Gå til innhold

Vedlikeholdsplikt til sameiet, hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som posteren over foreslår ville jeg tatt det opp på generalforsamlingen. Dersom det er et stort bygg med mange boenheter er du neppe alene om å plages av dette. I beste fall får dere nødvendig flertall til å gjennomføre lydisoleringen, i verste fall kan dere som plages gå sammen privat og dele regninga. Er dere mange blir jobben billigere enn om du betaler for å bare fikse din leilighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er det kanskje et problem for alle i sameiet, og du kan legge fram forslag til generalforsamlingen at hele bygget lydisoleres, og at det tas opp lån som betales ned via fellesutgiftene ? 

Anonymkode: b5f3d...656

Takk for tips, tar dette med meg videre ☺

Anonymkode: 8bda4...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I lov om eierseksjoner står det at "vedlileholdsplikten til seksjonseier (meg) ikke omfatter reparasjon eller utskiftning av tak, bærende veggkonstruksjoner og rør eller ledninger som er bygget inn i bærende konstruksjoner". 

Forstår dette som at rommet mellom etasjene er fellesareal?

Anonymkode: 8bda4...fa2

Det er stor forskjell på reprasjon og utskiftning altså vedlikehold, og utbygging eller tilførsel av noe. 

Om det var isolert der men isolasjon var feks vannskadet så ville dette gått under reprasjon og vedlikehold. 

Er det ikke isolasjon der sees dette på som utbedring, dvs du tilfører noe. Da er det ikke snakk om reprasjon eller vedlikehold lengre, og da er det du som eier leiligheten sitt ansvar. 

Anonymkode: 9f4cb...4c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet et innlegg her tidligere men fortelle hvordan det er hos oss. Jeg bor i blokk. Flere har spurt om isolering pga støy fra naboer. Her er det ikke gjennomførbart mest pga kostnad. Styret vil ikke prioritere en slik stor kostnad da det er andre ting som skal vedlikeholdes.Selv med demping i tak så vil det bli lytt da lyd har en tendens til og forplante seg i vegger og man vil aldri få det stille. Vi snakker om kostnader i million klassen og flere blokker. Det blir heller ikke regnet som nødvendig vedlikehold. 

Anonymkode: 779b3...8a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...