AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Jeg er nå på akp pga et komplisert sykdoms bilde. Noe er kronisk noe er resultatet av det kroniske og jeg må ha ro. Det synes ikke på meg . Jeg trener ganske hardt 2 ganger i uka og det er anbefalt og bra for jeg må reparere kroppen min. Men etter trening blir jeg trøtt og trener mye hvile derfor kan jeg ikke jobbe Mulighet er at jeg aldri kan klare å komme tilbake til 100 . Håper på 50 % . Jeg liker å jobbe . Men jeg liker å ha et liv utenfor også. Men dette liker ikke kjærsten å høre siden han kan jobbe til han nesten kollapser så kan jeg å . Jeg er lat sier han dager jeg har sovet til over 8 på morran. ( har ofte søvnproblemer så noen ganger må jeg sove når jeg kan) At jeg faktisk vil sitte inne en dag se på tv. Da kunne jeg jobbe i stedet. Han skjønner ikke hvor slitsom det er for meg å jobbe og være ute med mennesket. Det tapper meg for energi det jaget å være normal og fungerende. Hvordan i alle dager skal få han til å forstå jeg er ikke dom han. Jobben min er ikke mitt liv og identitet. Mine barn er viktigere. Mitt egent liv er viktigere . Anonymkode: 3e000...b2b
Brunello Skrevet 30. januar 2021 #2 Skrevet 30. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er nå på akp pga et komplisert sykdoms bilde. Noe er kronisk noe er resultatet av det kroniske og jeg må ha ro. Det synes ikke på meg . Jeg trener ganske hardt 2 ganger i uka og det er anbefalt og bra for jeg må reparere kroppen min. Men etter trening blir jeg trøtt og trener mye hvile derfor kan jeg ikke jobbe Mulighet er at jeg aldri kan klare å komme tilbake til 100 . Håper på 50 % . Jeg liker å jobbe . Men jeg liker å ha et liv utenfor også. Men dette liker ikke kjærsten å høre siden han kan jobbe til han nesten kollapser så kan jeg å . Jeg er lat sier han dager jeg har sovet til over 8 på morran. ( har ofte søvnproblemer så noen ganger må jeg sove når jeg kan) At jeg faktisk vil sitte inne en dag se på tv. Da kunne jeg jobbe i stedet. Han skjønner ikke hvor slitsom det er for meg å jobbe og være ute med mennesket. Det tapper meg for energi det jaget å være normal og fungerende. Hvordan i alle dager skal få han til å forstå jeg er ikke dom han. Jobben min er ikke mitt liv og identitet. Mine barn er viktigere. Mitt egent liv er viktigere . Anonymkode: 3e000...b2b Dette er egentlig hele essensen i manges «motstand» mot uføre. En del av de som er uføre i dag er ikke sykere enn andre som jobber. Problemet er at de ikke klarer å gi nok av seg selv. På samme måte som nesten alle 40-50 åringer vil klare å løpe en mil på 55 minutter eller mindre. Men mange gidder ikke å legge om livsstilen og trene nok til å klare det. Endret 30. januar 2021 av Brunello 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 Dump typen sier jeg. Han har null forståelse for den situasjon. Han vil ikke forandre denne tankegangen. Sånn han holder på ødelegger han psyken din. Anonymkode: 8d483...416 3
Fabulous Skrevet 30. januar 2021 #4 Skrevet 30. januar 2021 Why do u even care what he thinks? Gör slut, problem solved, sluta gnäll! Det är 2021 varför accepterar ni bullshit o sen klagar? När sa detta till dig från dag 1, så skulle du gjort slut o hittat en ny! ❤️❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #5 Skrevet 30. januar 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Dette er egentlig ele essensen i manges «motstand» mot uføre. En del av de som er uføre i dag er ikke sykere enn andre som jobber. Problemet er at de ikke klarer å gi nok av seg selv. På samme måte som nesten alle 40-50 åringer vil klare å løpe en mil på 55 minutter eller mindre. Men mange gidder ikke å legge om livsstilen og trene nok til å klare det. Jeg trener ig det hjelper på bi virkningen av mon kroniske skade . Den kan aldri bli bedre og jeg må lære å leve med det og jeg blir ikke værre . Men den er u mulig å fikse . Men jeg ser iallefall frisk ut. Anonymkode: 3e000...b2b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #6 Skrevet 30. januar 2021 Fabulous skrev (1 minutt siden): Why do u even care what he thinks? Gör slut, problem solved, sluta gnäll! Det är 2021 varför accepterar ni bullshit o sen klagar? När sa detta till dig från dag 1, så skulle du gjort slut o hittat en ny! ❤️❤️ Vi har vært sammen veldig lenge. Og han er snill sånn uten om dette tema. Så vil ikke kaste bort noe som kan muligens fikses. Må bare finne ut hvirdan. Anonymkode: 3e000...b2b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #7 Skrevet 30. januar 2021 Er vanlig å bli kalt lat av samboer som er barnefaren... Anonymkode: 447d1...725
Fabulous Skrevet 30. januar 2021 #8 Skrevet 30. januar 2021 Girl move on, det är en dålig ursäkt. han kommer fortsätta tills han hittat en ny o då spelar det ingen roll hur länge ni vart stammen. same ord excuse varje gång... din situation handlar om respekt, det är A o O, icke att han är bra på andra områden.. dina prioriteringar är helt fel.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #9 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er nå på akp pga et komplisert sykdoms bilde. Noe er kronisk noe er resultatet av det kroniske og jeg må ha ro. Det synes ikke på meg . Jeg trener ganske hardt 2 ganger i uka og det er anbefalt og bra for jeg må reparere kroppen min. Men etter trening blir jeg trøtt og trener mye hvile derfor kan jeg ikke jobbe Mulighet er at jeg aldri kan klare å komme tilbake til 100 . Håper på 50 % . Jeg liker å jobbe . Men jeg liker å ha et liv utenfor også. Men dette liker ikke kjærsten å høre siden han kan jobbe til han nesten kollapser så kan jeg å . Jeg er lat sier han dager jeg har sovet til over 8 på morran. ( har ofte søvnproblemer så noen ganger må jeg sove når jeg kan) At jeg faktisk vil sitte inne en dag se på tv. Da kunne jeg jobbe i stedet. Han skjønner ikke hvor slitsom det er for meg å jobbe og være ute med mennesket. Det tapper meg for energi det jaget å være normal og fungerende. Hvordan i alle dager skal få han til å forstå jeg er ikke dom han. Jobben min er ikke mitt liv og identitet. Mine barn er viktigere. Mitt egent liv er viktigere . Anonymkode: 3e000...b2b Da er du jo lat da. Men seriøst, hva skjer med alle disse trolletrådene for å snakke om uføre? Skulle tro 10 om dagen var nok... Anonymkode: f7472...725 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #10 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er du jo lat da. Men seriøst, hva skjer med alle disse trolletrådene for å snakke om uføre? Skulle tro 10 om dagen var nok... Anonymkode: f7472...725 Jøss skulle ikke tro at jeg blir kalt et troll . Kult. Men jeg er ikke ufør ikke ennå . Mulig jeg må redusere arbeidsmengde for å kunne orke å ha et liv. Men forsatt bare på avklaringpenger. For å finne ut hvordan løse dette. Jeg er faktisk ikke lat jeg er sliten. Anonymkode: 3e000...b2b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #11 Skrevet 30. januar 2021 Hvor lenge etter en treningsøkt er du veldig sliten? Er det snakk om et par timer, eller et par dager? Jeg spør fordi jeg selv hadde det som et første symptom på noe som viste seg å være en diagnose. Det er vanskelig mens du enda er litt usikker på hva problemet er, men han bør lese seg opp på hvordan det er å leve med usynlig kronisk sykdom. Finnes en del om det på nett, spesielt på engelsk. Han høres lite sympatisk ut. Til sammenligning har min mann støttet meg fra dagen jeg ble syk. Det er han som har bremset meg ned, for jeg har selv prøvd og prøvd og pushet, og gjort meg selv sykere. Han har klart å stoppe meg, og det har gjort at jeg ikke ble enda verre. Han har rett og slett trådd til, for han vil at jeg skal få muligheten til å bli frisk. Han har sett meg frisk, og han vet at jeg er et arbeidsjern. Men nå er jeg kronisk alvorlig syk. Det er ikke sikkert jeg blir frisk igjen, men han vil jeg skal ha det bra uansett hver dag. Og det har jeg med han som støtte. Ikke hør på de her inne som ikke har vært kronisk syke. Det er ikke det samme som å være forkjøla i 2 dager eller ha influensa i 14 dager. Det er noe helt annet å være syk, ikke vite hva som er galt, og når du eventuelt får en diagnose med ordet kronisk så vet du ikke hvordan livet blir fremover. Den usikkerheten, i tillegg til dårlig helse, er grusom. Anonymkode: e311c...475 1
youcancallmejune Skrevet 30. januar 2021 #12 Skrevet 30. januar 2021 Du bør kanskje begynne å jobbe litt igjen så han ser at du faktisk prøver? Mulig han er redd for at du skal sette deg til hjemme for godt. For noen er det tungt å være alene om å måtte opp og til jobben om morgenen. Friske mennesker blir også slitne og har perioder med lite motivasjon, og da kan det hjelpe å ha en partner som er i samme båt i stedet for en som kan bli liggende under dyna og bruke dagen sin på seg selv. Evt kan du jo forlate ham og finne en som synes det er greit med en partner som går hjemme.
Svartfugl Skrevet 30. januar 2021 #13 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er nå på akp pga et komplisert sykdoms bilde. Noe er kronisk noe er resultatet av det kroniske og jeg må ha ro. Det synes ikke på meg . Jeg trener ganske hardt 2 ganger i uka og det er anbefalt og bra for jeg må reparere kroppen min. Men etter trening blir jeg trøtt og trener mye hvile derfor kan jeg ikke jobbe Mulighet er at jeg aldri kan klare å komme tilbake til 100 . Håper på 50 % . Jeg liker å jobbe . Men jeg liker å ha et liv utenfor også. Men dette liker ikke kjærsten å høre siden han kan jobbe til han nesten kollapser så kan jeg å . Jeg er lat sier han dager jeg har sovet til over 8 på morran. ( har ofte søvnproblemer så noen ganger må jeg sove når jeg kan) At jeg faktisk vil sitte inne en dag se på tv. Da kunne jeg jobbe i stedet. Han skjønner ikke hvor slitsom det er for meg å jobbe og være ute med mennesket. Det tapper meg for energi det jaget å være normal og fungerende. Hvordan i alle dager skal få han til å forstå jeg er ikke dom han. Jobben min er ikke mitt liv og identitet. Mine barn er viktigere. Mitt egent liv er viktigere . Anonymkode: 3e000...b2b Du er altså sammen med en kjæreste som ikke respekterer deg og det du sier. Han tror ikke på deg og kaller deg lat. Har du tenkt å fortsette med det? Problemet er jo ikke hvordan du skal få ham til å forstå,men hvordan han behandler deg. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #14 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor lenge etter en treningsøkt er du veldig sliten? Er det snakk om et par timer, eller et par dager? Jeg spør fordi jeg selv hadde det som et første symptom på noe som viste seg å være en diagnose. Det er vanskelig mens du enda er litt usikker på hva problemet er, men han bør lese seg opp på hvordan det er å leve med usynlig kronisk sykdom. Finnes en del om det på nett, spesielt på engelsk. Han høres lite sympatisk ut. Til sammenligning har min mann støttet meg fra dagen jeg ble syk. Det er han som har bremset meg ned, for jeg har selv prøvd og prøvd og pushet, og gjort meg selv sykere. Han har klart å stoppe meg, og det har gjort at jeg ikke ble enda verre. Han har rett og slett trådd til, for han vil at jeg skal få muligheten til å bli frisk. Han har sett meg frisk, og han vet at jeg er et arbeidsjern. Men nå er jeg kronisk alvorlig syk. Det er ikke sikkert jeg blir frisk igjen, men han vil jeg skal ha det bra uansett hver dag. Og det har jeg med han som støtte. Ikke hør på de her inne som ikke har vært kronisk syke. Det er ikke det samme som å være