AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Ble inspirert av en tråd her der mor mener hun er perfekt som foreldre. Hvordan ser dere på dere selv som foreldre? Jeg er selv flink med barn og tålmodig, men jeg trenger fort litt tid for meg selv hvis dagene blir litt intense. Jeg kan også være litt ettergivende, men jeg er veldig snill og varm som mor tror jeg. Hvordan er du som mamma eller pappa? Anonymkode: 7f1e5...958 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #2 Skrevet 30. januar 2021 Jeg håper jeg klarer meg! Min mor og min mormor har alltid vært omsorgsfulle, gode og hardtarbeidende! Klarer jeg å føre tradisjonen videre, håper jeg det blir bra😚 Ellers prøver jeg å være ydmyk som mor, prøver å lese mye om barns utvikling, oppdragelse osv, og tenker at foreldrerollen er en rolle man hele tiden lærer i, og er ydmyk nok til å kanskje se at man på noen områder må gjøre ting annerledes osv. Ingen er perfekte foreldre, men man må være villig til å lære, og korrigere sine feil om det man jobber mot ikke virker osv. Barn er ulike, og vil trenge ulik tilpasning,oppmuntring, og oppmerksomhet😚 Anonymkode: 08e44...098 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg håper jeg klarer meg! Min mor og min mormor har alltid vært omsorgsfulle, gode og hardtarbeidende! Klarer jeg å føre tradisjonen videre, håper jeg det blir bra😚 Ellers prøver jeg å være ydmyk som mor, prøver å lese mye om barns utvikling, oppdragelse osv, og tenker at foreldrerollen er en rolle man hele tiden lærer i, og er ydmyk nok til å kanskje se at man på noen områder må gjøre ting annerledes osv. Ingen er perfekte foreldre, men man må være villig til å lære, og korrigere sine feil om det man jobber mot ikke virker osv. Barn er ulike, og vil trenge ulik tilpasning,oppmuntring, og oppmerksomhet😚 Anonymkode: 08e44...098 Så fint svar. Jeg er helt enig med deg❤️ Anonymkode: 7f1e5...958
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #4 Skrevet 30. januar 2021 Jeg ble ikke den moren jeg hadde tenkt å bli, nettopp fordi at livet med barn, gjerne ikke blir slik man har forutsett. Jeg synes jo dog jeg er en god mor, som handler med omsorg og kjærlighet. Det jeg kunne blitt flinkere på, er å gjøre mer med barnet. Jeg har slitt litt med meg selv i perioder, og da lengter jeg mer etter alenetid enn å planlegge neste dags aktivitet.. Jeg kan også ha kort lunte i perioder, men har aldri sagt/gjort noe jeg angrer på. Å være mor, er en prosess, som aldri tar slutt. Anonymkode: 7d46a...88f 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #6 Skrevet 30. januar 2021 Jeg er som alt annet i livet: rågod, middels og kanskje litt dårlig- avhengig av dagsform, andre problemer i livet, humøret til barnet etc. Men jeg tror jeg strekker til for det meste. Håper jeg ihvertfall. Anonymkode: 53bb1...188 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #7 Skrevet 30. januar 2021 Helt ærlig så synes jeg at jeg er over gjennomsnittet som mor. Jeg er langt ifra perfekt, men jeg er oppriktig interessert i å være «med» barna mine. Noe jeg kan se at flere i min omgangskrets ikke har ork til. Noe jeg forstår, man blir jo sliten uansett hvor glad man er i barna sine. Men en gang ble jeg meldt til barnevernet (en sinna dame eksen styra med likte meg ikke 🤭). Barnevernet måtte sjekke fordi det virket så alvorlig det hun skrev. Det hele endte med en henleggelse og et eget skriv om at jeg var en dyktig mamma. Og at saksbehandleren følte hun kunne lære av meg som mor 👍🏻 jeg merker også at jeg er mer interessert i å møte barnet på barnets nivå enn kanskje hva andre er (de rundt meg). Ofte spør de meg om råd. jeg veit jo selvsagt ikke hva jeg egentlig driver med, men jeg gjør det som virkelig fornuftig og egentlig «sier seg selv». Jeg tenker at hvis du er under gjennomsnittet så burde du ikke ha barn. Det er ikke SÅ vanskelig å finne ut av hvordan man kan være en helt ok mamma/pappa. Og helt ok er bra nok det også. Anonymkode: 45453...e11
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #8 Skrevet 30. januar 2021 De har masse evner begge to, høyt utdannede sivilingeniører i hvert sitt felt. Men, dessverre er de begge av den beskjedne typen, lar seg fint overkjøre for å unngå konflikt! Og det har jeg dessverre arvet 😢 Anonymkode: a47b1...6c5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #9 Skrevet 30. januar 2021 Ikke bra nok, men bedre enn mine egne foreldre. Så håper jeg at barna mine blir bedre og barnebarn enda bedre osv osv Anonymkode: 1a66d...1e6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #10 Skrevet 30. januar 2021 Jeg er en god mor. På min måte. Mange kunne nok ment at jeg burde ha vært mer på tur med ungene. Og at vi er for mye hjemme, med våre folk. Men jeg har unger med spesielle behov, og jeg har etterhvert lært meg hva som fungerer for min familie. Jeg tar ofte med meg noe ei i barnevernet sa til meg en gang, da jeg sa at jeg følte at jeg ikke var nok på tur, og ikke var glad nok i hyggekvelder osv i barnehage og skole, og at jeg følte at vi måtte dra, selv om det var skikkelig kaos. Hun sa "Og for hvem drar du? Hvem koser seg? Ikke du. Ikke barna. Hvorfor skal dere på tur? Ungene hater det, og den ene sitter i rullestoler deler av tiden, hva i alle dager får deg til å tro at du MÅ være med på ti på topp? Dropp det! Det er veldig få foreldre som er så påkoblet ungene som du er, og som gir de så mye tid og oppmerksomhet. Drit i hva alle andre mener. Gjør det som er riktig for DERE. Og neste gang en lærer eller andre kommer med stikk, få de til å ringe meg" Det aller aller viktigste for meg som mor er at ungene skal vite at jeg ALLTID er på deres side. Samme pokker. Og at de kan komme til meg med alt, og jeg lager ikke drama uten grunn. Anonymkode: 18be3...e69 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #11 Skrevet 30. januar 2021 Mer enn god nok. Anonymkode: 0ccc9...3fb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #12 Skrevet 30. januar 2021 Tenker jeg er en jevnt over god mor, men langt fra perfekt. Jeg er utålmodig, kan være oppfarende, bli lett stresset og skrike/kjefte høylytt. Jeg kan også være ettergivende og kanskje for opptatt av å forstå? Men jeg er stadig i utvikling og har forbedret meg masse! Anonymkode: d73ef...a43
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #13 Skrevet 30. januar 2021 Noe mener jeg jeg har vært god på, andre ting skulle jeg gjerne hatt ugjort. Det jeg er mest fornøyd med er at vi har god stemning hjemme uten at det virker som om noen lar seg overkjøre. Jeg vokste opp med endel støy og konflikter, tanken på at noen av barna mine skulle hatt det slik som jeg hadde det er mer enn jeg klarer å bære. Anonymkode: dc8c9...17f
SoWhat? Skrevet 30. januar 2021 #14 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Helt ærlig så synes jeg at jeg er over gjennomsnittet som mor. Jeg er langt ifra perfekt, men jeg er oppriktig interessert i å være «med» barna mine. Noe jeg kan se at flere i min omgangskrets ikke har ork til. Noe jeg forstår, man blir jo sliten uansett hvor glad man er i barna sine. Men en gang ble jeg meldt til barnevernet (en sinna dame eksen styra med likte meg ikke 🤭). Barnevernet måtte sjekke fordi det virket så alvorlig det hun skrev. Det hele endte med en henleggelse og et eget skriv om at jeg var en dyktig mamma. Og at saksbehandleren følte hun kunne lære av meg som mor 👍🏻 jeg merker også at jeg er mer interessert i å møte barnet på barnets nivå enn kanskje hva andre er (de rundt meg). Ofte spør de meg om råd. jeg veit jo selvsagt ikke hva jeg egentlig driver med, men jeg gjør det som virkelig fornuftig og egentlig «sier seg selv». Jeg tenker at hvis du er under gjennomsnittet så burde du ikke ha barn. Det er ikke SÅ vanskelig å finne ut av hvordan man kan være en helt ok mamma/pappa. Og helt ok er bra nok det også. Anonymkode: 45453...e11 Jeg tror folk er mer ærlige på KG enn privat. Og det håper jeg du er også. At du ikke sier alt dette til venninner eller andre. For du skryter noe veldig. Bare for å si det liksom 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #15 Skrevet 30. januar 2021 Jeg tror vi jevnt over er gode foreldre. Barna er blitt nesten perfekte! Eldste (17 år) er litt for sjenert og de to minste (14 og 11) er litt for rotete, ellers er de bra! Alle er sportye, krangler nesten ikke, tar hensyn, er ganske skoleflinke, og reflekterte. De har ideer og intiativ -men eldste er som sagt litt stille blandt fremmede. De har gode venner, men er samtidig og gode venner seg i mellom. Så tror vi i allefall har gjort en god nok jobb! Vi har gjort så godt vi kunne. Anonymkode: 529a6...42e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #16 Skrevet 30. januar 2021 Jeg vet ikke om jeg er spesielt god mor. Har alltid syns at det har vært kjedelig å leke med dem, men kan godt ta de med ut på aktiviteter. Gåturer, skiturer, skøyter osv. liker bedre å snakke med voksne (min mann) men er bedre nå når de blir eldre. De er heldigvis 3 tette så har hverandre til underholdning. Jeg finner meg i lite tull så kan være litt streng. Spesielt med tanke på skolearbeid og resultater. Tar tak om noe er galt på skolen feks. Men gir de også tips om å ta igjen selv om noen tirrer/mobber. Sikkert ikke korrekt i disse dager. Føler meg ikke spesielt god til dette i forhold til dagens forståsegihjel standard. Men nå blir det jo folk av de fleste. Anonymkode: eab41...1c0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #17 Skrevet 30. januar 2021 Jeg tror jeg er helt middels, altså jeg er feks veldig flink til å lese for barnet, lære henne å være sitt eget individ og stå opp for seg selv men jeg kan også bli for lett irritert når hun maser masse. Men jeg er litt som anon over, jeg er ikke alltid så veldig pedagogisk riktig. Og det gjør meg litt lei meg innimellom Anonymkode: 22815...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #18 Skrevet 30. januar 2021 Vil si at jeg er middels. Har litt for lite tolmodighet noen ganger og er ikke så kreativ til hva vi kan finne på. Har så vidt hatt med BV å gjøre pga barnefaren har fått bekymringsmelding på seg,så BV har vært på hjemmebesøk her. De hadde bare posetivt å si om meg som mamma De var på ett hjemmebesøk da å var her vel 2-3 timer. Anonymkode: fdf12...b81
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #19 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke om jeg er spesielt god mor. Har alltid syns at det har vært kjedelig å leke med dem, men kan godt ta de med ut på aktiviteter. Gåturer, skiturer, skøyter osv. liker bedre å snakke med voksne (min mann) men er bedre nå når de blir eldre. De er heldigvis 3 tette så har hverandre til underholdning. Jeg finner meg i lite tull så kan være litt streng. Spesielt med tanke på skolearbeid og resultater. Tar tak om noe er galt på skolen feks. Men gir de også tips om å ta igjen selv om noen tirrer/mobber. Sikkert ikke korrekt i disse dager. Føler meg ikke spesielt god til dette i forhold til dagens forståsegihjel standard. Men nå blir det jo folk av de fleste. Anonymkode: eab41...1c0 Jeg har en stil som ligner din. Jeg KLARER ikke leke med dukker osv... Gjør heller de tingene jeg selv også synes er ok med dem, som du... Var annerledes før. I perioder med depresjon har jeg vært mamma på minimumsgrensa 😒Kanskje også i perioder hvor jeg har vært mest opptatt av trening og sosiale greier også men det har vært sjeldnere. Anonymkode: bd999...f78
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #20 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en stil som ligner din. Jeg KLARER ikke leke med dukker osv... Gjør heller de tingene jeg selv også synes er ok med dem, som du... Var annerledes før. I perioder med depresjon har jeg vært mamma på minimumsgrensa 😒Kanskje også i perioder hvor jeg har vært mest opptatt av trening og sosiale greier også men det har vært sjeldnere. Anonymkode: bd999...f78 PS. Har også hatt med BV å gjøre pga psykisk helse men det har blitt henlagt og har føltes som ren formalitet. Anonymkode: bd999...f78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå