Gå til innhold

Hygiene når man sminkes i tv/ sminkebutikk osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt på om de sminker kunder med nye sminkeprodukter hver gang de sminker på f.eks Body Shop/ hudpleiesalonger eller i sminken hos tv stasjoner?

Hvis man ser bort ifra korona, så kan jo folk ha munnsår, øyekatarr og andre lidelser som smitter over på mascara og leppestift...

Jeg ble sminket på Bodyshop en gang,  og har siden det slitt med øyekatarr til tross for øyesalve og utbytting av maskara.

Anonymkode: 79a22...542

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har lurt på om de sminker kunder med nye sminkeprodukter hver gang de sminker på f.eks Body Shop/ hudpleiesalonger eller i sminken hos tv stasjoner?

Hvis man ser bort ifra korona, så kan jo folk ha munnsår, øyekatarr og andre lidelser som smitter over på mascara og leppestift...

Jeg ble sminket på Bodyshop en gang,  og har siden det slitt med øyekatarr til tross for øyesalve og utbytting av maskara.

De tørker hvert fall leppestifter med noe rensende greier, og det er ellers ikke lov å prøve på munn uten at du sier i fra så de får tørket de av. 

Anonymkode: 20b5f...926

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2021 den 12.52):

Kan bare snakke for sminking backstage på tv og film, der brukes den samme sminken på alle, men det kommer aldri i kontakt med hud. Leppestift taes på med pensel, mascara taes på med engangsbørster som ikke dobbeldyppes osv. Det er kjempestrengt. 

Anonymkode: f5d1c...f3b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...