Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Urgh! Er i uke 21 og er hoven og øm i kjedeåpningene.. er ikke sopp eller noe men økt blod i kroppen og slimhinner som reagerer på det.

andre som har opplevd det? Kjedelig å få det så tidlig også , kan ikke ha sex da det er så smertefullt.

Anonymkode: 6154c...09a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig. Fikk det selv alllerede i første trimester

Anonymkode: 18179...357

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt vanlig. Fikk det selv alllerede i første trimester

Anonymkode: 18179...357

Takk for svar! Frustrende og føles litt som man er alene...er jo ikke som om det snakkes så veldig mye om.

Skrevet

Jeg var veldig hoven i begge mine svangerskap. Både inne i skjeden og indre kjønnslepper. Var også mye mer kåt... 🙈🙈🙈 Var sjeldent så ille at det var smertefullt, men innimellom. 

Anonymkode: 86592...21b

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det sånn med andremann fra tidlig av. Var hos legen flere ganger for å utelukke sopp, og legen (en eldre herre) kunne ikke engang se at jeg var hoven... Men jeg var helt oppblåst. Både innvendig og utvendig, huden var sprengt til det ytterste. På det verste fikk jeg ikke en finger mellom kjønnsleppene, og det var ikke plass til noe som helst inni meg, og da jeg tissa kom strålen ut på "alle kanter", hvor enn det klarte å presse seg ut... 

Det var SMERTEFULLT. Jeg klarte ikke gå med truser, bukser, men heller ikke naken. Jeg har ikke tigh gap, for å si det sånn.  Noen kvelder satt jeg med spredte bein og plasserte ei kald flaske med vann eller faktisk en fryst ertepose mellom beina bare for å dempe smerten.

Anonymkode: 84e09...f2a

Skrevet

Har du prøvd isbind?  Kanskje det kan hjelpe? 

Anonymkode: 47c9d...e3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde det sånn med andremann fra tidlig av. Var hos legen flere ganger for å utelukke sopp, og legen (en eldre herre) kunne ikke engang se at jeg var hoven... Men jeg var helt oppblåst. Både innvendig og utvendig, huden var sprengt til det ytterste. På det verste fikk jeg ikke en finger mellom kjønnsleppene, og det var ikke plass til noe som helst inni meg, og da jeg tissa kom strålen ut på "alle kanter", hvor enn det klarte å presse seg ut... 

Det var SMERTEFULLT. Jeg klarte ikke gå med truser, bukser, men heller ikke naken. Jeg har ikke tigh gap, for å si det sånn.  Noen kvelder satt jeg med spredte bein og plasserte ei kald flaske med vann eller faktisk en fryst ertepose mellom beina bare for å dempe smerten.

Anonymkode: 84e09...f2a

Takk for svar! Minner nok mer på meg dette, har vondt uten at jeg gjør noe...å så sykt irriterende!! 

vondt å lese, men samtidig godt å høre at det ikke bare er meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du prøvd isbind?  Kanskje det kan hjelpe? 

Anonymkode: 47c9d...e3c

Har ikke prøvd det nei, skal sjekke det opp...må vel eventuelt prøves når jeg er hjemme iallefall 😅

Skrevet

Hei! Jeg fikk dette rundt uke 24 første graviditet. Det forsvant like etter fødsel. Påvirket ikke fødsel i det hele tatt. Andre graviditet kom det allerede uke 15, og da fikk jeg masse åreknuter på beina og, brukte klasse 2 støttestrømper som dempet det noe. Under fødselen holdt jordmor kalde kompresser mot underlivet og jeg kjente ikke noe ekstra smerter der, og fikk ingen rifter. Åreknutene både på beina og i underlivet forsvant etter fødsel, det var helt himmelsk 🤩

Jeg vil anbefale deg å ha beina høyt mest mulig i løpet av dagen, gjerne lindre med litt kaldt vann/kalde kompresser og bruke klasse 2 støttestrømper helt opp til låret. Mest sannsynlig blir du kvitt det like etter fødsel:)

Anonymkode: 1de81...772

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! Jeg fikk dette rundt uke 24 første graviditet. Det forsvant like etter fødsel. Påvirket ikke fødsel i det hele tatt. Andre graviditet kom det allerede uke 15, og da fikk jeg masse åreknuter på beina og, brukte klasse 2 støttestrømper som dempet det noe. Under fødselen holdt jordmor kalde kompresser mot underlivet og jeg kjente ikke noe ekstra smerter der, og fikk ingen rifter. Åreknutene både på beina og i underlivet forsvant etter fødsel, det var helt himmelsk 🤩

Jeg vil anbefale deg å ha beina høyt mest mulig i løpet av dagen, gjerne lindre med litt kaldt vann/kalde kompresser og bruke klasse 2 støttestrømper helt opp til låret. Mest sannsynlig blir du kvitt det like etter fødsel:)

Anonymkode: 1de81...772

Takk 💕 har vært livredd for å få langtidsvirkning i underlivet, vil jo gjerne ha ett normalt sex liv igjen 😅 godt å høre at det faktisk ble bedre! 
da er det bare til å holde ut! Skal absolutt prøve å ha beina opp også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...