Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frem til nå har det vært lite action grunnet sterk kvalme. Nå er jeg i andre trimester og vi har hatt sex et par ganger, men i ettertid får jeg så voldsomt kynnere og jeg får også noen smerter nedover i lårene på baksiden. Det skremmer meg litt. Har ikke lege eller jordmortime på en stund så tenkte å høre om andre noen gang har opplevd lignende eller av andre grunner har fått beskjed om å feks unngå sex i svangerskapet? 

Anonymkode: 34a61...fb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd det selv og ville avstått fram til du har snakket med lege eller jordmor. Litt svake kynnere er sikkert normalt, men kraftige kynnere høres ikke helt bra ut tidlig i andre trimester. 

Anonymkode: 817b8...6b4

Skrevet

Orgasme er jo en livmor sammentrekning og, en kynner er en liv morsammentrekning. Er veldig vanlig å få kynnere etter orgasme, men skal gi seg etter noen få minutter. Men alltid greit å forhøre seg med jordmor eller lege når man er usikker. Det er lov å spørre om en ekstra oppfølgingstime ;)

Anonymkode: bd8c6...9ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Frem til nå har det vært lite action grunnet sterk kvalme. Nå er jeg i andre trimester og vi har hatt sex et par ganger, men i ettertid får jeg så voldsomt kynnere og jeg får også noen smerter nedover i lårene på baksiden. Det skremmer meg litt. Har ikke lege eller jordmortime på en stund så tenkte å høre om andre noen gang har opplevd lignende eller av andre grunner har fått beskjed om å feks unngå sex i svangerskapet? 

Anonymkode: 34a61...fb0

Det er veldig vanlig å få kynnere når man har sex. Men hvis kynnerne gjør vondt, er det lurt å kutte ut å ha sex på en stund, det er kroppens signal på at du burde roe ned

Anonymkode: 3a94e...7c6

Skrevet

Får nesten bestandig kynnere etter sex, og en del bekkenplager pga stillinger og belastning/trykk. 

Anonymkode: b27a6...602

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...