Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid med nr 5. What to do? 

Minste fra før er 3. Ha

R alltid tenkt at jeg kanskje vil ha en til, men når det er her, er jeg blitt veldig usikker om jeg er klar for dette nå. 

Jeg elsker livet som mamma.. Får mange tilbakemeødinger p hvordan jeg klarer 4,og at jeg er velsig flink til å følge alle opp. Her er det alltid plass til alle og alle får oppmerksomhet, alenetid og er en fin flokk som har stor glede av hverandre.  Tror jeg fint skulle klart en til sånn praktisk sett, og uten at det skulle gå på bekostming av de andre. Ser mange reagerer på så mange barn, fordi de tenker at barna ikke får den oppfølgingen de skal.. Men her er det meg tiden det går utover. I stedet for treningssenteret, er det tur med barna, jentekvelden er. Byttet ut med film på sofaen med de to eldste.   

Jeg og far er ganske lik i opfatningen. Selv om han nok ikke klarer å stå i ting alene med alle med alle ungene sånn som meg. 

Det jeg tenker mest på, er hva andre vil si. Grusomt at jeg skal bry meg så mye om det.. Men føler meg som en freak.. Her kommer vi med en hel flokk liksom... Både familie, venner og bekjente... Pdd har vi behov for større hus, dette er i orden ila et par år. Skal bygge. Men dette kommer altså litt brått på.... 

Og så skal det sies, at svangerskapskvalmem fra dag n og en fullstendig utmattelse nok føkker med psyken min... 

Noen støttende og gode tanker den ene eller den andre veien? 

Anonymkode: 95fc3...9a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fødes for få barn i Norge, så om dere er ressurssterke sier jeg kjør på.

Anonymkode: 98a7f...2b7

• Liker 4
Skrevet

Ressurssterke foreldre med god utdanning/jobb må bare få så mange barn de orker. Synd at det som regel er ressurssvake som får veldig mange😅

Anonymkode: 3181f...c26

• Liker 4
Skrevet

Gratulerer. 😊

Eventuelle negative kommentarer er det bare å la være å bry seg om. Dere vet selv best om dere har kapasiteten til det. 5 er jo faktisk heller ikke så voldsomt mange. 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ressurssterke foreldre med god utdanning/jobb må bare få så mange barn de orker. Synd at det som regel er ressurssvake som får veldig mange😅

Anonymkode: 3181f...c26

Dette gjelder alle land i verden. Årsaken til dette er fordi om man har flere barn i familien, er det flere som kan bidra økonomisk til familien.

Anonymkode: dfc09...4f3

Skrevet

Gratulerer 😃❤️ 
Jeg er en av 5 søsken og ville ikke byttet det bort mot noe! 
Det er en enorm gave å ha mange søsken 🥰🥰

Anonymkode: 2af21...69e

Skrevet

Gratulerer! Så rart og drøyt at folk gir deg negative kommentarer. Jeg bøyer meg heller mer i støvet og skulle ønske jeg hadde det i meg å gå gravid med 5 stykk. Å ha 5 barn høres ut som en drøm. Ja, hektisk og krevende til tider og du må nok gi opp mye av egentiden din som du nevner, men FOR en berikelse. En ting er at det må være fantastisk å vokse opp med mange søsken, men tenk så kjekt for dere senere i livet å ha 5 barn som kan komme hjem på besøk med familiene sine igjen feks. Hvis barnet er ønsket og kommentarene er det eneste som holder deg tilbake så håper jeg at du klarer å ignorere de tankene og kjøre på ❤️

Anonymkode: 7d7fd...b11

• Liker 1
Skrevet

Har dere god økonomi og godt betalte jobber, så sier jeg kjør på. 

Anonymkode: 0dd8d...288

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gratulerer 😃❤️ 
Jeg er en av 5 søsken og ville ikke byttet det bort mot noe! 
Det er en enorm gave å ha mange søsken 🥰🥰

Anonymkode: 2af21...69e

Jeg er også én av fem søsken og mener det motsatte. Jeg har et godt forhold til alle søsknene og ville selvfølgelig ikke byttet dem bort nå som jeg kjenner dem, men jeg syns det alltid var stress i huset. Jeg var aldri alene hjemme, det var alltid dårlig stemning når vi skulle rekke noe, prioritering av de yngste barna over de eldre osv. 

Anonymkode: c71bb...71e

• Liker 1
Skrevet

Tenker at det kommer ann paa okonomien. Har dere okonomi til det saa kjor paa. Men ikke saa kult aa se saa store familier som henger paa nav...

Anonymkode: d2d06...87a

Skrevet

Jeg går mot strømmen her(siden du spør om meninger). Det er lov å tenke litt på miljøet. Å få barn er en enorm belastning på miljøet og når man da får 5 er det helt ekstremt. Alle disse barna skal ha kjøttmiddager, nye klær, kjøres hit og dit, ha elektroniske utstyr osv. Dette tærer noe helt ekstremt på. Det er jaggu bra at flere og flere blir barnløse og får kun en når enkelte produserer hele barnehager.

Anonymkode: b9e91...77b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg går mot strømmen her(siden du spør om meninger). Det er lov å tenke litt på miljøet. Å få barn er en enorm belastning på miljøet og når man da får 5 er det helt ekstremt. Alle disse barna skal ha kjøttmiddager, nye klær, kjøres hit og dit, ha elektroniske utstyr osv. Dette tærer noe helt ekstremt på. Det er jaggu bra at flere og flere blir barnløse og får kun en når enkelte produserer hele barnehager.

Anonymkode: b9e91...77b

😂 Skal du tørke deg selv i ræven på sykehjemmet? 

Anonymkode: 0dd8d...288

• Liker 1
Skrevet

Ja hvis dere klarer 5 så kjør på sier jeg og. Jeg kunne hatt 3 barn, fikk min sønn da jeg var 19 år, vært gravid 2 ganger etter det men tatt abort fordi det var one night stand og var nylig i et forhold og han ønsket seg ikke barn så ble abort begge gangene. Er ikke frisk psykisk så hadde ikke gått heller å hatt 3 barn. Sukk syns det er vondt og trist å tenke på at jeg måtte ta 2 liv.

Anonymkode: a6ca4...4a7

Skrevet

Kjenner jeg er litt misunnelig på deg som har mulighet til å få 5 barn. Har selv 4, og ønsker meg en til. Men her er det økonomien som setter en stopper. 

Anonymkode: 08304...872

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...