AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Hva gjør man i en sånn situasjon? Er det best å late som ingenting? Er 16 år og bor fortsatt hjemme, og har en lillesøster på 5 år. Vet selvfølgelig at jeg ikke bør blande meg inn i dette, men det er vanskelig å bare «glemme» det helt, og ikke si noen ting om det jeg vet... Anonymkode: d7cf0...01e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #2 Skrevet 30. januar 2021 Beskriv hva som har skjedd. Anonymkode: 2dd5d...db3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 Du sier til moren din at enten så forteller hun det selv, eller så gjør du det. Da får du muligens en historie om hva,og hvorfor ting skjer. Om dette er pay back fra mor får du også kanskje vite........vil du vite? Anonymkode: 6c20b...d89 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #4 Skrevet 30. januar 2021 Det er leit at du sitter på denne informasjonen. Husk at du er barnet deres, og ikke har ansvar for deres relasjon. Kan du snakke med helsesøster om dette? Anonymkode: b636f...878 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #5 Skrevet 30. januar 2021 Bare glem hele greia - dette er privat og det er sikkert mye du ikke vet om dine foreldres relasjon. Din mor er akkurat den samme. Du skjønner det når du blir eldre. Anonymkode: 7b6c2...1d7 7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Bare glem hele greia - dette er privat og det er sikkert mye du ikke vet om dine foreldres relasjon. Din mor er akkurat den samme. Du skjønner det når du blir eldre. Anonymkode: 7b6c2...1d7 Dette er veldig naivt! Min far var utro mot mamma i nesten 10 år. Jeg sa ifra til mamma men sa at jeg ønsket ikke å blande meg. Hun ville ikke innse at det hadde skjedd, og når jeg fikk nye klare bevis orket jeg ikke å fortelle mer fordi jeg ønsket ikke styr, og jeg trodde ikke mor ville innse det.. Nå mange år etterpå har far gått ifra mor og mor er veldig deprimert. Først nå innser hun hva slags liv hun har levd! Far later som ingenting og har null anger.. Hun har prøvd å ta sitt liv flere ganger, og jeg skulle ønske hun dro ifra han tidligere men sannheten var for vond å innse.. Anonymkode: 0b61a...3e4 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er veldig naivt! Min far var utro mot mamma i nesten 10 år. Jeg sa ifra til mamma men sa at jeg ønsket ikke å blande meg. Hun ville ikke innse at det hadde skjedd, og når jeg fikk nye klare bevis orket jeg ikke å fortelle mer fordi jeg ønsket ikke styr, og jeg trodde ikke mor ville innse det.. Nå mange år etterpå har far gått ifra mor og mor er veldig deprimert. Først nå innser hun hva slags liv hun har levd! Far later som ingenting og har null anger.. Hun har prøvd å ta sitt liv flere ganger, og jeg skulle ønske hun dro ifra han tidligere men sannheten var for vond å innse.. Anonymkode: 0b61a...3e4 Kjip historie men fortsatt ikke noe «bevis» på hva som er lurt å gjøre Anonymkode: 54b3f...f7a 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 Var i din situasjon Ts, bare at det var pappa. Jeg var og 15-16 år. Fant ut hvem dama var til og med. Det viste seg etterhvert at mamma hadde visst det hele tiden. Spør moren din hvorfor hun er så egoistisk, og hvorfor hun ikke kan holde på seg trusa. Si at til og med du skjønner at hun burde skamme seg. Utroskap er virkelig det laveste man kan synke og nei - det finnes faktisk ingen unnskyldninger. Alle møter vi fristelser. Det gjelder bare å være trofast. Gjør det slutt først om dere vil prøve noe nytt Anonymkode: b1dec...2d9 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #9 Skrevet 31. januar 2021 Hadde fortalt henne at jeg vet,og at du synes synd på faren din, at det plager deg og at du er lei deg. Hvem vet, kanskje faren din var også utro mot mora di flere ganger? Men valget må ligge på mira, det er opptil henne å fortelle/gå fra faren din. Anonymkode: acf3a...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #10 Skrevet 31. januar 2021 Tenker at det er innafor så lenge mannen hun er utro med er kjekk. Anonymkode: f15d1...72c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #11 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva gjør man i en sånn situasjon? Er det best å late som ingenting? Er 16 år og bor fortsatt hjemme, og har en lillesøster på 5 år. Vet selvfølgelig at jeg ikke bør blande meg inn i dette, men det er vanskelig å bare «glemme» det helt, og ikke si noen ting om det jeg vet... Anonymkode: d7cf0...01e Dette bør du ligge unna. En privat sak mellom din mor og far. For alt vi vet kan dette være din fars feil. Han duger ikke i senga, og moren din må finne noen andre å knulle på. Anonymkode: ec7d6...8a7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #12 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette bør du ligge unna. En privat sak mellom din mor og far. For alt vi vet kan dette være din fars feil. Han duger ikke i senga, og moren din må finne noen andre å knulle på. Anonymkode: ec7d6...8a7 Det er ingen gyldig grunn for å være utro. Da gjør man det heller slutt. Anonymkode: 08aa5...a09 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #13 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ingen gyldig grunn for å være utro. Da gjør man det heller slutt. Anonymkode: 08aa5...a09 Vel. Tror ikke det er opp til utenforstående å definere moralen her. Ting skjer, og det kan være forskjellige grunner til dette. Anonymkode: ec7d6...8a7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #14 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.1.2021 den 11.51): Hva gjør man i en sånn situasjon? Er det best å late som ingenting? Er 16 år og bor fortsatt hjemme, og har en lillesøster på 5 år. Vet selvfølgelig at jeg ikke bør blande meg inn i dette, men det er vanskelig å bare «glemme» det helt, og ikke si noen ting om det jeg vet... Anonymkode: d7cf0...01e Jeg var 16 da jeg var i samme situasjon. Holdt kjeft om det og flyttet hjemmefra like etter. Angrer på at jeg ikke sa det til pappa, han fortjener bedre og livene våre ble bare tyngre i perioden det foregikk. Anonymkode: 60e6a...6b8 1
Ansvar Skrevet 31. januar 2021 #15 Skrevet 31. januar 2021 On 1/30/2021 at 11:56 AM, AnonymBruker said: Du sier til moren din at enten så forteller hun det selv, eller så gjør du det. Da får du muligens en historie om hva,og hvorfor ting skjer. Om dette er pay back fra mor får du også kanskje vite........vil du vite? Anonymkode: 6c20b...d89 Helt enig. Her får mor mulighet til å være ærlig igjen og gjøre ting godt igjen. Her finner du også ut hvor mye energi det er verdt å legge i moren din, sånn iforhold til fremtiden. Også vet du om hun er til å stole på ved en annen anledning når du evt trenger hjelp. Vinn vinn!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #16 Skrevet 31. januar 2021 Å fy...! Leit å høre TS. Hadde aldri tilgir moren min om hun gjorde noe sånt mot faren min. Anonymkode: d29f8...41f 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #17 Skrevet 31. januar 2021 Si at enten så forteller hun det selv eller så gjør du det. Men moralisering tror jeg du skal holde deg for god til, du aner ikke hva slags avtale foreldrene dine har seg i mellom. Anonymkode: e24e0...c2f 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #18 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Bare glem hele greia - dette er privat og det er sikkert mye du ikke vet om dine foreldres relasjon. Din mor er akkurat den samme. Du skjønner det når du blir eldre. Anonymkode: 7b6c2...1d7 Du vil skjønne det når du blir eldre? Hva er det for noe å si? Mor er vel heller ikke akkurat den samme ovenfor ungdommen nå. For ungdommen kan dette være et enormt tillitsbrudd, hn har oppdaget at mor lyver og bedrar (så frem dette ikke er noe far vet om, kanskje har de et åpent forhold. Men det er vel sjeldent man kan gå ut i fra at det er tilfelle). Du har lite forståelse over følelsene til 16-åringen skjønner jeg. Skal hn liksom bare glemme det? Tror du det er så enkelt? Skal hn bare bli mer og mer tynget ned av dårlig samvittighet for å måtte holde på hemmeligheten til mor? Det er jo bare en helt ekstremt egoistisk holdning av voksne. Ts skal her tenke på hva som vil være det beste for henne, og ikke minst hennes psyke, når hun nå tar et valg. Ts: snakk gjerne med helsesøster, så har du også en støttespiller uavhengig om du lander på å fortelle dette til far. Anonymkode: 1e84e...980 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #19 Skrevet 31. januar 2021 Har vært i samme situasjon, men valgte å tie. Mor elsket far, men hun hadde behov han ikke kunne gi. Så da ble det en avtale de hadde. Jeg var for umoden til å forstå den gang, men ble selv forklart om relasjonen etter deres død. Jeg tenker det er mye ting vi ikke vet om våre egne foreldre, og som man ikke har noe med. Anonymkode: 9b4c8...a9a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #20 Skrevet 31. januar 2021 Tusen takk for alle svar. Som flere har skrevet, er det nok mange ting jeg ikke vet om forholdet deres. Derfor tror jeg det er bedre om jeg ikke sier noe, hvert fall ikke enda. -ts Anonymkode: d7cf0...01e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå