Gå til innhold

Noen andre som har fått e-post fra One call der de tvinger på mer data og øker prisen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Vi har lansert nye abonnement med mer data til en rimeligere pris. Hos oss skal det være enkelt og oversiktlig å finne et mobilabonnement, og vi gjør derfor samtidig en opprydding i produktporteføljen vår.
Det betyr at mobilabonnementet ditt, FolkePakka 5 GB Pluss ikke vil være tilgjengelig fra 1. mars 2021".

Så skal de øke til 7 GB noe jeg ikke har behov for og vil øke prisen.

Og så står det lenger ned:

"Vil du heller ha et annet abonnement?
Foretrekker du heller et abonnement med mindre data, anbefaler vi FolkePakka 3 GB med Fri Tale og SMS til 239 kr/mnd. Trenger du mer data har vi selvsagt det også, og du finner flere abonnement på Mine Sider eller i appen vår One." 

De tvinger på mer data og vil ha mer penger, men så vil de ta min 5G til 3G hvis jeg FORETREKKER. 

Anonymkode: b447a...c47

• Liker 2
Skrevet

Bare ring de og be om tilbud. Si at du ikke er fornøyd med dette. Det gjorde jeg og fikk 40% avslag 

• Liker 7
Skrevet
Strikkemamsen skrev (1 time siden):

Bare ring de og be om tilbud. Si at du ikke er fornøyd med dette. Det gjorde jeg og fikk 40% avslag 

Hei

Hva vil 40% si?

Det de vil gi meg er å øke 10,- fra det jeg hadde for å beholde 5G, og gå fra 5GB pluss til 5GB uten at jeg vet hva DET betyr. Han forklarer det med bedre at pluss er bedre versjon som alt annet???

Skrevet

Veldig vanskelig å skjønne hva du mener. Blander du 3G og 5G med 3GB og 5GB i startinnlegget? 

Ja, jeg fikk en mail om at jeg kunne få 1GB mer data for kr 10 per måned. 

Har du blitt tilbydd 2GB ekstra for kr 10 er det vel ikke så mye å klage for. 

Som de sier kan du velge 3GB i stedet hvis det andre blir for dyrt, eller for den del bytte til en annen leverandør. 

Anonymkode: d7269...e9e

• Liker 1
Skrevet

Nei, men jeg har fått fra Telenor. Spekulativt og frekt.

Skrevet

De har økt min FolkePakka 5 GB Pluss til 7. Noe jeg ikke har behov for og vil ha 49,- kr ekstra.

Hva skal jeg med 2 GB ekstra jeg ikke har behov for og t.o.m betale 49,- ekstra for?

Så skriver de som dere ser at jeg kan velge lavere data om jeg FORETREKKER. De tar min 5 og så vil de gi meg LAVERE data  til HØYERE pris og kaller det FORETREKKE.

Jeg er enig med deg over at dette er frekt.

• Liker 3
Skrevet
4 hours ago, Strikkemamsen said:

Du har fått et godt råd her.

Det hender at telefonselskapene endrer abonnementene sine. Noen ganger passer det ikke for den enkelte, da kan du stoppe abonnementet ditt hvis du vil. Sånn sett så tvinger de deg ikke, men forstår at du er misfornøyd. Sjekk med andre selskaper, hvis de ikke gir deg et bedre tilbud når du ringer.

Anonymkode: 3335e...bcc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så skriver de som dere ser at jeg kan velge lavere data om jeg FORETREKKER. De tar min 5 og så vil de gi meg LAVERE data  til HØYERE pris og kaller det FORETREKKE.

Jeg er enig med deg over at dette er frekt.

Akkurat dette er ikke riktig, det koster jo ikke mer for 3 GB enn det abonnementet du hadde. 

Du får enten høre om de har et bedre tilbud, eller finne en operatør med det abonnementet som passer for deg.

Sånn generelt er det vanlig at prisene på varer og tjenester stiger innimellom, det må du nok bare finne deg i. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Akkurat dette er ikke riktig, det koster jo ikke mer for 3 GB enn det abonnementet du hadde. 

Du får enten høre om de har et bedre tilbud, eller finne en operatør med det abonnementet som passer for deg.

Sånn generelt er det vanlig at prisene på varer og tjenester stiger innimellom, det må du nok bare finne deg i. 

Jo det koster mer. 3 koster 239,-

Jeg betaler 199,- for 5 pluss. Hvorfor skal jeg opp til 7 jeg ikke trenger og betale 249,-.

Hvorfor skal jeg tvinges til 7 når jeg ikke trenger 2 ekstra  og betale 49,- ekstra. Og hvorfor skal jeg ned til 3 og betale 39,- mer hvis jeg FORETREKKER, slik de ordlegger det. Det er frekt. 

Jeg har spurt som hun over foreslår. Det de vil gi er 5 til 209,- . et er 10,- ekstra. Jeg spør hvor fant du 5 når du sier 5 er borte og derfor du har laget hele denne endringen. Han sier 5pluss finnes ikke lenger. Jeg spør om forskjell på 5 og 5pluss. Han sier bedre versjon som alt annet. Det sier meg ingenting. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

"Vi har lansert nye abonnement med mer data til en rimeligere pris. Hos oss skal det være enkelt og oversiktlig å finne et mobilabonnement, og vi gjør derfor samtidig en opprydding i produktporteføljen vår.
Det betyr at mobilabonnementet ditt, FolkePakka 5 GB Pluss ikke vil være tilgjengelig fra 1. mars 2021".

Så skal de øke til 7 GB noe jeg ikke har behov for og vil øke prisen.

Og så står det lenger ned:

"Vil du heller ha et annet abonnement?
Foretrekker du heller et abonnement med mindre data, anbefaler vi FolkePakka 3 GB med Fri Tale og SMS til 239 kr/mnd. Trenger du mer data har vi selvsagt det også, og du finner flere abonnement på Mine Sider eller i appen vår One." 

De tvinger på mer data og vil ha mer penger, men så vil de ta min 5G til 3G hvis jeg FORETREKKER. 

Ja, har fått SMS fra OneCall flere ganger om at eg er iferd med å gå tom for data.   Kan vera at eg noen ganger har brukt mobildata mer en andre tider, men har endret tilbake til mitt opprinnelege program.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jo det koster mer. 3 koster 239,-

Jeg betaler 199,- for 5 pluss. Hvorfor skal jeg opp til 7 jeg ikke trenger og betale 249,-.

Hvorfor skal jeg tvinges til 7 når jeg ikke trenger 2 ekstra  og betale 49,- ekstra. Og hvorfor skal jeg ned til 3 og betale 39,- mer hvis jeg FORETREKKER, slik de ordlegger det. Det er frekt. 

Jeg har spurt som hun over foreslår. Det de vil gi er 5 til 209,- . et er 10,- ekstra. Jeg spør hvor fant du 5 når du sier 5 er borte og derfor du har laget hele denne endringen. Han sier 5pluss finnes ikke lenger. Jeg spør om forskjell på 5 og 5pluss. Han sier bedre versjon som alt annet. Det sier meg ingenting. 

Hvis du betaler 199 i dag har du veldig lite å klage over. 7 GB koster normalt 289 hos OneCall så du får det jo fortsatt billigere. Og du kommer heller ikke til å finne 5GB til verken 199 eller 209 noen annen plass. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei

Hva vil 40% si?

Det de vil gi meg er å øke 10,- fra det jeg hadde for å beholde 5G, og gå fra 5GB pluss til 5GB uten at jeg vet hva DET betyr. Han forklarer det med bedre at pluss er bedre versjon som alt annet???

Jeg ringte de og fikk 40% rabatt på abonnementet slik at det ble mye billigere enn det de først skulle ha. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvis du betaler 199 i dag har du veldig lite å klage over. 7 GB koster normalt 289 hos OneCall så du får det jo fortsatt billigere. Og du kommer heller ikke til å finne 5GB til verken 199 eller 209 noen annen plass. 

Dette svarer ikke på spørsmålet mitt.

Jeg bruker INGEN data så onecall får 199 for data jeg ikke bruker og heller aldri har brukt så ONECALL har ingenting å klage over.

Jeg har hatt de 5 og har betalt dem 199 i lang tid bare i tilfelle jeg SKULLE bruke 5 ved reise, opphold etc noe jeg ikke har gjort så onecall har tjent seg godt på meg. Derfor vil jeg fortsette å ha det. Og tilbake til min tråd og fint om folk holder seg til tråden:

Hvorfor skal jeg tvinges til 7 når jeg ikke trenger 2 ekstra  og betale 49,- ekstra. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes det er merkelig at du vet hvor mye mitt abonnementet er på før jeg har opplyst om det.

Hender det at onecall evt andre selskaper er innom her og forsvarer seg selv?

Skrevet

Det hele høres veldig merkelig ut, TS.

Jeg ville ringt og fortalt nettopp det du sier her. Jeg ville også vurdert en annen operatør. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Så rart. Jeg har alltid fått beholde abonnementet mitt. Selv om de har endret på abonnementene og prisene sine🤷‍♀️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor skal jeg tvinges til 7 når jeg ikke trenger 2 ekstra  og betale 49,- ekstra. 

Ingen tvinger deg til noe, du kan si opp eller bytte hvis det er et problem. Men det blir ikke billigere en annen plass: https://www.tek.no/mobilabonnement/?data=4000&callMinutes=250&messages=250&network=-1&features=

Når du har et mye billigere abonnement enn det som er normal markedspris, regner du da med at det aldri blir prisstigning og at du kan beholde det så lenge du vil? Det er jo faktisk ikke slik det fungerer. Og nei, jeg jobber ikke for OneCall eller noen annen mobiloperatør. 

Skrevet
Brimi skrev (8 minutter siden):

Så rart. Jeg har alltid fått beholde abonnementet mitt. Selv om de har endret på abonnementene og prisene sine🤷‍♀️

Det er noe rart med e-posten. På headingen utenfor ser jeg mitt nr. Når jeg går inn kan jeg ikke se nummeret NOE sted. Når jeg skal svare på e-posten kan jeg ikke se nummeret. Som om den er spesielt laget til meg.

Skrevet (endret)
Brimi skrev (10 minutter siden):

Jeg fikk melding fra OneCall om at abonnementet mitt ble forandret fra 199 til 249. Da går det opp fra 2 GB til 3 GB.

Jeg pleier ikke å bruke opp 2, så da trenger jeg jo ikke 3. Vet ikke hvilke priser andre selsap har. Kanskje jeg uansett kommer billig ut?  OneCall har dessuten god kundeservice og det liker jeg.

Endret av emilie123
  • Liker 1
Skrevet

Jeg reagerte også på dette, og har vært fast kunde nesten siden oppstarten deres. Jeg prøvde å bytte mobilleverandør en gang, og da ga de meg et bedre tilbud så jeg kom tilbake igjen.

Nå sendte jeg de en mail, og skrev at jeg i såfall kom til å nedgradere mobilabonnementet mitt kraftig. Har ikke behov for masse mobildata i disse dager uansett. 
Det er jo sant.

Har ikke fått svar enda. Men jeg likte ikke måten dette ble gjort på. De fremstilte dette jo som om vi er kjempeheldig som får et dyrere abonnement😅 Sjekket forbruket av mobildata på nettsidene deres, og det var jo ikke akkurat mye. Så tidspunktet de kommer med dette er jo også spesielt og litt upassende. 

Anonymkode: a9d5f...c6a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...