Gypsy Skrevet 17. august 2005 #41 Skrevet 17. august 2005 Går det ikke an å fjerne smiley'en, og kun ha flagget hvor det står skrevet IRONI inni ?
Tusseline Skrevet 17. august 2005 #42 Skrevet 17. august 2005 Går det ikke an å fjerne smiley'en, og kun ha flagget hvor det står skrevet IRONI inni ? ← Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke helt forstår problemer når koden er : ironi :, men altså, enkelte må ha det inn med t-skje.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #45 Skrevet 17. august 2005 HEIA ROSENBORG ← Det stod vel ikke :rbk-flagg: i koden, gjorde det vel?
Gjest Bellatrix Skrevet 17. august 2005 #46 Skrevet 17. august 2005 Det stod vel ikke :rbk-flagg: i koden, gjorde det vel? ← Det er jo et ironi-flagg så jeg regner med hun håper de rykker ned.
Gjest 1111 Skrevet 17. august 2005 #47 Skrevet 17. august 2005 Nja, det ble "masa frem" et ironiflafgg fordi mang av de som LESTE det ikke behersket ironi, og ble rasende site og det ble mye bråk utav at folk rett og slett ikke fatta ironi, så da er det noen som velger å vise helt klart AT det er ironi forå slippe å hisse opp småungne... Kanskje litt utenfor tema, men kan ikke dy meg, nettopp fordi jeg trodde at ironi-flagget ble opprettet fordi det er vanskelig å forstå om noen virkelig mener det de sier her inne eller tar i bruk ironi. Dette er jo fordi man ikke ser eventuelt kroppspråk og hører tonefallet til den som tar i bruk/ikke tar i bruk ironi. Altså ikke fordi enkelte som leser ikke behersker ironi og ble rasende, men nettopp fordi det er vanskelig å lese ting som ironi på nettet.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #48 Skrevet 17. august 2005 Det er jo et ironi-flagg ← Det strides de lærde om, her på KG
Malama Skrevet 17. august 2005 Forfatter #49 Skrevet 17. august 2005 Kanskje litt utenfor tema, men kan ikke dy meg, nettopp fordi jeg trodde at ironi-flagget ble opprettet fordi det er vanskelig å forstå om noen virkelig mener det de sier her inne eller tar i bruk ironi. Dette er jo fordi man ikke ser eventuelt kroppspråk og hører tonefallet til den som tar i bruk/ikke tar i bruk ironi. Altså ikke fordi enkelte som leser ikke behersker ironi og ble rasende, men nettopp fordi det er vanskelig å lese ting som ironi på nettet. ← Ja, jo, det også. fordi det ikke er så lett å se kroppspråk, og fordi noen ikke helt klarer å lese ironi (eller skrive det) så er det jo uansett greit å ha en måte å vise ironi, sant? Uansett, vi har et IRONI-flagg, og d bør det jo utmerket kunne være mulig for dem som velger å bruke det å bruke det til ironi, ikke til andre ting? Og ja, Heia RBK er nettopp en fin måte å bruke det på for mange av oss. Det er ikke et rbk-flagg, men ett ironiflagg (og jeg er Brann-supporter:) ) "gratulerer med dagen " passer ikke like godt, når man gjerne MENER å gratulere....
Gjest 1111 Skrevet 17. august 2005 #50 Skrevet 17. august 2005 Må si meg enig. Derimot, første gang jeg så flagget, trodde jeg det var en smiley som vinket med et fredsflagg (før jeg så hvilken kode man må bruke til den). Kanskje smiley'en bør spesifiseres litt.
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2005 #51 Skrevet 18. august 2005 Det er jo et ironi-flagg så jeg regner med hun håper de rykker ned. ← Hmmm, da var det visst ikke så gjennomtenkt likevel gitt Men jeg ække så inne i fotball og RBK jeg (hvertfall ikke nå, men kommer kanskje sterke tilbake når noen andre gjør det ) Jeg får heller heie på DDE til RBK kommer seg på føttene igjen
Malama Skrevet 18. august 2005 Forfatter #52 Skrevet 18. august 2005 Det strides de lærde om, her på KG ← Det er da ikkeså mye å strides om. Når koden er "ironi" så er det ironi, ikke noe annet.
La Guapa Skrevet 18. august 2005 #53 Skrevet 18. august 2005 Det skikkelig ironiske er jo å bruke flagget når man ikke mener det. ← Ha,ha godt poeng! la Guapa
Gypsy Skrevet 18. august 2005 #54 Skrevet 18. august 2005 (endret) Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke helt forstår problemer når koden er : ironi :, men altså, enkelte må ha det inn med t-skje. ← Jada, men nå ser vi jo at det ikke fungerer hensiktsmessig slik det er, så da kan jo kanskje en liten forandring være en idè ? Om man bare leser et innlegg, så ser man jo ikke koden. Jeg og du vet hva flagget betyr, men det gjør ikke nødvendigvis alle andre. Endret 18. august 2005 av Gypsy
Lillesøster Skrevet 18. august 2005 #55 Skrevet 18. august 2005 Et forslag: ironiflagget er forbeholdt de som ikke skjønner ironien når den er kontekstuell, så kan vi andre "voksne" bruke så mye ironi vi bare vil uten at de som ikke skjønner irioni vil forstå det. ehhh...
Sjiraffen Skrevet 19. august 2005 #56 Skrevet 19. august 2005 Jeg skjønner ikke hvorfor man absolutt MÅ bruke smileyen etter hva de heter jeg - jeg velger de etter utseende, ikke etter navn. Synes den sjenert er så søt, og kan brukes i mange andre tilfeller enn når man er sjenert angående det man skriver om... Kanskje de som har laget smiley'ene ikke har klart å lage et navn som egentlig passer? Jeg ser selvfølgelig logikken i å bruke navnet til smileyen som grunnlag for når man bruker dem, men jeg vet ikke om jeg er enig i alle navna. Når de som leser innleggene uansett ikke kan se hva smileyene heter, så forsvinner jo navn-poenget litt. Hvorfor må alt være svart hvitt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå