Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fortalte dere at dere var gravide til nær familie ?
Selv tenker jeg at jeg kan fortelle det i uke 10. Har en liten oppfatning av at hvis det skulle gå dårlig så er det kanskje greit at nær familie er der for å støtte meg også ? 🤔
Uansett, gleder meg veldig til å fortelle min familie om det.

Men gruer meg VEEEELDIG til å fortelle min samboers familie om det. De har en forhåpning om at hans gifte søster på 32 år skulle få barn først og ikke han yngste på 28 år som er samboer i et 4 år langt forhold. Såå jeg er meeeeget stresset for å fortelle det.. 😩

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fortalte i uke 9 nå fordi de kom på besøk da og jeg var skikkelig dårlig, så måtte nesten fortelle. Siden mine foreldre visst følte vi at vi måtte si det til svigers også. Ellers hadde jeg ventet ihvertfall til uke 12-13. 

Men første fortalte vi nærmeste familie rundt uke 12-15. 

Helst ville jeg vente til etter vanlig ultralyd med å fortelle noe, men det er litt vanskelig å vente å si noe til de nærmeste. Min mor graver og spør en del. 🙈

Jeg ville ikke stressa med å fortelle, det er en god nyhet uansett :)

Anonymkode: eb2fa...250

Skrevet

Vi fortalte det da jeg var 12 uker + 6 dager

Anonymkode: 914d7...ab3

Skrevet

fortalte det den dagen vi hadde positiv test.  ( foreldrene våre og søsken) 

Anonymkode: 3df29...d4b

Skrevet

Fortalte i uke 7 med nr.1, uke 10 med nr. 2 og uke 19 med nr. 3.

Ventet til etter OUL med sistemann fordi vi hadde opplevd flere aborter mellom nr. 2 og 3, den ene i uke 14. Å måtte reversere nyheten er noe av det verste jeg har gjort i hele mitt liv og lovet meg å aldri utsette meg selv for igjen. Jeg tar gjerne i mot støtte av familie dersom jeg må oppleve abort, men da vil jeg heller fortelle om aborten uten at de visste jeg var gravid først. En ting er at jeg blir knust over det som ikke ble, men det var minst like vondt å frata ungene mine søskenet, mamma barnebarnet osv.

Vi prøver på nr. 4 nå og blir jeg gravid så vil vi vente til etter OUL neste gang også. Var helt magisk å fortelle alle om graviditeten - og i samme slengen vise OUL-bilde og fortelle at den er frisk.

• Liker 1
Skrevet
Gmå skrev (4 timer siden):

De har en forhåpning om at hans gifte søster på 32 år skulle få barn først og ikke han yngste på 28 år som er samboer i et 4 år langt forhold.

Det ville jeg ikke bekymret meg for! Jammen ikke stor forskjell på å være 32 og 28 år, eller det å være gift vs. flere års samboerskap.

Da var jeg litt bekymret for å fortelle svigers om vår nr. 1... Mannen var 18 år og akkurat fått meg som kjæreste. Mens hans søster på 26 år og i forhold var barnløs :lol: Men det gikk heeelt fint. 

Skrevet

Svigermor fikk vite i uke 8, mamma i uke 13 eller 14. Svigerfar husker jeg ikke, tror kanskje etter oul. 

Anonymkode: 79d37...679

Skrevet

Fortalte det til svigers i uke 11 og mine foreldre i uke 14, fordi vi ønsket å si det ansikt til ansikt og det passer slik mtp besøk :) Svigers fikk beskjed om at mine foreldre ikke visste så de måtte ikke si noe. Det gikk helt fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...