  spesialist påpekte at det ikke vær medisinens feil . Dette er en spesialist med årevis av erfaring fra både fra det offentlige og private og regnes som en av de fremste. Han anbefalte meg dette for å «kickstarte» vi fortsetter med ny kur til uka!

ønsker deg lykke til og ta gjerne kontakt om du vil snakke mer:)

Anonymkode: f99b5...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde Clomifren for å "booste eggløsningen", sammen med eggløsningssprøyte og progesteron etter eggløsning, før vi gikk over på IVF. Det gjorde at jeg modnet 2-3 egg samtidig. Gynekologen sa at det økte antallet egg pr. syklus var årsaken til at vi prøvde det hos meg som hadde regelmessig syklus med eggløsning. To egg ga dobbel sjanse den syklusen sammenlignet med ett. Og siden vi hadde prøvd over et år og tydeligvis ikke var så fertile, var sjansen for flerlinger (og risikosvangerskap) lav. Han mente Letorozol ikke var noe poeng å forsøke for vår del (uforklarlig infertile). 

Anonymkode: 1789c...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

har 28 dagers syklus - ingen uregelmessigheter.. barn fra før! Blitt grundig undersøkt av spesialist med lang erfaring. Sliter med å bli gravid med barn nr to. Fikk letrozol og en sprøyte (husker ikke navn) - ble gravid på første forsøk da men mistet dessverre men  spesialist påpekte at det ikke vær medisinens feil . Dette er en spesialist med årevis av erfaring fra både fra det offentlige og private og regnes som en av de fremste. Han anbefalte meg dette for å «kickstarte» vi fortsetter med ny kur til uka!

ønsker deg lykke til og ta gjerne kontakt om du vil snakke mer:)

Takk for svar, fikk litt håpet tilbake nå.. skal først få sjekket sædkvaliteten til mannen før jeg evt får hormoner.. 

Er så spent og veldig redd for at det ikke skal hjelpe 😔 

har du mye bivirkninger på letrozol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veldig lite - dag 2 av kuren kjente jeg at «noe skjedde» i den forstand at jeg ble i dårlig humør/sint 😄 men det ga seg dagen etter også fikk jeg litt nattsvette men ellers ingenting. Kjente eggløsning godt men var ikke vondt. Fikk beskjed om at det var viktig med ultralyd oppfølgning under behandlingen - så pass på at de følger deg opp :) hvor lenge har dere forsøkt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde veldig lite - dag 2 av kuren kjente jeg at «noe skjedde» i den forstand at jeg ble i dårlig humør/sint 😄 men det ga seg dagen etter også fikk jeg litt nattsvette men ellers ingenting. Kjente eggløsning godt men var ikke vondt. Fikk beskjed om at det var viktig med ultralyd oppfølgning under behandlingen - så pass på at de følger deg opp :) hvor lenge har dere forsøkt?

Okei, det skal jeg takle 🙈🤞🏼 

Er på PP 12 nå. Skulle få mer info etterhvert, så starter vell ikke på hormonene evt før om 1-2 mnd. Går med et lite håp om å slippe det, men samtidig tror jeg ikke jeg blir gravid uten 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ble du gravid ved bruk av de? 
tror dette er en vanskelig sak.. 😕 va såå sikker på at jeg skulle få et boost når jeg startet på de, men mista håpet nå. 

Jeg ble gravid ja

Mine regelmessige smertefulle sykluser var cyster som sprakk. Alrsp ibgen eggløsning 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på tredje syklusen med letrozol nå. Ingen bivirkninger, men veldig fornøyd med eggløsning! Hadde temmelig sen EL før (nærmere CD30), men nå sist syklus fikk jeg rekordtidlig EL på CD15! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (10 timer siden):

Jeg er på tredje syklusen med letrozol nå. Ingen bivirkninger, men veldig fornøyd med eggløsning! Hadde temmelig sen EL før (nærmere CD30), men nå sist syklus fikk jeg rekordtidlig EL på CD15! 

Takk for svar. ❤️ håper den sitter snart! 🤞🏼 
jeg har el på dag 13-18.. Gyn kunne se at egget hadde sluppet forrige mandag, så har eggløsning allefall 🥳🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...