AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Hei. Jeg strøk på et 5 poengs emne. Det var et valgfritt emne, så ikke obligatorisk for studiet mitt. Har nå meldt meg på et annet 5 poeng emne denne våren i tillegg til de obligatoriske, så ender på 35 poeng etter vårsemesteret. Det jeg lurer på er om dette emne jeg tar nå kan erstatte det jeg strøk på? Vet jeg kan ta konteeksamen, men det emne var så motsatt av det jeg trodde så ville ikke jobbe med det mer. Det jeg strøk i var jo valgfritt så da går det vel fint å bytte ut det faget med det andre? Kan jeg bare stryke det bort eller noe? Finner ingen informasjon på nettet spesifikt om dette, så håper noen kan svare Anonymkode: 5919c...c3b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #2 Skrevet 30. januar 2021 Skjønner ikke helt hva du mener. Er dette av typen "frie emner" som er valgfritt men del av graden din? Eller er det et emne du har valgt å ta selv i tillegg til de vanlige 30 poengene per semester? Er det førstnevnte er det litt opp til institusjonen hvilke emner som får innpass som frie emner og ikke, dette kan du ofte lese om på nettsidene om graden du tar. Om sistnevnte trenger du vel egentlig ikke ta disse fem poengene, og de vil ikke bli med på vitnemålet ditt. Anonymkode: 3434d...518
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): et jeg lurer på er om dette emne jeg tar nå kan erstatte det jeg strøk på? Det kan vi umulig svare på, det må du ta med skolen din/studieveileder eller noe sånt. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det jeg strøk i var jo valgfritt så da går det vel fint å bytte ut det faget med det andre? Kan jeg bare stryke det bort eller noe? Fag som ikke er bestått blir ikke ført opp på vitnemålet. Anonymkode: 0eed8...4de
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #4 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skjønner ikke helt hva du mener. Er dette av typen "frie emner" som er valgfritt men del av graden din? Eller er det et emne du har valgt å ta selv i tillegg til de vanlige 30 poengene per semester? Er det førstnevnte er det litt opp til institusjonen hvilke emner som får innpass som frie emner og ikke, dette kan du ofte lese om på nettsidene om graden du tar. Om sistnevnte trenger du vel egentlig ikke ta disse fem poengene, og de vil ikke bli med på vitnemålet ditt. Anonymkode: 3434d...518 Stemmer, et valgfritt emne som må tas som en del av graden, men man kan selv velge hvilket. Nå tar jeg da et annet som kunne velges som valgfritt for å kunne erstatte det første emne Anonymkode: 5919c...c3b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #6 Skrevet 30. januar 2021 buksa di skrev (3 timer siden): Da prøver du igjen. Ikke det jeg spør om Anonymkode: 5919c...c3b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #7 Skrevet 30. januar 2021 Ja, så lenge det er et fritt emne, kan du vel sette hvilket som helst emne der. Anonymkode: c8c89...06f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå