18thstreet Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Hei! den stakkars lille valpen som vi fikk for 2 dager siden falt ned fra bordet som er ca 1 meter, kanskje høyere. Satt han der fordi han bare pep når jeg drev på der. Skulle hente fôr til han også gikk han bakover og falt ned fra bordet... angrer så mye på at jeg satt han der, burde aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det igjen. Men gjort er gjort. Han pep bittelitt når han akkurat hadde falt ned men så slutta han med engang, han virka litt trøttere etter han hadde falt men ellers virka alt helt normalt. Han løp litt til meg etterpå og jeg så ikke at han haltet eller noen ting. Kjente litt på beina hans ogsånt og alt virket normalt, han pep ikke eller noe. Noen som har opplevd det samme og har det gått bra? Burde jeg evt ta han med til dyrlegen? huff det her håper jeg aldri skjer igjen, forferdelig opplevelse. Men nå har jeg hvertfall fått en lærepenge.
Troyamin Skrevet 30. januar 2021 #2 Skrevet 30. januar 2021 Ja, selvfølgelig skal du ta den til veterinæren! Så får du krysse fingrene for at valpen ikke har fått varige skader på ledd og skjelett (tenker retning ad) Og at det ikke er innvendige skader. Dyrbar lærepenge, men som du selv sier, nå gjør du jo ikke noe slikt igjen. 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 18thstreet skrev (8 minutter siden): Hei! den stakkars lille valpen som vi fikk for 2 dager siden falt ned fra bordet som er ca 1 meter, kanskje høyere. Satt han der fordi han bare pep når jeg drev på der. Skulle hente fôr til han også gikk han bakover og falt ned fra bordet... angrer så mye på at jeg satt han der, burde aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det igjen. Men gjort er gjort. Han pep bittelitt når han akkurat hadde falt ned men så slutta han med engang, han virka litt trøttere etter han hadde falt men ellers virka alt helt normalt. Han løp litt til meg etterpå og jeg så ikke at han haltet eller noen ting. Kjente litt på beina hans ogsånt og alt virket normalt, han pep ikke eller noe. Noen som har opplevd det samme og har det gått bra? Burde jeg evt ta han med til dyrlegen? huff det her håper jeg aldri skjer igjen, forferdelig opplevelse. Men nå har jeg hvertfall fått en lærepenge. Dette går nok veldig bra 😊 valpen min som jeg hadde for 14 år siden som nå er dø falt fra hemsen i hytta vår og der er trappa nesten så bratt som en stige. Der hørte vi et smell men alt så ut til å ha gått bra med han. Vi dro ikke til dyrlegen da hytta er på en øy der man må ta ferje til fastland. Så vi tenkte ikke noe mer over det da vi så at han ikke hadde brukket noe eller slik. Anonymkode: 7efbd...a9e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #4 Skrevet 30. januar 2021 Troyamin skrev (6 minutter siden): Ja, selvfølgelig skal du ta den til veterinæren! Så får du krysse fingrene for at valpen ikke har fått varige skader på ledd og skjelett (tenker retning ad) Og at det ikke er innvendige skader. Dyrbar lærepenge, men som du selv sier, nå gjør du jo ikke noe slikt igjen. Hmm. Min valp fikk forkalkning i ryggen til slutt som 12 åring. Men det kan vel ikke ha kommet av det høye fallet han hadde som valp fra hemsen i hytta vel? 😮 Han måtte avlives pga det siden han hadde store smerter og smertestillende behandling ikke førte frem mer og han ikke alltid klarte å gå mer. Anonymkode: 7efbd...a9e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #5 Skrevet 30. januar 2021 Dyrlegen. Min valp på 6 mnd får fremdeles ikke gå trapper. Men så er den av en rase som har litt hofteproblemer. Anonymkode: 65154...e1a 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #6 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette går nok veldig bra 😊 valpen min som jeg hadde for 14 år siden som nå er dø falt fra hemsen i hytta vår og der er trappa nesten så bratt som en stige. Der hørte vi et smell men alt så ut til å ha gått bra med han. Vi dro ikke til dyrlegen da hytta er på en øy der man må ta ferje til fastland. Så vi tenkte ikke noe mer over det da vi så at han ikke hadde brukket noe eller slik. Anonymkode: 7efbd...a9e Ser jeg skrev feil her? Han hadde vært 14 år i dag om han hadde levd. Det er 2 år siden han døde, men uhellet skjedde for 14 år siden ja Anonymkode: 7efbd...a9e
Linazer Skrevet 30. januar 2021 #7 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hmm. Min valp fikk forkalkning i ryggen til slutt som 12 åring. Men det kan vel ikke ha kommet av det høye fallet han hadde som valp fra hemsen i hytta vel? 😮 Han måtte avlives pga det siden han hadde store smerter og smertestillende behandling ikke førte frem mer og han ikke alltid klarte å gå mer. Anonymkode: 7efbd...a9e 12 år er en høy alder. Gikt er helt normalt både for gamle hunder og eldre mennesker. 1
dyptvann Skrevet 30. januar 2021 #8 Skrevet 30. januar 2021 Min valp klatret opp på rekkverket på balkongen og deiset i asfalten fra andre etasje. Slapp heldigvis unna med skrekken! Veterinæren fortalte meg at det var flaks at han hadde tisset rett i forkant, ellers så kunne blæra ha sprekt som en vannballong 😬. Ta litt på valpen i bryst/buktegionen og se om valpen får smerter av kontakt. Deretter sjekk ledd for evt brudd. Husk at valper er som små potetsekker og er ikke anspent i fallet, dette hindrer en del skader! 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #9 Skrevet 30. januar 2021 Linazer skrev (Akkurat nå): 12 år er en høy alder. Gikt er helt normalt både for gamle hunder og eldre mennesker. Ja det er en høy alder. Det er sant, det er nok veldig normalt å få slikt når man er såpass gammel 😮 Anonymkode: 7efbd...a9e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #10 Skrevet 30. januar 2021 Valper er som små potetsekker, det var en veldig skjønn sammenligning. Anonymkode: 7df3e...213 1
Troyamin Skrevet 30. januar 2021 #11 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hmm. Min valp fikk forkalkning i ryggen til slutt som 12 åring. Men det kan vel ikke ha kommet av det høye fallet han hadde som valp fra hemsen i hytta vel? 😮 Han måtte avlives pga det siden han hadde store smerter og smertestillende behandling ikke førte frem mer og han ikke alltid klarte å gå mer. Anonymkode: 7efbd...a9e Det kan ha hatt en innvirkning. Men det kan også ha skjedd senere. Eldre hunder får ofte litt forkalkninger her og der, uansett hva som er skjedd tidligere. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #12 Skrevet 30. januar 2021 Vår valp forstuet foten i et fall (haltet, men ga ikke uttrykk for smerte når vi tok på beinet). Vi ringte vet og fikk beskjed om å holde henne i ro et par dager til hun sluttet helt å halte. Skulle komme inn med henne dersom haltingen ikke ga seg. Lurt å ringe vet tilfelle, men ikke sikkert det er nødvendig å dra inn. Anonymkode: 26645...134
18thstreet Skrevet 30. januar 2021 Forfatter #13 Skrevet 30. januar 2021 Takk for svar alle sammen. Han er veldig leken nå og løper rundt som han gjorde før fallet så tror og håper det har gått fint. Han halter heller ikke. Skal se an ett par dager og se om han begynner å halte, hvis ikke tror jeg ikke jeg skal bekymre meg:) han har det veldig bra nå (håper jeg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå