Gå til innhold

Når regnes det som utfrysning/utestenging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting jeg lurer på er når man kan kalle en situasjon for utfrysning/indirekte mobbing?

Man bestemmer jo selv hvem man vil henge med og om det er en person en ikke takler/har kjemi med må det da være lov å unngå den personen? Hvis jeg inviterer hele vennegjengen på 4-5 personer til fest hos meg men ikke inviterer han/henne det er snakk om, er det da utfrysning? Eller hva mener folk her inne? Håper på svar for blir så forvirret over folks meninger og forskjellig syn på ting.

Anonymkode: 61f6c...f5d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er det.

• Liker 8
Skrevet

Du bør skjønne at hvis dere er en fast gjeng, så utelater du jo ikke én fra invitasjoner. Hvordan ville du følt det om du var den som ikke ble invitert? 

• Liker 10
Skrevet
Ukulelespilleren skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle du ikke ha invitert denne personen? Om det kommer fire eller fem er ikke så viktig

Vi er en gjeng på tilsammen 5 stk. Men hun ene syns jeg er vanskelig å forholde seg til. Hun kan ofte bli litt voldsom i fylla og det blir litt slitsomt for oss andre.. Vil bare høre folks meninger om hva som regnes som utfrysning og ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er en gjeng på tilsammen 5 stk. Men hun ene syns jeg er vanskelig å forholde seg til. Hun kan ofte bli litt voldsom i fylla og det blir litt slitsomt for oss andre.. Vil bare høre folks meninger om hva som regnes som utfrysning og ikke. 

Ts som skrev dette.

Skrevet

Det kan fort bli kinking om det er en satt gjeng, men har der forsøkt  å snakke med henne om hvordan hun er i fylla? Ellers er det ikke alltid det passer å invitere alle. Har selv en i gjengen som ikke innser egen begrensning eller klarer å opptre med normal høflighet, og kjenner at han faser jeg litt ut. 

Anonymkode: dde40...78c

• Liker 2
Skrevet

utfrysing 

Anonymkode: 09aac...b47

• Liker 3
Skrevet

Dette er jo en person som du kjenner, siden hun er i vennegjengen, og da synes jeg du kan være ærlig med henne om hvorfor du ikke har lyst til å invitere. Si at du/dere har problemer med oppførselen hennes etter konkrete episoder som du viser til, så har hun valget om å skjerpe seg. Hvis hun ikke bryr seg, er det helt legitimt å ikke invitere henne etter det.

Anonymkode: dca98...77f

• Liker 7
Skrevet

Ja, dette ser man på som utfrysning.

Jeg har en venninne som opplever dette nå i en annen venninnegjeng. Denne venninnen har gått til psykolog nå i lang tid, og har vurdert å ta livet sitt grunnet nettopp dette.

Å oppleve det i voksen alder ødelegger mer enn man tror.. 

Jeg håper du/dere kan tenke dere om en ekstra gang neste gang dere inviterer inn til et arrangement

Anonymkode: 83927...1cd

• Liker 5
Skrevet

Problemet med vennegjenger er at den personen som du "ikke takler" ofte ikke gjør så mye annerledes enn de andre. Men når noen begynner å snakke så henger andre seg på og plutselig synes alle at den personen gjør alt galt. Og da er det utfrysning. Typisk ungdomsskoleopplegg som noen driver med i voksen alder også.

Er dere en fast gjeng så inviterer du alle, det koster deg så lite. Noe annet er det om personen f.eks. blir ufin mot andre når hun drikker eller gjør andre ting som ikke er greit, men da må man si fra og se om de skjerper seg.

Anonymkode: 0a9c4...e19

• Liker 8
Skrevet

Jeg har tenkt på det samme. To av de vi er sammen med driver til tider med utfrysning. Noe jeg og min mann har merket mer og mer til (mye meg, eller meg og han som blir ekskludert).

Nå skal jeg snart feire dagen min med noen få venninner. Og ja, det er to personer jeg ikke ønsker å be. Jeg vil egentlig bare la vennskapet dø ut. Er så drit lei av dem.

Men det er nok meg som blir den store stygge ulven visst jeg utelater disse to damene. De suger all energien ut av meg (og andre vell å merke). 

Anonymkode: 313ea...340

Skrevet

Utfrysning ja. Er dere en gjeng så ville jeg invitert henne men holdt meg litt unna om hun ble «for mye». I denne situasjonen hadde jeg hatt såpass medfølelse for den som evt ikke ble invitert at jeg hadde bedd henne til tross for at jeg ikke ville. Har hun er oppførsel som dere misliker så ville jeg tatt det opp så hun har mulighet til å gjøre noe med det.

Anonymkode: ae4d1...d3d

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ja, det er ikke greit. Kanskje du burde finne deg noen nye venner å henge ed. Utfrysningsmetoder synes jeg bare er barnslig.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2021 den 16.18):

En ting jeg lurer på er når man kan kalle en situasjon for utfrysning/indirekte mobbing?

Man bestemmer jo selv hvem man vil henge med og om det er en person en ikke takler/har kjemi med må det da være lov å unngå den personen? Hvis jeg inviterer hele vennegjengen på 4-5 personer til fest hos meg men ikke inviterer han/henne det er snakk om, er det da utfrysning? Eller hva mener folk her inne? Håper på svar for blir så forvirret over folks meninger og forskjellig syn på ting.

Om den som blir utestengt tilhører denne gjengen, vil det jo være det ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 17.52):

Utfrysning ja. Er dere en gjeng så ville jeg invitert henne men holdt meg litt unna om hun ble «for mye». I denne situasjonen hadde jeg hatt såpass medfølelse for den som evt ikke ble invitert at jeg hadde bedd henne til tross for at jeg ikke ville. Har hun er oppførsel som dere misliker så ville jeg tatt det opp så hun har mulighet til å gjøre noe med det.

Anonymkode: ae4d1...d3d

Helt enig. Ta det opp med den det gjelder. Jeg blir så irritert på konfliktsky folk som ikke kan ta opp ting med folk men istedet bare prøver å ignorere de til de forsvinner

Skrevet

I stedet for å slutte å invitere. Kan dere ikke heller en eller flere snakke sammen med henne om dette? Hvorfor er hun på denne måten? Kanskje hun har det veldig vanskelig og sliter med noe, hvorfor har hun vansker med å begrense seg. Vær et medmenneske! 

Anonymkode: a9dee...049

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...