Lillesøster Skrevet 16. august 2005 #21 Skrevet 16. august 2005 At dette: er ironi overstiger min fatteevne. Jeg bruker den når jeg trenger å heise et hvit flagg. Ironi burde få stå uten en smaily, den er best slik.
Malama Skrevet 16. august 2005 Forfatter #22 Skrevet 16. august 2005 Men når det i koden som kommer opp klart og tydelig står IRONI skjønner u ikke med din fatteevne at det ikke helt har de ønskede effekt, om du ønsker å heise et hvitt flagg, men viser altså tegn på ironi. Type "oi, beklager, jeg har nok tatt feil " ment oppriktig og vite med fredsflagg, blir jo tolket meget annerledes når det er IRONIflagg da....
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #23 Skrevet 16. august 2005 Bare en liten avsporing...noen av de stakkar smilyene blir aldri brukt, så derfor; Jeg var en tur innom trøndelag for å se en pippi-forestilling :pippi: , ungene ville heller se på kaptein sabeltann men far :skjeggebass: mente det var for klovnete . På vei til hotellet så vi noen heiajenter. og en kissfan :kissfan: Etter at barna hadde lagt seg, så tok vi noen glass pærebrus før vi :kys_2: . Etter en røyk så sovnet vi En ting er i hvert fall klart. Jeg har en travel hverdag
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #24 Skrevet 16. august 2005 Bare en liten avsporing...noen av de stakkar smilyene blir aldri brukt, så derfor; Jeg var en tur innom trøndelag for å se en pippi-forestilling :pippi: , ungene ville heller se på kaptein sabeltann men far :skjeggebass: mente det var for klovnete . På vei til hotellet så vi noen heiajenter. og en kissfan :kissfan: Etter at barna hadde lagt seg, så tok vi noen glass pærebrus før vi :kys_2: . Etter en røyk så sovnet vi En ting er i hvert fall klart. Jeg har en travel hverdag ← Damn - vi skulle stjålet noen smileyer fra f.eks. scream-forumet eller andre typiske gutte-fora hvis du ville beskrive i detalj hva som skjedde etter dere hadde drukket den pærebrusen! :ekstra_kul: (lurer på hvordan denne ser ut)
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #25 Skrevet 16. august 2005 Damn - vi skulle stjålet noen smileyer fra f.eks. scream-forumet eller andre typiske gutte-fora hvis du ville beskrive i detalj hva som skjedde etter dere hadde drukket den pærebrusen! :ekstra_kul: (lurer på hvordan denne ser ut) ← Hehe..jau. Synes det er litt søtt at ikonet heter "perebrus". Jeg mener, hvem tenker ikke på alkohol når de ser den. Og hvordan klarte jeg å glemme denne :yinyang:
Fakse Skrevet 16. august 2005 #26 Skrevet 16. august 2005 Hehe..jau. Synes det er litt søtt at ikonet heter "perebrus". Jeg mener, hvem tenker ikke på alkohol når de ser den. Og hvordan klarte jeg å glemme denne :yinyang: ← Vi som har vært her en stund vet at pærebrus er mye mer enn uskyldig leskedrikk for barn, selv om det ikke har noe med alkohol å gjøre
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #27 Skrevet 16. august 2005 Vi som har vært her en stund vet at pærebrus er mye mer enn uskyldig leskedrikk for barn, selv om det ikke har noe med alkohol å gjøre ← Hehe, forklar. Jeg klarte å tenke ut noe så perverst at jeg ikke tør å skrive det
Fakse Skrevet 16. august 2005 #28 Skrevet 16. august 2005 Hehe, forklar. Jeg klarte å tenke ut noe så perverst at jeg ikke tør å skrive det ← Pervers pærebrus? Nei altså, det er en lang historie og lar seg ikke oppsummere i en håndvending. Dessuten kan nok andre gjøre det bedre enn meg. Men jeg kan si såpass som at "De lystige engler" har hatt mange pærebrusfester ved basengkanten. Og at det kom mye underlig ut av det, blant annet diskusjonskategorien "Snikk snakk".
Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2005 #29 Skrevet 16. august 2005 Det skikkelig ironiske er jo å bruke flagget når man ikke mener det. ← Look whos talking.......... Du burde jo absolutt ha brukt det myyyyye mer!!!
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #30 Skrevet 16. august 2005 "Korrekt" bruk av ironiflagg er like døvt som å lage hermetegn med fingrene når man sier noe ironisk. Det er bare gøy at folk uten antenner ikke skjønner ironien, og er den for lite innlysende blir det nok en debatt likevel.
frizzbee Skrevet 16. august 2005 #31 Skrevet 16. august 2005 At dette: er ironi overstiger min fatteevne. Jeg bruker den når jeg trenger å heise et hvit flagg. Ironi burde få stå uten en smaily, den er best slik. ← enig, enig!!! ..bortsett fra at jeg aldri har brukt det, og har dermed ikke sett at det står : ironi: når man heiser dette flagget.. jeg har alltid trodd at det var et hvitt flagg når jeg har sett det i andres innlegg, det er etter min mening det det ser ut som. det burde helt klart heller ha stått "ironi", og så kunne man ha byttet ut det merkelige fredsflagget med det som nå er ironi flagg. (akkurat det var det kanskje allerede foreslått av noen andre her....?)
Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2005 #32 Skrevet 16. august 2005 Det er bare gøy at folk uten antenner ikke skjønner ironien, og er den for lite innlysende blir det nok en debatt likevel. ← DET er jeg enig med deg i
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #33 Skrevet 16. august 2005 Hvis man må bruke ironiflagg når man bruker ironi, er vel kanskje et tegn på at man ikke behersker ironi?
Malama Skrevet 16. august 2005 Forfatter #34 Skrevet 16. august 2005 Nja, det ble "masa frem" et ironiflafgg fordi mang av de som LESTE det ikke behersket ironi, og ble rasende site og det ble mye bråk utav at folk rett og slett ikke fatta ironi, så da er det noen som velger å vise helt klart AT det er ironi forå slippe å hisse opp småungne... Men, det var jo ikke egentlig det jeg ville frm til, bar rett og slett det faktum at når man MENer noe, og samtidig vifter med et flagg det helt tydelig går frem av koden betyr ironi, så blir det jo en anelse dumt da...
Tusenfryd Skrevet 16. august 2005 #35 Skrevet 16. august 2005 Eh...Når man trykker på en smiley kommer koden fram i teksten. ← Eh... ja, det vet jeg selvsagt. Men hva med de som ikke bruker det selv, men bare leser andres innlegg?
Tusenfryd Skrevet 16. august 2005 #36 Skrevet 16. august 2005 Utenom tema, men for å forklare Pærebrushistorien: For mange år siden (3-4?) var det en gjeng he rpå KG som kalte seg de lystige engler, med Væren i spissen som englemamma. Vi satt stort sett på bassengkanten og festet, og det vi spiste og drakk var gullepler og pærebrus. Synes å huske jeg selv var Pærebrussjef. Alle fikk og kunne være med og alle var sjef for noe. Vi hadde vaffelstekesjef og ja, jeg husker ikke alt. Det var gøy og en morsom del av KGs historie. Derfor ble det en smiley med en flaske pærebrus.
Fakse Skrevet 16. august 2005 #37 Skrevet 16. august 2005 Men jeg savner en :skål:-smiley jeg da, det er jo vanære å bruke pærebrusen når man mener alkohol
Malama Skrevet 16. august 2005 Forfatter #38 Skrevet 16. august 2005 Eh... ja, det vet jeg selvsagt. Men hva med de som ikke bruker det selv, men bare leser andres innlegg? ← Vel, det er ikke egentlig dem jeg tenkte på da jeg startet tråden, men nettop de som BRUKER det, HELT FEIL! Da har de jo brukt det, og da må de jo ha sett koden, og likevel bruker de et smil som har koden "ironi" nå de altså slett ikke mener det....
Gjest gjest1 Skrevet 17. august 2005 #39 Skrevet 17. august 2005 Jeg synes det er rart når det er brukt i samlivforumet jeg! "Kom deg unna typen han er ikke god for deg " Trodde det var ironisk og parodi på alle som mener dette at en skal bare dumpe folk i hytt og pine, men så følger et superseriøst innlegg rett etter ironiflagget som går ut på å dumpe typen så nei!
Malama Skrevet 17. august 2005 Forfatter #40 Skrevet 17. august 2005 Jepp, det er en av plassene det kan se rart ut. Jeg kan gå med på at de som aldri bruker det ikke vet at det er et ironiflagg, men de som BRUKER det burde i det minste la være å bruke det når de ikke er ironsike! Det ser jo passe dumt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå