AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 20 minus ute, ring 1 med strengeste restriksjoner, baby og 2 tenåringsjenter... De sitter og tar opp all plass i sofaen med nesa nedi tlf... Jeg blir sprø... jeg er permittert og har ikke sett så mye annet enn denne stua de siste mnd.. Og syns det er vanskelig å skille på hva som er okei å bli sprø av og ikke. Skjønner at de blir tiltaksløse, men jeg føler de sitter oppå meg hele tiden. Hun yngste er mi og hun eldste er hans. De er ganske nærme alder og går meg like mye på nervene. Roter plutselig mer enn før, glemmer å lukke dører til gang så det blir iskaldt. Far i hus jobber overtid for å kompensere for manglende inntekt, så er i tillegg ikke særlig avlastning å få. Nettopp så prøvde jeg å få minsten til å sove så jeg kunne rømme stua til soverom for å puste litt. Da smeller hun ene med døra så han våkner.... Så da var den sjansen borte.. Dette føler jeg er umulig å skille på for tiden.. Noen i samme situasjon? Anonymkode: fc646...674
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #2 Skrevet 30. januar 2021 Si at de kan ta seg en tur på rommet sitt da.. Anonymkode: 79e4f...a2d 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 De sitter stille i stua, de irriterer deg? Hva mener du egentlig at de skal gjøre? Alt er jo stengt?! At de lager litt lyd eller glemmer å lukke en dør er jo ikke krise. De bor jo faktisk der de også. Og det var ikke dem som valgte å få en baby i hus. Skjønner godt at du er frustrert og går på veggen i den situasjonen vi er i om dagen, men det er faktisk ikke tenåringenes feil. De må få lov til å eksistere i eget hjem. Anonymkode: 3a61f...287 19
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #4 Skrevet 30. januar 2021 Det er jo litt hyggelig da at de velger stua istedenfor å sitte bortgjemt på rommet hele dagen! Er det noe dere kan finne på i lag? Man får jo ikke denne sjansen igjen. Anonymkode: 4034e...707 15
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #5 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De sitter stille i stua, de irriterer deg? Hva mener du egentlig at de skal gjøre? Alt er jo stengt?! At de lager litt lyd eller glemmer å lukke en dør er jo ikke krise. De bor jo faktisk der de også. Og det var ikke dem som valgte å få en baby i hus. Skjønner godt at du er frustrert og går på veggen i den situasjonen vi er i om dagen, men det er faktisk ikke tenåringenes feil. De må få lov til å eksistere i eget hjem. Anonymkode: 3a61f...287 Den lille timen iløpet av dagen baby sover går det an å ta hensyn. Og når den døra ikke blir lukka de 30 gangene de går i den så blir det fort 15 grader i stua. Fyrer for harde livet og høye strømregninger. Da er det faktisk ganske irriterende å minne konstant på... Og morsomt at du sier at de ikke valgte å få baby. Det var et ekstremt sterkt ønske fra dem begge. De opptar absolutt hele sofaen med å ligge utover... Og ja, nå trenger jeg av og til litt pusterom. De kan ta seg en tur ut, men gidder aldri, de har tv på de største rommene i huset.. Og ja jeg blir temmelig barnslig når jeg aldri får litt space... Vi er ellers en veldig sammensveiset familie som liker å være sammen... Så disse tankene er faktisk mer frustrerende enn selve situasjonen... ts Anonymkode: fc646...674 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #6 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo litt hyggelig da at de velger stua istedenfor å sitte bortgjemt på rommet hele dagen! Er det noe dere kan finne på i lag? Man får jo ikke denne sjansen igjen. Anonymkode: 4034e...707 Masse jeg vil gjøre med dem. Men er så låst når det er såpass kaldt ute og baby ikke kan ut.. Vi har både ski og skøyter, men blir som sagt ikke så lettvint med kulda.. Føles som dagene bare forsvinner i intet. Ts Anonymkode: fc646...674 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #7 Skrevet 30. januar 2021 Tenåringene tar ikke mer plass enn du og far og minstemann. Det er vanlig å ha bolig stor nok til å huse hele familien. Har dere ikke råd til det, så må dere leve med det dere har. Det er lov å kreve at tenåringer rydder opp etter seg selv. Hvis dere begge har vært tjenere for dem hele livet, så har dere dere selv å takke. Korona restriksjoner er ikke kjekt for ungdommer heller! Selv om det er korona så går det an å finne på noe. Man trenger ikke knø seg ned i sofaen og irritere seg over at de andre i familien er til. Så bra at mannen din har mulighet til å jobbe ekstra for at hjulene skal gå rundt. Jeg går ut i fra at han deler pengene med hele familien og ikke setter det inn på privat sparing til fremtidig guttetur og golfkøller. Da får du ta i litt ekstra for han hjemme. Du er sikkert sliten, men det er han også. Anonymkode: 0b06c...cbf 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #8 Skrevet 30. januar 2021 Hvis dere har flere rom med tv, så går det an å sette seg på et av de rommene som er ledig når de sitter i sofaen. Det går også an å be de reise seg opp så det er plass til alle. Ikke gjøre deg til offer. Og siden de ser på mobilen, så kan du se det du vil på tv Anonymkode: 0b06c...cbf 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #9 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Den lille timen iløpet av dagen baby sover går det an å ta hensyn. Og når den døra ikke blir lukka de 30 gangene de går i den så blir det fort 15 grader i stua. Fyrer for harde livet og høye strømregninger. Da er det faktisk ganske irriterende å minne konstant på... Og morsomt at du sier at de ikke valgte å få baby. Det var et ekstremt sterkt ønske fra dem begge. De opptar absolutt hele sofaen med å ligge utover... Og ja, nå trenger jeg av og til litt pusterom. De kan ta seg en tur ut, men gidder aldri, de har tv på de største rommene i huset.. Og ja jeg blir temmelig barnslig når jeg aldri får litt space... Vi er ellers en veldig sammensveiset familie som liker å være sammen... Så disse tankene er faktisk mer frustrerende enn selve situasjonen... ts Anonymkode: fc646...674 Haha et ekstremt sterkt ønske? Så du fikk barn for å glede dem? Teit å si Anonymkode: b9cc3...7ec 13
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #10 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tenåringene tar ikke mer plass enn du og far og minstemann. Det er vanlig å ha bolig stor nok til å huse hele familien. Har dere ikke råd til det, så må dere leve med det dere har. Det er lov å kreve at tenåringer rydder opp etter seg selv. Hvis dere begge har vært tjenere for dem hele livet, så har dere dere selv å takke. Korona restriksjoner er ikke kjekt for ungdommer heller! Selv om det er korona så går det an å finne på noe. Man trenger ikke knø seg ned i sofaen og irritere seg over at de andre i familien er til. Så bra at mannen din har mulighet til å jobbe ekstra for at hjulene skal gå rundt. Jeg går ut i fra at han deler pengene med hele familien og ikke setter det inn på privat sparing til fremtidig guttetur og golfkøller. Da får du ta i litt ekstra for han hjemme. Du er sikkert sliten, men det er han også. Anonymkode: 0b06c...cbf Vi har en ganske stor bolig, og barna har fått de største rommene..Vi har aldri vært tjenere for barna våre.. Men det har sklidd voldsomt ut det siste året. Ikke bare pga de er tenåringer, men den siste tiden har vært veldig lite motiverende for dem også. Og da blir det min kamp som er hjemme.. Ja så klart jobber han for felleskapet. Noe annet hadde vært uaktuelt. Ts Anonymkode: fc646...674 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #11 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha et ekstremt sterkt ønske? Så du fikk barn for å glede dem? Teit å si Anonymkode: b9cc3...7ec Vi ønsket også felles barn... Men barna vi hadde fra før hadde faktisk også noe de skulle sagt. Hadde de uttrykt at det ville være fullstendig pyton hadde vi nok latt være. Så nei, det er ikke teit å si... Ts Anonymkode: fc646...674 2
SoWhat? Skrevet 30. januar 2021 #12 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tenåringene tar ikke mer plass enn du og far og minstemann. Det er vanlig å ha bolig stor nok til å huse hele familien. Har dere ikke råd til det, så må dere leve med det dere har. Det er lov å kreve at tenåringer rydder opp etter seg selv. Hvis dere begge har vært tjenere for dem hele livet, så har dere dere selv å takke. Korona restriksjoner er ikke kjekt for ungdommer heller! Selv om det er korona så går det an å finne på noe. Man trenger ikke knø seg ned i sofaen og irritere seg over at de andre i familien er til. Så bra at mannen din har mulighet til å jobbe ekstra for at hjulene skal gå rundt. Jeg går ut i fra at han deler pengene med hele familien og ikke setter det inn på privat sparing til fremtidig guttetur og golfkøller. Da får du ta i litt ekstra for han hjemme. Du er sikkert sliten, men det er han også. Anonymkode: 0b06c...cbf Wtf Har du en dårlig dag? 3
SoWhat? Skrevet 30. januar 2021 #13 Skrevet 30. januar 2021 Er det ikke noe du kan be de jobbe med i eller kanskje helst, utenfor, huset? Spør om de vil tjene en 50-lapp eller om de kan få noen andre fristende goder? Hm. 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #14 Skrevet 30. januar 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Er det ikke noe du kan be de jobbe med i eller kanskje helst, utenfor, huset? Spør om de vil tjene en 50-lapp eller om de kan få noen andre fristende goder? Hm. Kjenner selv at jeg går på veggene her, og er umotivert til å få ting gjort. Og det gjør de også. Og når det er så kaldt som nå er det ikke bare bare å sende de ut heller. Derfor jeg synes det er så krevende rent psykisk å skille på hva som er berettiget å bli irritert på og ikke. Føles som et fengsel, og det er helt vanvittig frustrerende.. Ts Anonymkode: fc646...674
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #15 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenner selv at jeg går på veggene her, og er umotivert til å få ting gjort. Og det gjør de også. Og når det er så kaldt som nå er det ikke bare bare å sende de ut heller. Derfor jeg synes det er så krevende rent psykisk å skille på hva som er berettiget å bli irritert på og ikke. Føles som et fengsel, og det er helt vanvittig frustrerende.. Ts Anonymkode: fc646...674 Så forferdelig trist for jentene sin del. Synes virkelig du må ta deg sammen og skjerpe deg. Anonymkode: e5b88...144 4
SoWhat? Skrevet 30. januar 2021 #16 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjenner selv at jeg går på veggene her, og er umotivert til å få ting gjort. Og det gjør de også. Og når det er så kaldt som nå er det ikke bare bare å sende de ut heller. Derfor jeg synes det er så krevende rent psykisk å skille på hva som er berettiget å bli irritert på og ikke. Føles som et fengsel, og det er helt vanvittig frustrerende.. Ts Anonymkode: fc646...674 Jeg vet ikke om jeg kan si at det er berettiget.. hm De gjør jo ikke noe galt. Og det er jo egentlig hyggelig at de vil være med deg og babyen. De kunne jo murt seg inn på rommet ( ok. Regner med at du ønsker det nå da 🙂 , og at de var bare nesevise og kranglet. For det kunne like gjerne vært sånn med tenåringer. Men det er jo ikke tid før at du skal sette pris på nå... Det er fullt forståelig at du er lei ! Tror alle skjønner det om de tenker seg litt om. 2
SoWhat? Skrevet 30. januar 2021 #17 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så forferdelig trist for jentene sin del. Synes virkelig du må ta deg sammen og skjerpe deg. Anonymkode: e5b88...144 Hva nøyaktig er "forferdelig trist" her? 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #18 Skrevet 30. januar 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Hva nøyaktig er "forferdelig trist" her? At ts er lei ungene, at hun føler hun er i et fengsel. Har heldigvis aldri opplevd noe slikt i min oppvekst, og mine barn har heller ALDRI vært en belastning. Stuen er felles for alle, og jo flere som er her, jo koseligere er det. Anonymkode: e5b88...144 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #19 Skrevet 30. januar 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke om jeg kan si at det er berettiget.. hm De gjør jo ikke noe galt. Og det er jo egentlig hyggelig at de vil være med deg og babyen. De kunne jo murt seg inn på rommet ( ok. Regner med at du ønsker det nå da 🙂 , og at de var bare nesevise og kranglet. For det kunne like gjerne vært sånn med tenåringer. Men det er jo ikke tid før at du skal sette pris på nå... Det er fullt forståelig at du er lei ! Tror alle skjønner det om de tenker seg litt om. Skjønner at kvinneguiden er feil plass å søke ut mot.. Men så kommer sånne som du ❤ Setter veldig pris på støttende ord. For det er virkelig ikke dems feil, og jeg gjør alt jeg kan for å ikke vise at jeg har lyst til å grave ut hjernen min med gaffel bare for å få en variasjon i hverdagen.. Og ja hadde vært så mye enklere hadde de vært frekke ungdommer som måtte settes på plass, men det er de virkelig ikke.. Tror også mye av irritasjonen min handler om at jeg føler jeg ikke strekker til som mor, og ikke får gitt de en litt mer spennende hverdag når ting er som de er.. Ts Anonymkode: fc646...674 2
Gjest Fnuggolina Skrevet 30. januar 2021 #20 Skrevet 30. januar 2021 Men hvordan tror du de har det? Alt er stengt, ensomme (høyst sannsynlig), dritlei sure voksne, tusen prosent hormoner osv. Jeg synes de høres ut som ganske normLe tenåringer uavhengig av covid - og at voksne blir lei er også normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå