catman Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Hvem i alle dager får seg til å skrive slikt uten å få latterkrampe? 1
solmåneogstjerner Skrevet 30. januar 2021 #2 Skrevet 30. januar 2021 Hvis eplene er så glade, så er det jo litt synd å drepe dem ved å knuse dem. Inhumant faktisk. 3
Pringle Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 Sånn markedsføring gjør meg ille berørt. Jeg må snu melkekartongen så jeg slipper å se teksten "Glad ku!" Men jusen din var enda et hakk drøyere! 2
Ullvott Skrevet 30. januar 2021 #4 Skrevet 30. januar 2021 Noe så dumt! Nå må jeg snart gå og lage med en smoothie av utagerende jordbær, en deprimert banan og yougurt fra en glad ku. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #5 Skrevet 30. januar 2021 Vanlig fruktdyrking er også nærmest fri for kjemiske sprøytemidler. Synes de eplene er like gode, og så trives de naturligvis bedre - slipper jo sykdom. Blir faktisk flau over slik beskrivelse som på flaska. Anonymkode: 09fb9...cd0 2
Gjest Blondie65 Skrevet 30. januar 2021 #7 Skrevet 30. januar 2021 For øvrig likte jeg teksten på denne juice'n.
Ullvott Skrevet 30. januar 2021 #8 Skrevet 30. januar 2021 Blondie65 skrev (17 minutter siden): Heter det jus? Ja, rein, presset råsaft fra frukt og grønnsaker kan skrives både jus og juice, men jus kan bety to forskjellige ting: https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=jus&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #9 Skrevet 30. januar 2021 Synes ikke teksten var så ille jeg. Anonymkode: 001e1...d23 3
catman Skrevet 30. januar 2021 Forfatter #11 Skrevet 30. januar 2021 For meg høres det ut som om de der prøver å gjøre narr av økohipstere, med en nærmest tilfeldig oppramsing av relevante ord. Det er ikke fornærmende eller noe, bare latterlig. Før denne her syntes jeg at Tine var verstingen, med lastebilene som det står "kanskje verdens beste melk" på. Hvordan måler man "beste melk"? Hvorfor må nordmenn alltid gå for "verdens" et eller annet? Og hva i svarteste har et slikt utsagn for en verdi når man slenger på "kanskje"? Kanskje det er verdens verste melk også? 3
Million Skrevet 30. januar 2021 #12 Skrevet 30. januar 2021 Blondie65 skrev (2 timer siden): Heter det jus? Ja, man har lov å skrive "juice" som "jus" på norsk. Akkurat som det er godkjent rettskriving å skrive "squash" som "skvåsj", tro det eller ei Eller "service" kan skrives "sørvis". 2
Nicathv Skrevet 30. januar 2021 #13 Skrevet 30. januar 2021 Sånn markedsføringstekst er nesten alltid ekstremt krampaktig pinlig. 2
Pringle Skrevet 30. januar 2021 #14 Skrevet 30. januar 2021 catman skrev (1 time siden): For meg høres det ut som om de der prøver å gjøre narr av økohipstere, med en nærmest tilfeldig oppramsing av relevante ord. Det er ikke fornærmende eller noe, bare latterlig. Før denne her syntes jeg at Tine var verstingen, med lastebilene som det står "kanskje verdens beste melk" på. Hvordan måler man "beste melk"? Hvorfor må nordmenn alltid gå for "verdens" et eller annet? Og hva i svarteste har et slikt utsagn for en verdi når man slenger på "kanskje"? Kanskje det er verdens verste melk også? Eller hva med Kiwis "prisløfte"? Vi gir oss aldri på pris! Har aldri skjønt hva det skal bety. 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #15 Skrevet 30. januar 2021 Blondie65 skrev (4 timer siden): For øvrig likte jeg teksten på denne juice'n. Rettskriving for viderekomne: Denne her '-en funker ikke på norsk. Og det er ingen bokstaver som er tatt vekk, à la rock'n'roll heller. Derfor: Juicen. Anonymkode: 431b3...411
Gjest Blondie65 Skrevet 30. januar 2021 #16 Skrevet 30. januar 2021 Pringle skrev (1 time siden): Eller hva med Kiwis "prisløfte"? Vi gir oss aldri på pris! Har aldri skjønt hva det skal bety. Deres mål er at de skal være billigst til enhver tid - i alle fall på de produktene som er med i VGs prisbørs. Derfor kan de si at "Vi gir oss aldri på pris". Hvorvidt det er sant er et helt annet spørsmål (de vant 10 av 12 måneder i fjor eller noe i den dur).
Pringle Skrevet 30. januar 2021 #17 Skrevet 30. januar 2021 Blondie65 skrev (9 minutter siden): Deres mål er at de skal være billigst til enhver tid - i alle fall på de produktene som er med i VGs prisbørs. Derfor kan de si at "Vi gir oss aldri på pris". Hvorvidt det er sant er et helt annet spørsmål (de vant 10 av 12 måneder i fjor eller noe i den dur). Jeg er personlig mer opptatt av om det er relevant. Et tilfeldig utvalg matvarer blir for meg bare... tilfeldig. Når Kiwi kan sette ned prisen på 500 "viktige varer", og jeg ikke finner én ting jeg er interessert i, lurer jeg på viktig for hvem? Men det jeg siktet til, var at det (det også) er et fullstendig innholdsløst uttrykk. "Vårt mål er å til enhver tid være billigst på produktene i VGs matbørs" har et spesifikt innhold. Dette her blir bare "vi prøver så godt vi kan å være skikkelig bra, håper du også synes det høres flott ut og ikke tenker så mye over at det ikke betyr noe som helst, og kommer innom oss, fordi vi er best, fordi vi sier at vi er det".
Gjest Blondie65 Skrevet 30. januar 2021 #18 Skrevet 30. januar 2021 Pringle skrev (2 minutter siden): Jeg er personlig mer opptatt av om det er relevant. Et tilfeldig utvalg matvarer blir for meg bare... tilfeldig. Når Kiwi kan sette ned prisen på 500 "viktige varer", og jeg ikke finner én ting jeg er interessert i, lurer jeg på viktig for hvem? Men det jeg siktet til, var at det (det også) er et fullstendig innholdsløst uttrykk. "Vårt mål er å til enhver tid være billigst på produktene i VGs matbørs" har et spesifikt innhold. Dette her blir bare "vi prøver så godt vi kan å være skikkelig bra, håper du også synes det høres flott ut og ikke tenker så mye over at det ikke betyr noe som helst, og kommer innom oss, fordi vi er best, fordi vi sier at vi er det". Sånn er reklame. Det er slagord for at du skal tenke "kiwi - det er de som ikke gir seg på pris" når du står ved rema og kiwi og lurer på hvilken du skal velge. Akkurat nå har Rema 1000 rappet en eller annen kjent låt til sin reklame og det er de jeg tenker på når jeg hører låten. Altså: du kan ikke få samme effekten med en laaaaaaaang tekst - derfor lager man en (meningsløs) slogan.
Pringle Skrevet 30. januar 2021 #19 Skrevet 30. januar 2021 Blondie65 skrev (Akkurat nå): Sånn er reklame. Det er slagord for at du skal tenke "kiwi - det er de som ikke gir seg på pris" når du står ved rema og kiwi og lurer på hvilken du skal velge. Akkurat nå har Rema 1000 rappet en eller annen kjent låt til sin reklame og det er de jeg tenker på når jeg hører låten. Altså: du kan ikke få samme effekten med en laaaaaaaang tekst - derfor lager man en (meningsløs) slogan. Jammen jeg tenker aldri at Kiwi aldri gir seg på pris 😆 Jeg blir bare irritert. Jeg går til den som har de varene jeg vil ha, til den laveste prisen - hvis det er dødt løp der, går jeg til den butikken som er nærmest eller har den hyggeligste betjeningen. (Vanligvis kjøper jeg litt her og litt der.)
Gjest Blondie65 Skrevet 30. januar 2021 #20 Skrevet 30. januar 2021 Pringle skrev (7 minutter siden): Jammen jeg tenker aldri at Kiwi aldri gir seg på pris 😆 Jeg blir bare irritert. Jeg går til den som har de varene jeg vil ha, til den laveste prisen - hvis det er dødt løp der, går jeg til den butikken som er nærmest eller har den hyggeligste betjeningen. (Vanligvis kjøper jeg litt her og litt der.) Jeg gjør det samme. Men markedsføring virker - selv om du ikke lar deg påvirke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå