Gå til innhold

Takstmannen kommer på besøk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Takstmannen kommer på mandag i forbindelse med salg av leilighet. Jeg har vasket begge badene veldig grundig. Tok tak og vegger også. Skal vaske kjøkkenskap og skuffer fra utsiden.

Tenker å støvsuge resten av leiligheten og tørke litt støv. Må det moppes også? 

Hva skal jeg gjøre med lekene til barna? Skal de skjules?

Anonymkode: d66c4...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er unødvendig. Takstmannen ser på det tekniske i boligen, ikke om gulvet er vasket eller om det ligger leker der. 

Anonymkode: 225d4...f1f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takstmannen bryr seg ikke om hvor rent det er, men det bør være tilgang til loft og tekniske steder i huset :)

Personlig anbefaling - ikke vask og tørk klær noen dager før. Du vil ha minst mulig fukt i huset når veggene måler.

Anonymkode: a2b3f...e6a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hei

Takstmannen kommer på mandag i forbindelse med salg av leilighet. Jeg har vasket begge badene veldig grundig. Tok tak og vegger også. Skal vaske kjøkkenskap og skuffer fra utsiden.

Som de over sier, takstmannen ser ikke på rydding og vasking. Fiks opp i tekniske/praktiske ting hvis mulig. Ikke dusj om morgenen den dagen han kommer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei

Ikke legg så mye i det. En takstmann skal kun vurdere den tekniske verdien av boligen. Denne vaskingen og ryddingen har ingenting for seg. Ikke vask sluket, det har ingenting med alder eller tilstand å gjøre. Derimot rens sluket, det skal alle gjøre to ganger i året. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vask sluket i dusjen.

Anonymkode: 96cf7...c4c

OCB skrev (1 time siden):

Ikke legg så mye i det. En takstmann skal kun vurdere den tekniske verdien av boligen. Denne vaskingen og ryddingen har ingenting for seg. Ikke vask sluket, det har ingenting med alder eller tilstand å gjøre. Derimot rens sluket, det skal alle gjøre to ganger i året. 

Hvordan vasker man sluket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du tar opp risten og drar opp alt av hår som ligger der!

og du, ikke dusj i morgen eller på mandag før han kommer!

Anonymkode: 1109e...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp en talsmann i min leilighet. Han sjekket sluket, så var veldig glad for at jeg hadde renset det! 

Anonymkode: 5c432...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du vasker ikke sluket.. Benytt en plasthanske og dra opp hår og klomper som ligger i vannlåsen. Fordel å ha en plastpose i nærheten som avfallet legges i.. En takstmann er kun interessert i alder og en eventuell klemring i sluket. Nå det er sagt, så er takstmann ingen guder. Jeg har avkled enkelte på faglig basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...