Gå til innhold

Hvilke "uvaner" irriterer deg mest med din partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg mest på måten de tenker på og ting de gjør, og ikke på kommunikasjonsmessige utfordringer.

Her er det det at vi lever i et konstant rot og hun vil aldri gi slipp på noen ting. Til og med ting som er ødelagt, skal tas vare på om det kanskje kan repareres.

Så ønsker hun ofte å kjøpe upraktiske ting som jeg er 99% sikker på at aldri vil bli brukt, ting som kanskje bare skal brukes 1 gang til tross for at vi allerede har andre ting som kan brukes til det samme. 

Nå vil hun kjøpe robotstøvsuger. Men det er bare glemmesak.  Det er alltid så mye klær og rot at en robotstøvsuger vil aldri kunne brukes her. Hva er dine slike irritasjonsmomenter?

Anonymkode: 8aeb2...782

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han irriterte seg over samme med meg😃 Så jeg begynte å rydde og kaste ut ting, og skal ha NoBuy-år i år. Har ikke hatt et så oversiktlig hjem på år og dag. 

Jeg irriterer meg over at han jobber så mye (selv om det også er bra) og at han er dårlig på å lage avtaler. Han har begynt å jobbe LITT mindre, og ikke minst blitt litt bedre på klare avtaler/beskjeder. 

Anonymkode: e1f46...d8c

Skrevet

Han er generelt opptatt av at det skal være ryddig og ordentlig. Men én ting som irriterer er at han glemmer som oftest å sjekke om det er dråper på dokanten. Han nekter å tisse sittende og nesten alltid er det dråper etter han. Ser så sjuskete ut og noen ganger drypper det på gulvet også.

Anonymkode: 04731...790

• Liker 9
Skrevet

Klør seg i rompa og tror jeg ikke ser det. Vasker seg ikke på hendene så er rompe bakterier overalt i huset da. 

Anonymkode: 3509c...107

• Liker 4
Skrevet

Roter og griser, gnir seg i fjeset og rumpa og vasker sjeldent hendene. Brukte snus og klær ved senga. Spiller spill på telefonen hele tida. Offer hvis jeg ber ham om sette på klær ol. Blir sur hvis det går for lang tid uten sex😆

Anonymkode: 28262...87e

• Liker 2
Skrevet

Han er en samler - og jeg er mer praktisk, vi trenger ikke samle på absolutt alt😆

Anonymkode: f8f9b...070

• Liker 3
Skrevet

Han ler veldig høyt og så lager han sån gnikkelyd når han pusser vinduer. I tillegg bruker han for mye tanntråd.

Anonymkode: ca73c...7b7

• Liker 7
Skrevet

At alt han planlegger inneholder drikking av alkohol, sover til langt på dag, gjør alt for å bli kjent da det å være kjendis og ha masse penger er det viktigste i livet

Anonymkode: 818a3...d44

Skrevet

Han er utrolig treig med å svare noen ganger. Feks jeg står med kaffekanna og spør om han vil ha kaffe . Jeg rekker å sjenke meg en kopp, sette bort kanna, og sette meg i godstolen før han kikker opp og svarer 'ja, gjerne'. Enten tar det innmari lang tid før ordene trenger inn og han prosesserer det jeg sier, eller han kjenner veldig nøye etter om han vil eller ikke vil ha, eller han gjør det for å terge. Hva vet jeg .15 år sånn. Blir vel sånn de neste 15 også. 😄

Anonymkode: b2a4f...1c2

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er utrolig treig med å svare noen ganger. Feks jeg står med kaffekanna og spør om han vil ha kaffe . Jeg rekker å sjenke meg en kopp, sette bort kanna, og sette meg i godstolen før han kikker opp og svarer 'ja, gjerne'. Enten tar det innmari lang tid før ordene trenger inn og han prosesserer det jeg sier, eller han kjenner veldig nøye etter om han vil eller ikke vil ha, eller han gjør det for å terge. Hva vet jeg .15 år sånn. Blir vel sånn de neste 15 også. 😄

Anonymkode: b2a4f...1c2

Må du absolutt spørre han da, kan du ikke bare ta med en kopp?

Anonymkode: b2d4b...870

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han ler veldig høyt og så lager han sån gnikkelyd når han pusser vinduer. I tillegg bruker han for mye tanntråd.

Anonymkode: ca73c...7b7

Wow, pusser mannen din vinduer? 🤑

Og tar vare på tennene sine? 

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Wow, pusser mannen din vinduer? 🤑

Og tar vare på tennene sine? 

Haha, oppfattet innlegget som en litt artistisk måte å si at mannen er helt perfekt. 

Anonymkode: b2d4b...870

• Liker 13
Skrevet

Slenger fra seg snusposer overalt -nattbordet,  ved PCn, i bilen og i glass. Selv om jeg påpeker det jevnlig. 
Så roter han fryktelig med klær, slenger fra seg overalt. Kjøpte inn flere skittentøys kurver for å unngå det, men ser ut som han bommer overalt. Han er værst med sokker, fant sikkert 10 sokkepar under sofaen 😅

Anonymkode: 161b1...21e

Skrevet

Lukker aldri skapdører eller skuffer etter seg🤯skjer titt og ofte at ikke en gang ytterdøra er lukket etter ham🤬

Anonymkode: 792cf...7eb

• Liker 8
Skrevet

- At han er en morgenfugl. Klokka 7 på lørdag har han malt to vegger, måket snø og sitter klar med frokosten til jeg orker å stå opp. Jeg er B+ menneske. 
- At han kjører ting på fyllinga som man fint kan selge, gi bort eller pusse opp. 
- At han er så impulsiv at det går ut over økonomien og prioriterer helt feil. Et eksempel er at han manglet 20000kr for å reparere taket som lekker, og dagen etter byttet ut scooteren med en, i mine øyne, dårligere og la 20000kr i mellom. Eller bytta ut sin 65 tommers tv med en 70 tommer «bare fordi». 
- At han har stor mage, spiser 4/7 middager på BK, og klager på at han er tjukk «enda han spiser sunt». 

Anonymkode: 243b6...219

• Liker 8
Skrevet

Skraper omtrent glasuren av middagstallerkenen for å få med alle middagsrester og sauserester, når vi spiser middag. Det lager noen grusomt irriterende lyder også.

Å høre på at han spiser potetløv, knekkebrød, kjeks eller flatbrød, er også ille. Knasper og knasker, med munnen åpen så smulene spruter.

Han er ekstremt ryddig. Er jeg i hagen og holder på med noe, og skal bare raskt  inn å hente noe , kan du være sikker på at han har ryddet skoene mine inn i et skap når jeg etter 2 minutter skal ut igjen.  Dette kan drive meg til vanvidd. Ikke alltid han putter dem i skapet ved utgangsdøra heller, bærer det gjerne helt inn på soverommet og stapper dem i skapet der. Slik er det med alt. Har jeg en pause i noe jeg holder på med, vips, alt vekk når jeg skal begynne igjen. Nå skal det sies at oppvask, klesvask osv.forsvinner raskt det og, så det har sine fordeler at han er slik og.

Anonymkode: fa936...ffb

• Liker 21
Skrevet

Enkelte ting han tygger. Som feks tyggis 

Anonymkode: 1416c...d4c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Knasper og knasker, med munnen åpen så smulene spruter.

Han er ekstremt ryddig.

Rydder han opp smulene etter seg da? 😀

Anonymkode: dc53f...ca4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skraper omtrent glasuren av middagstallerkenen for å få med alle middagsrester og sauserester, når vi spiser middag. Det lager noen grusomt irriterende lyder også.

Å høre på at han spiser potetløv, knekkebrød, kjeks eller flatbrød, er også ille. Knasper og knasker, med munnen åpen så smulene spruter.

Anonymkode: fa936...ffb

Har du hatt misofoni lenge? 

• Liker 2
Skrevet

Kjegg stubber rundt bade vasken

tisse dråper rundt toalettet

Setter merkelig nok toalett papiret langt unna doen, så jeg noen ganger må sitte og riste meg litt og ta et steg for å rekke do papiret 🙄 

Barna hans liker ikke å trekke ned etter seg på do, men de er unge og nettopp begynt, så jeg er tålmodig, men håper de lærer seg det snart 🤷🏼‍♀️

Og samboer liker kaste bæsje bleier i søppel bøtten på kjøkkenet 🤢 

Og oppvaskkluten slenger han i en ball i kjøkken kummen, bruker den om igjen og om igjen, selv om den lukter råttent. Han blir sinna om jeg kaster den, men skjønner ikke vitsen med å henge den opp til tørk mellom hver gang den er i bruk

slenger våte håndklær på badegulvet og skjønner heller ikke her at ting må få tørke 

Han liker henge arbeids klærne over soveroms døra, døds irriterende og de stinker, men han har bare 1 sett med arbeids klær og skjønner ikke vitsen med å ta 2 sett 🙄 så jeg får bare vasket det i helger

Om ungene hans har hatt uhell i buksen, så slenger han bare alt med bommelom på i skittentøys kurven uten å si ifra til meg. Fått meg en del uheldige overraskelser. Bæsj overalt. 

Anonymkode: 7fa36...27a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...