forkjøla i 2 dager eller ha influensa i 14 dager. Det er noe helt annet å være syk, ikke vite hva som er galt, og når du eventuelt får en diagnose med ordet kronisk så vet du ikke hvordan livet blir fremover. Den usikkerheten, i tillegg til dårlig helse, er grusom. Anonymkode: e311c...475 Enig. Er kronisk syk selv, vært det over et år nå. Det kom kastet på meg, etter sykdom. Har heldigvis en forståelsesfull mann jeg også, han bremser meg mye. Jeg trener også for å bli bedre, men blir ofte veldig sliten etter treningsøkter. Trening og hvile er det jeg skal gjøre for å prøve å bli bedre. Lat føler jeg meg ikke, jeg har vært frisk og alltid i gang med noe helt til dette kom. Har «heldigvis» en diagnose da. Anonymkode: 85acb...f4a 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #15 Skrevet 30. januar 2021 Brunello skrev (8 timer siden): Dette er egentlig hele essensen i manges «motstand» mot uføre. En del av de som er uføre i dag er ikke sykere enn andre som jobber. Problemet er at de ikke klarer å gi nok av seg selv. På samme måte som nesten alle 40-50 åringer vil klare å løpe en mil på 55 minutter eller mindre. Men mange gidder ikke å legge om livsstilen og trene nok til å klare det. Bullshit Anonymkode: 68340...f6f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #16 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er nå på akp pga et komplisert sykdoms bilde. Noe er kronisk noe er resultatet av det kroniske og jeg må ha ro. Det synes ikke på meg . Jeg trener ganske hardt 2 ganger i uka og det er anbefalt og bra for jeg må reparere kroppen min. Men etter trening blir jeg trøtt og trener mye hvile derfor kan jeg ikke jobbe Mulighet er at jeg aldri kan klare å komme tilbake til 100 . Håper på 50 % . Jeg liker å jobbe . Men jeg liker å ha et liv utenfor også. Men dette liker ikke kjærsten å høre siden han kan jobbe til han nesten kollapser så kan jeg å . Jeg er lat sier han dager jeg har sovet til over 8 på morran. ( har ofte søvnproblemer så noen ganger må jeg sove når jeg kan) At jeg faktisk vil sitte inne en dag se på tv. Da kunne jeg jobbe i stedet. Han skjønner ikke hvor slitsom det er for meg å jobbe og være ute med mennesket. Det tapper meg for energi det jaget å være normal og fungerende. Hvordan i alle dager skal få han til å forstå jeg er ikke dom han. Jobben min er ikke mitt liv og identitet. Mine barn er viktigere. Mitt egent liv er viktigere . Anonymkode: 3e000...b2b Noen folk er litt....dumme. De skjønner ikke at man er syk selv om legen sier man er syk, nav sier man er syk og mange er under behandlingen for sykdom. Hold deg til avtaler med legen og nav, og drit i hvs uvitende folk mener om deg, selv om det er kjæresten din. Dette har han ikke greie på. Anonymkode: 68340...f6f
Enmanelskeråhate Skrevet 30. januar 2021 #17 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bullshit Anonymkode: 68340...f6f Not
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #18 Skrevet 30. januar 2021 Men hoppe i fallskjerm går greit, eller? Anonymkode: 566ad...30c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #19 Skrevet 30. januar 2021 Enmanelskeråhate skrev (3 minutter siden): Not Jeg har selv vært på aap og i eksakt samme situasjon. Var liksom lat ifølge min eks. Vel, nå er eksen ute av bildet, og mot alle odds har jeg selv med 7 diagnoser klart å gjennomføre rehabilitering + videutdanning (opparbeida meg gjeld for å få det til) og komme meg tilbake til arbeidslivet. Jeg har tom jobb nå under Corona. Heldigvis klarte jeg å lukke ørene for alle kilometrene med tull folk klarte å lire av seg. Anonymkode: 68340...f6f 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #20 Skrevet 30. januar 2021 Ts, har du støtte av familie, venner og pasientforening? Anonymkode: 68340...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå