AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Hei, hvordan er stemora til dine barn? Involverer hun seg (for lite, for mye)? Er dere venner, eller uvenner? Og hvordan var bruddet? har møtt en mann med barn, har ikke barn selv (ønsker ikke), vi har datet i snart 5mnd... og lurer på hvordan det kan fungere? vet at dette er forskjellig, men ønsker gjerne å høre fra dere som har en stemor for barna😊 Anonymkode: 786c3...404 1
Gjest BethD Skrevet 30. januar 2021 #2 Skrevet 30. januar 2021 Stemoren til sønnen min er,såvidt jeg vet,veldig grei. Hører verken negative eller positive ting om henne fra sønnen min (han er snart 14), og har bare et godt inntrykk av henne. Vi kjenner ikke hverandre utover på hils.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 Jeg vet veldig lite hvordan de har det der borte. Ungene har diagnoser (men er smarte) og sier svært lite med mindre det er noe som er kjeeeempeurettferdig. Det jeg har fått inntrykk av, er at stemor har ansvar for hus og unger (også våre) i tillegg til jobb. Tror ikke far hadde greid å huske på alt selv. Kanskje etterhvert, men det hadde nok vært mye prøving og feiling som hadde gått ut over ungene, da alt som glemmes og går galt er alle andres feil. Jeg vet hun ikke har fått veiledning i diagnosene deres, og for han er det uansett 70-talls oppdragelse som gjelder, for det fungerte helt fint på han (i følge han selv). Jeg vet hun er utkjørt pga symptomene deres. Noe ungene får skylda for. Jeg har også hørt at det er stressende og ustrukturert der borte, noe som nok gjør at de er ekstra ville. Noe jeg får skylda for, fordi de er ville når de kommer fra meg får jeg beskjed om. Der er også mye kjefting i følge ungene, men hvor mye det stemmer vet jeg jo ikke. Jeg selv er stemor. Jeg legger meg ikke bort i oppdragelsen, men kan be de om å oppføre seg fint, og å rydde opp etter seg i fellesrom. På en vennlig måte. Og de rydder med et smil, og som regel så trengs ikke beskjed. Det er sånn, her er en bunke med leker på stuen, kan alle legge på plass det som er sitt? Ellers så har vi ansvar for å følge opp egne unger med klær og utstyr, lekser, fritidsaktiviteter, niste, legging, etc. Og så hjelper vi hverandre med kjøring og pass når det er nødvendig 😊 Anonymkode: b3098...6e4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #4 Skrevet 30. januar 2021 Stemor laget av et hårstrå fra Satan her! Jeg er en av de som hadde godt forhold til eksen, ble glad når han fikk seg dame, gledet meg over at Barnet skulle få en omsorgsperson til. Var hyggelig, aldri klaget og prøvde å inkludere dama så godt jeg kunne! (Ba han om å invitere henne med på Skoleavslutning, sport ect. Var ikke på leting etter ny bestevenninne her) alt gikk bra i et års tid, så snudde hun og ble Satan. endte med 100% omsorg og et barn som ikke lenger får sett barnet sitt mer enn kanskje 2 timer en gang i mnd. Hun ødela hele forholdet til barnet og far, og hun har lagt seg i offerstolen og sørger for null kontakt. søsken som kom har mistet kontakt med eldstemann. positive er at den psykiske påkjenningen på eldstemann nå er borte. Ikke lenger behov for psykolog. Jeg fikk et glad barn som gjør det bra på skolen og som gjør det kjempebra sosialt. Anonymkode: 498df...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #5 Skrevet 30. januar 2021 Stemor til mine barn sørget for at faren ikke fikk ta med barna til dem. Det blir nesten ikke noe samvær. Dette fortalte faren til meg selv. Kvalmt av dem. Anonymkode: 06233...a24
Jessic_a Skrevet 30. januar 2021 #6 Skrevet 30. januar 2021 Hun blander seg lite i oppdragelsen, men er en ekstra voksenperson barna liker. Jeg liker også henne og prøver å inkludere henne en del. Det hender vi drikker litt vin sammen og prater. Men jeg er stemor til noen barn, der moren ikke ønsker å vite om meg. Hun misliker alt med meg og vi blir nok ikke bestevenner. Veldig trist for mine stebarn. Det er bidratt til at jeg er ekstra raus med stemor til mine barn. Glade voksne, harmoniske barn 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #7 Skrevet 30. januar 2021 Veldig grei🥰 Vi er forsåvidt venner også, blir alltid invitert inn på kaffi ved levering. Merker også at xn min er lykkelig, å sønnen min. Den tidligere damen til xn min va en jævla heks. Meldte meg til BV å prøvde å få full omsorg for sønnen min. Xn min fikk ikke ha kontakt med meg. Merket også at sønnen min og xn min var helt annerledes når hun var i bildet. Når ho dro ut av livet deres var det som den store tunge skyen over dem forsvant på ett blunk.. Anonymkode: 4a62f...71a 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #8 Skrevet 30. januar 2021 Hun får ikke treffe barna. Far må ha samvær hos sine foreldre så lenge han er sammen med henne. Anonymkode: 7b031...0f0
Tough cookie Skrevet 30. januar 2021 #9 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun får ikke treffe barna. Far må ha samvær hos sine foreldre så lenge han er sammen med henne. Anonymkode: 7b031...0f0 Hvorfor det? Er det du som krever det? 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #10 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun får ikke treffe barna. Far må ha samvær hos sine foreldre så lenge han er sammen med henne. Anonymkode: 7b031...0f0 Fordi..? Litt bitter? Anonymkode: 038bb...e78 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #11 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi..? Litt bitter? Anonymkode: 038bb...e78 Fordi hun har mistet omsorgen for sine egne barn på grunn av grov vold Anonymkode: 7b031...0f0 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #12 Skrevet 30. januar 2021 Jeg og stemor er ikke venner, men veldig gode partnere. Hun og eksen har et barn sammen. Jeg og eksen har to. Hun kan hente alle tre barna på skolen, jeg kan hente hennes i barnehagen. Vi kan kjøre sammen etc. Selv om mine to barn ikke er hennes er vi alltid minst en voksen fra hver familie (feks meg og eksen, eller meg og eksen og stemor eller meg og stemor eller meg, min mann, stemor) i foreldremøter på skolen. Vi er fire foreldre i denne familien, og tre barn. Vi fire spiser ofte middag sammen på søndager. men det er ikke hun jeg drikker vin med eller betror meg til. Likevel har vi respekt for hverandre. Anonymkode: c53d0...191 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #13 Skrevet 30. januar 2021 Hun er en flott dame, som er genuint glad i barna mine og tar godt vare på dem når de er hos far og henne. Vi omgås i familiesammenkomster når begge er til stede, eller slår av en prat ved henting/levering. Anonymkode: e37cd...371 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #14 Skrevet 30. januar 2021 Så godt å høre om så mange gode samarbeid!!!💕 jeg tenker også at man trenger ikke å være bestevenner, men samarbeid er ett must. Kjenner jeg ikke er hypp på uvennskap og bitterhet... håper, hvis dette utvikler seg til ett forhold at barnemor tenker det samme! hvis ikke blir det for tungvint for meg. Jeg forventer såklart ingenting - men hun virker som en veldig trivelig dame! Anonymkode: 786c3...404 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #15 Skrevet 30. januar 2021 Aner ikke hva slags kvinnemenneske han giftet seg med. Han kuttet kontakten med barna sine da han ble sammen med henne. Så hun er neppe riktig nagla. Anonymkode: 72c7c...26d 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #16 Skrevet 30. januar 2021 Hun er fantastisk mot gutten vår, og han liker henne nesten bedre enn han liker faren sin, tror jeg😂 Hun tar ofte hans parti i diskusjoner, og virker som hun er oppriktig glad i han☺️ Er så glad for at vi kan ha et så godt forhold, det gjør alt så mye enklere. Anonymkode: 2c046...b49 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #17 Skrevet 30. januar 2021 Jeg har veldig god kontakt med min stemor. Faktisk bedre enn min egen mor. Stemor er en fantastisk, engasjert og omsorgsfull dame. Hun bryr seg om alle. Hun ble veldig glad da jeg presenterte henne som bestemor til barnet mitt. Vi bor dessverre langt unna hverandre, men har daglig kontakt. Anonymkode: 77fdf...232
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #18 Skrevet 30. januar 2021 Vi kjente hverandre fra før og har fremdeles et godt forhold. Ungene elsker henne, men ikke like høyt som jeg elsker henne Anonymkode: 89799...12c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #19 Skrevet 30. januar 2021 Hun virker helt grei hun, de få gangene jeg har truffet henne. På grunn av lang avstand og lite initiativ fra far er samvær svært periodisk og tilfeldig, men jeg syns det er tryggere å sende på barnet på samvær nå når hun er der enn tidligere. De har vært sammen sånn rundt to års tid og bor sammen nå. Samværsbarnet er en attpåklatt vi fikk på slutten av ekteskapet og stemor er barnløs og forbi babyproduksjonsalder. Vil tro at «mine, dine, våre barn» ville komplisert ting veldig. Anonymkode: ffdba...5e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå