AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1 Del Skrevet 30. januar 2021 hvis jeg jogger en time hver dag. Vil kalorier i større mengde bli forbrent? Samt at jeg følger slavisk inntak av kalorier i måltidene. Dessuten når jeg jogger så får jeg jo bedre kondisjon. Anonymkode: 6c8ee...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #2 Del Skrevet 30. januar 2021 Ja, du forbrenner kalorier av å jogge. Men styrketrening er bedre for å få opp hvileforbrenningen. Så ville nok satset på en blanding av styrke og jogging. Men uansett, ikke jogg hver dag hvis du ikke er godt vandt med å jogge. Det er belastende på knær og ledd. Det kan lett føre til skader. I tillegg vil det å trene helt likt hver eneste dag gjøre at du fort går lei. Anonymkode: b66c5...4b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #3 Del Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, du forbrenner kalorier av å jogge. Men styrketrening er bedre for å få opp hvileforbrenningen. Så ville nok satset på en blanding av styrke og jogging. Men uansett, ikke jogg hver dag hvis du ikke er godt vandt med å jogge. Det er belastende på knær og ledd. Det kan lett føre til skader. I tillegg vil det å trene helt likt hver eneste dag gjøre at du fort går lei. Anonymkode: b66c5...4b0 hva antyder du kalorier vil forøke i forbrenning ved regelmessig trening og aktiv og målrettet jogging i kombinasjon med styrke trening bidra med? Hva betyr hvileforbrenning? er det bedre enn de andre forbrenningene? Anonymkode: 6c8ee...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #4 Del Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): hva antyder du kalorier vil forøke i forbrenning ved regelmessig trening og aktiv og målrettet jogging i kombinasjon med styrke trening bidra med? Hva betyr hvileforbrenning? er det bedre enn de andre forbrenningene? Anonymkode: 6c8ee...9db Hvis du jogger 60min vil du gjerne forbrenne rundt 500 kalorier (avhengig av kroppsvekt og puls). Hvis du ligger på sofaen forbrenner du rundt 60 kalorier (også avhengig av ulike faktorer). Men med forbehold om disse tallene er riktige, vil du altså forbrenne 440 flere kalorier ved å jogge en time enn ved å ligge på sofaen en time. Hvileforbrenning er kaloriene kroppen forbrenner når man ikke gjør noe. Det kropper trenger for å holde seg gående. Her kommer disse 60 kaloriene i timen inn igjen. Dette tallet kan man øke på ulike måter. En av disse er styrketrening fordi større muskler trenger flere kalorier konstant gjennom døgnet. Det er ikke snakk om et veldig høyt tall, men det kan hjelpe litt. Derfor foreslår jeg en kombinasjon av styrke og jogging. Anonymkode: b66c5...4b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #5 Del Skrevet 30. januar 2021 Anbefaler deg å begynne å jogge. Som en skriver over her, du forbrenner mye ved løping. Du får også muskler i legger, rumpe og lår, fordi du tross alt løfter hele kroppen opp fra bakken når du løper. Løping er også fint, fordi man alltid kan gjøre det. Ikke avhengig av treningstudio. I forhold til vektnedgang, er det også bra. Har du spist for mange kcal, kan du bare løpe litt lenger og kompensere på den måten. Jeg løper hver dag og blir aldri lei. Men du må ikke gi opp før det er blitt en vane. Start i det små. En gåtur på 5 km, hvor du etterhvert begynner å erstatte noe av gåingen med løping. Anonymkode: a11d7...106 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 30. januar 2021 #6 Del Skrevet 30. januar 2021 (endret) Ja, jogging er bra for mye det. Jeg begynte ikke med det primært for vektnedgangen, men for å stramme opp underveis. Kombinerte jogging med styrke for å forebygge løshud. Vet ikke om det har hjulpet altså, men har ikke fått antydning til løshud så langt etter 22 kg. Så er det jo bonus at man får forbrent ekstra og generelt bra for helsa da, med den der løpinga. Har begynt å like det skikkelig godt - leste at det skulle skje, men trodde liksom ikke på det 😁 Det er ballspill jeg liker og som jeg drev med før alle disse kiloene og barna, men dessverre blitt lite av det under pandemien. Så da er jogging og styrke gode alternativer 👍 Lykke til med jogginga, TS! Lurt å starte forsiktig da, så det ikke blir skader. Jeg jogget to lyktestolper og gikk en ☺️ Og etter hvert mer løping. Forbrenning blir det, og mange andre fine sider ved det også. Endret 30. januar 2021 av Pæretre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #7 Del Skrevet 30. januar 2021 Hvileforbrenningen din vil øke i noen timer etter trening også. Så løping vil være en god måte å regulere kaloriene på. Og så er det gøy også da. Lykke til! Anonymkode: 90ae0...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #8 Del Skrevet 30. januar 2021 Vet ikke om det stemmer, men jeg har hørt at du brenner mer kalorier av å hoppe tau enn du gjør når du jogger. Anonymkode: 14545...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #9 Del Skrevet 30. januar 2021 Den beste treningen er den du klarer å gjennomføre over tid. Hvis det er jogging, kjør på. Anonymkode: c00ec...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå