Gå til innhold

Har noen av dere en mann som ikke vet at han ikke er biologisk far til barnet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spør i ren nysgjerrighet. Jeg har jo lest at et ikke ubetydelig antall barn har "feil" far. Kjenner dere til slike historier? Det nærmeste jeg selv har kommet å oppleve dette, var at ei i klassen min fikk vite i 10-årsalderen at faren hennes ikke var biologisk far. Hun hadde ett eldre og ett yngre søsken som faren var biologisk far til, men moren hadde hatt en affære mellom der. Faren var visstnok klar over at han muligens ikke var biologisk far i dette tilfellet, men de tok ikke DNA-test før jenta var 10 år.

Andre med lignende historier? 

Anonymkode: 06537...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det nærmeste jeg veit om er tremenningen min. Han fikk greie på at den eldste sønnen ikke var hans, men ble til ved utroskap.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg spør i ren nysgjerrighet. Jeg har jo lest at et ikke ubetydelig antall barn har "feil" far. Kjenner dere til slike historier? Det nærmeste jeg selv har kommet å oppleve dette, var at ei i klassen min fikk vite i 10-årsalderen at faren hennes ikke var biologisk far. Hun hadde ett eldre og ett yngre søsken som faren var biologisk far til, men moren hadde hatt en affære mellom der. Faren var visstnok klar over at han muligens ikke var biologisk far i dette tilfellet, men de tok ikke DNA-test før jenta var 10 år.

Andre med lignende historier? 

Anonymkode: 06537...9a9

De siste årene har ny genteknologi åpnet for å gjøre studier som forskere ikke kunne utføre bare få år tilbake.

Flere slike studier konkluderer altså med at et sted mellom én og to prosent av alle barn i dag har en annen biologisk far. Resultatet ligger for de fleste studiene rundt én prosent.

Det er klart det er noen der ute, også på KG forumet som vet at biologisk far ikke vet at han ikke er far.

Lenke. https://forskning.no/samfunn-barn-og-ungdom-dna/far-er-nesten-alltid-barnets-biologiske-pappa/426285

Anonymkode: 71d4f...a67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De siste årene har ny genteknologi åpnet for å gjøre studier som forskere ikke kunne utføre bare få år tilbake.

Flere slike studier konkluderer altså med at et sted mellom én og to prosent av alle barn i dag har en annen biologisk far. Resultatet ligger for de fleste studiene rundt én prosent.

Det er klart det er noen der ute, også på KG forumet som vet at biologisk far ikke vet at han ikke er far.

Lenke. https://forskning.no/samfunn-barn-og-ungdom-dna/far-er-nesten-alltid-barnets-biologiske-pappa/426285

Det er klart det er noen der ute, også på KG forumet som vet at HAN SOM ER far ikke vet at han ikke er far.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sjekke ut Paternity Court på YouTube. Skremmende mange som opplever at far ikke er biologisk far. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om ei som ikke visste at pappa'n ikke var pappa'n før hun var rundt 16 år. Biologisk far var ikke til stede, og de drøyet og drøyet, og fikk jeg liksom ikke til å si det. Men han er den eneste pappaen hun noengang har kjent, og han fungerer som en pappa i dag også, selv om foreldrene ikke er sammen lengre. 

Anonymkode: 5d0a9...0ac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mr&Ro skrev (5 minutter siden):

Det nærmeste jeg veit om er tremenningen min. Han fikk greie på at den eldste sønnen ikke var hans, men ble til ved utroskap.

Rundt én prosent av alle barn har en annen biologisk far. Rent statistisk er det store muligheter for at det i hver tredje-fjerde-femte  familie finnes barn med feil far. Dette avhenger av hvor mange barn hver familie har. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Rundt én prosent av alle barn har en annen biologisk far. Rent statistisk er det store muligheter for at det i hver tredje-fjerde-femte  familie finnes barn med feil far. Dette avhenger av hvor mange barn hver familie har. 

Din definisjon av STORE muligheter er litt spesiell.

Anonymkode: c8107...b05

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg opplevde det. Da hadde mora fått barnebidrag i flere år og snudd barnet imot far si så ikke han så barnet i det heletatt. Så han tok en dna test etter å ha tvunget det frem, og da fant de ut at hun hadde pult 2 menn den helga hun ble gravid og begge visste da hvem faen var.

testen ble tvunget frem da han i flere år hadde lurt på hvorfor barnet ikke hadde noen likhetstrekk med seg selv.

Anonymkode: 4bfbb...9dd

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et par damer som har betrodd meg i fylla at ektemenn ikke er far. 

Ellers har jeg selv to barn som er totalt like i utseende, man ser virkelig ikke at de er søsken. Er nesten redd for at noen skal tenke sitt om disse, da far jobba mye utenlands på den tiden yngste ble unnfanget. 

Anonymkode: 29370...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (15 minutter siden):

Du burde sjekke ut Paternity Court på YouTube. Skremmende mange som opplever at far ikke er biologisk far. 

Er ikke det om folk som har hatt en særdeles utsvevende eller rotete livsstil med partnere her og der som egentlig alle mer eller mindre er klar over? Tenker det ikke er rart at det er større andel med uavklart farskap i slike tilfeller.

Anonymkode: 1f93c...cfd

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vet om et par damer som har betrodd meg i fylla at ektemenn ikke er far. 

Ellers har jeg selv to barn som er totalt like i utseende, man ser virkelig ikke at de er søsken. Er nesten redd for at noen skal tenke sitt om disse, da far jobba mye utenlands på den tiden yngste ble unnfanget. 

Anonymkode: 29370...38a

Men hvordan vet mødrene hvem som er faren så? Hvis ektemannen tror han er far, må de jo ha hatt sex på riktig tidspunkt. Selv om hun også hadde sex med en annen samme dag/uke, kan hun jo ikke vite sikkert at ektemannen ikke er far, bare at han andre også kan være det.

Anonymkode: f845e...ef1

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøndere1 skrev (31 minutter siden):

Uforståelig for meg at dette med farskap ikke avklares ved/etter fødsel.  Merkelig. 

Da må jo damen innrømme at hun har vært utro å det vil hun selvsagt ikke!

Anonymkode: 8443e...7a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er ikke det om folk som har hatt en særdeles utsvevende eller rotete livsstil med partnere her og der som egentlig alle mer eller mindre er klar over? Tenker det ikke er rart at det er større andel med uavklart farskap i slike tilfeller.

Anonymkode: 1f93c...cfd

Nei. De er gjerne gift/samboere. Eller det er barn som får vite senere i livet at faren muligens ikke er biologisk far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjenner til en. Det er det ultimate svik. Mødre som er i stand til noe slikt er egoistiske og ondskapsfulle mennesker. 

Anonymkode: 04c89...b9a

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Da må jo damen innrømme at hun har vært utro å det vil hun selvsagt ikke!

Anonymkode: 8443e...7a8

Enn om alle menn kunne stått sammen å krevd at testing av farsskap ble utført etter fødsel. Men det er vel kvinnefiendtlig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre at pappa ikke var min biologiske pappa da jeg var 18 år. Mamma hadde vært utro. Jeg tok farskapstest da jeg var 20.

Anonymkode: 57c93...ee6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndere1 skrev (8 minutter siden):

Enn om alle menn kunne stått sammen å krevd at testing av farsskap ble utført etter fødsel. Men det er vel kvinnefiendtlig. 

Hvem skal ta regningen? 

Anonymkode: fe57a...ef5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem skal ta regningen? 

Anonymkode: fe57a...ef5

Samfunnet. Som alt annet stort sett betales av. Jeg fatter ikke hvorfor det er uvilje mot dette. Det er ikke etisk riktig at kvinner skal sitte med all makt rundt et så stort spørsmål. Det med å bli foreldre er en så stor hendelse så jeg fatter ikke at dette skal styres av tilfeldigheter og følelser. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...