AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Storesøsteren min har fått påvist ADHD. Hun fikk det faktisk påvist da hun var 19 år gammel. Og jeg vil si at søsteren min ikke har noeeeen signaler som forteller hun at hun er sliten når hun er det. Den jenta kan lese opp til 12 timer om dagen, 8 timer i strekk. Seriøst. Første hun gjør når hun står opp er å dusje, pusse tenna sine og lese. Og hun leser flere timer i strekk. Og noen ganger når jeg går inn på rommet hennes, så kaster hun ikke et blikk på meg en gang, og fokuserer som bare F på den tingen. Jeg stirra på henne mens jeg stod i døra, og hun kasta ikke et neste blikk på meg. Jeg skjønner ikke hva slags viljestyrke og kraft det er en gang. Og jeg lurer på om det kan være ADHD’en hennes, fordi jeg har lest noe interessant om hyperfokusering. Lurer på om det er det, eller om det virkelig er viljestyrken hennes? Hun gikk ut med toppkarakterer fra VGS, men bare 5’ere, og nå studerer hun juss. Jeg har ikke ADD/ADHD men er langt i fra like god som hun der på ting Anonymkode: 0be24...7e8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #2 Skrevet 30. januar 2021 Hun hadde bare to 5’ere på kortet. Resten var 6, og hun gikk realfags linjen!!! Anonymkode: 0be24...7e8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: . Jeg stirra på henne mens jeg stod i døra, og hun kasta ikke et neste blikk på meg. Jeg skjønner ikke hva slags viljestyrke og kraft det er en gang. Og jeg lurer på om det kan være ADHD’en hennes, fordi jeg har lest noe interessant om hyperfokusering. Lurer på om det er det, eller om det virkelig er viljestyrken hennes? Anonymkode: 0be24...7e8 Jeg har ikke peiling på ADHD så kan ikke svare direkte på det du spør om. Men angående dette med viljestyrke. Jeg vet ikke om det alltid er rette ordet å bruke. Enkelte kan havne i en sone hvor det å lese til eksamen ikke krever noe viljestyrke. Man leser fordi man brenner for det. Finnes selvsagt de som presser seg til å lese i 8 timer i strekk og som man kan se er helt utslitt etterpå. De har nok brukt viljestyrken. Men man ser også enkelte som ikke sliter seg ut, nettopp fordi de gjør hva de elsker. På samme måte som noen må presse seg for å gå på trening, mens andre får mer energi av å trene. Anonymkode: b5d29...82b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Storesøsteren min har fått påvist ADHD. Hun fikk det faktisk påvist da hun var 19 år gammel. Og jeg vil si at søsteren min ikke har noeeeen signaler som forteller hun at hun er sliten når hun er det. Den jenta kan lese opp til 12 timer om dagen, 8 timer i strekk. Seriøst. Første hun gjør når hun står opp er å dusje, pusse tenna sine og lese. Og hun leser flere timer i strekk. Og noen ganger når jeg går inn på rommet hennes, så kaster hun ikke et blikk på meg en gang, og fokuserer som bare F på den tingen. Jeg stirra på henne mens jeg stod i døra, og hun kasta ikke et neste blikk på meg. Jeg skjønner ikke hva slags viljestyrke og kraft det er en gang. Og jeg lurer på om det kan være ADHD’en hennes, fordi jeg har lest noe interessant om hyperfokusering. Lurer på om det er det, eller om det virkelig er viljestyrken hennes? Hun gikk ut med toppkarakterer fra VGS, men bare 5’ere, og nå studerer hun juss. Jeg har ikke ADD/ADHD men er langt i fra like god som hun der på ting Anonymkode: 0be24...7e8 Jeg har adhd og elsker å lese. Jeg har studert i mange år og har alltid jobbet veldig mye med fagene. Det er hyperfokuseringen som slår inn når hun finner noe interessant Anonymkode: 70132...a48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå