Gå til innhold

Nytt forhold - mine og dine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne høre historien til dere som har møtt en ny mann, hvor begge har barn fra før, hvor dere flyttet sammen og fikk felles barn.

Jeg (kvinne 32 år) har møtt en mann (5 år eldre) med to barn. Jeg har ett. Barna våre er i alderen 9-14 år. Vi har begge vært åpne om at vi kunne tenkt oss i hvert fall ett barn til, med tiden.

Vi bor bare noen minutters kjøring unna hverandre, innenfor samme skolekrets.

Ting jeg tenker på, og som jeg gjerne vil høre erfaringer rundt, er:

- hvor lenge ventet dere før dere flyttet sammen?

- hvordan tok barna hans det, at en ny dame kom inn i et hjem de tidligere delte med begge sine foreldre?

- etter hvor lang tid kom det første felles barnet, og hvordan reagerte barna dere hadde fra før på dette?

- hvordan ble samarbeidet med mannens ekskone?

- dersom du flyttet inn i hans bolig, følte du det som ditt hjem? Man kan jo selvsagt kjøpe nye møbler og pusse opp, men dette er jo også hans barns hjem, så jeg er redd det kan oppleves feil dersom jeg som ny dame gjør om på mye de har hatt i lang tid.

Anonymkode: fd03c...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi flyttet sammen med dine og mine barn etter å ha vært sammen i litt over 2 år. Ingen felles barn, vi har nok med dem vi har. Mye som skal organiseres med en så stor bonusfamilie. Samarbeid med min psykopatiske eks går overraskende bra, og samarbeid med hans eks skulle gått bra - men gjør ikke det. Mye drama, tilrettelegging for hennes skyld og masse styr! Vi skulle nok vært særboere, men jeg ønsker ikke å dra barna gjennom en ny flytterunde. Hans hus føles dessverre ikke helt som mitt, selv om vi pusser opp. Pga at dette var noe han kjøpte sammen med henne og deres barn.

Anonymkode: 35891...25d

Skrevet

Hei. Vi har ikke fått felles barn, men har to hver. Har vært sammen i 1,5 år, og planlegger å flytte sammen skikkelig om noen mnd. Men har i praksis bodd sammen siden vi mlttes, hvertfall når ungene har vært hos faren. De har vært her de siste mnd, alle barna på samme tid. Han har noe eldre barn enn mine. 

Barna, både hans og mine, har takla det kjempebra! De er superfornøyd med situasjonen, og tro meg, vi har snakket mye om det. 

Begge eksene er greie å samarbeide med. 

Dette med å føle seg hjemme er vanskelig fortsatt. Det er altså han/hans eks som bygde det.. Har ommøblert og tatt med noen av mine ting, men det er fullt her og føler ikke at det er plass til flere av mine ting. Kjæresten er treg med å rydde/kaste, noe han blir nødt til om vi skal flytte inn på skikkelig vis. Føler ofte at jeg er i noen andre sitt hjem.. Håper det går seg til med litt tid.. 

Jeg er også introvert, og må bruke mye tid på å venne meg til å ha mange rundt meg. 

Så alt har gått bra, men det krever energi og tid på å bli vant til ny situasjon. 

Lykke til til deg 😊

Anonymkode: ea69c...027

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...