AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #21 Skrevet 30. januar 2021 SoWhat? skrev (2 timer siden): Det var en tråd om ei som hadde 10 000 å "rutte med" alene. Jeg skrev at det var en bra sum. Da var det veldig mange som skrev at nei, det var det IKKE. Det var lite liksom. Og her nå, så får TS null sympati og nesten nedlatende svar. Skjønn det den som kan. Du har lite penger Ts. Det er ingenting å diskutere eller trekke i tvil eller motsi. Selv om du trekker fra frisør og tannlege, så er det lite! Syns det er godt gjort at du klarer dette. Men er det noen mulighet for at ungene kan få seg inntekt på en eller annen måte? Sånn at de har penger til sitt? Jeg ser mange her inne bruker det argumentet . At i den og den tråden svarte de slik ,mens her er det totalt motsatt osv. Det betyr vel bare at det er forskjellige mennesker som svarer i de forskjellige trådene. Jeg feks har ikke lest den andre tråden du nevner en gang, og svarer nå i denne tråden. Det var ikke mye penger å sitte igjen med. Frisør er noe en ikke må til, så det hadde jeg fint droppet for å spare de pengene. Tannlege går man vel heller ikke til hver mnd. Om det er behov for klær kan en finne masse fine brukte klær på Finn feks. Ville forsøkt å sett på utgiftene mine for å se om du kan kutte ut noe, selg noe du ikke bruker lengre og prøv å øk inntekten din. Lykke til Hi. Anonymkode: 0190e...7ee 5
SoWhat? Skrevet 30. januar 2021 #22 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ser mange her inne bruker det argumentet . At i den og den tråden svarte de slik ,mens her er det totalt motsatt osv. Det betyr vel bare at det er forskjellige mennesker som svarer i de forskjellige trådene. Jeg feks har ikke lest den andre tråden du nevner en gang, og svarer nå i denne tråden. Det var ikke mye penger å sitte igjen med. Frisør er noe en ikke må til, så det hadde jeg fint droppet for å spare de pengene. Tannlege går man vel heller ikke til hver mnd. Om det er behov for klær kan en finne masse fine brukte klær på Finn feks. Ville forsøkt å sett på utgiftene mine for å se om du kan kutte ut noe, selg noe du ikke bruker lengre og prøv å øk inntekten din. Lykke til Hi. Anonymkode: 0190e...7ee Nei, alle leser ikke samme tråder. Men det er jo en smule rart at ingen backer opp i en tråd når hundre andre gjør det i en annen. 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #23 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenåringen og hen over 18 kna faktisk skaffe seg en helgejobb og kjøpe luksusmat, klær, frisør osv selv. Også spiser dere rimelig, og kan spare det som er til overs til uforutsette utgifter som tannlege. Anonymkode: 028a9...87d Det er kanskje ikke så lett å få seg helgejobb akkurat nå? Anonymkode: b1c95...03a 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #24 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fint det vel. Tror det er mange som har igjen like lite. Anonymkode: bd6ca...ce1 Jeg vokste opp med en enslig mor som satt igjen med omtrent samme sum etter faste utgifter (ikke veldig mange år siden). Det var alt annet enn fint. Pengene gikk til mat, bil og klær en sjelden gang i blant. Vi var aldri på ferie(var på colorline et par ganger), ville jeg gå på aktiviteter måtte jeg betale selv... betalte ridning med penger jeg fikk til jul og bursdag helt fra jeg var ca 13. Vi unnet oss aldri å spise ute og jeg har ingen slike minner med mamma.. ingen hyggelige shopping-turer sammen, ingen overnattinger på hotell, ingenting.. Bare fordi mange sitter igjen med samme sum betyr det ikke at det er fint eller greit. Anonymkode: c6136...edc 6
Gjest Niek79 Skrevet 30. januar 2021 #25 Skrevet 30. januar 2021 Hvorfor har du satt deg selv i denne situasjonen?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #26 Skrevet 30. januar 2021 Jeg vil anbefale deg å få råd og veiledning hos NAV. Det vil variere fra kommune til kommune, men det er mulig dere har rett på suplerende økonomisk sosialhjelp. Vi også anbefale å se hvilke ting som kan elimineres av utgifter. Anonymkode: b1c95...03a 2
Gjest O.G. Skrevet 30. januar 2021 #27 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette skal holde til mat, klær, underholdning, bensin, frisør, tannlege osv. Altså alt annet enn faste utgifter. Er en voksen, en tenåring og en ungdom over 18 år (av og til). Dette er ikke et engangstilfelle. Har aldri mer igjen etter fasteutgifter. Hva tenker dere? Anonymkode: 86153...0c8 Jeg har 2700NOK når alt er betalt. Lever ikke som noen dronning akkurat, men, men sånn er livet.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #28 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tenåringen som bor hjemme kan gå med avisen, få seg en rute i nabolaget helst og tjene egne lommepenger til det og kjøpe sitt eget snacks og evt litt klær. 18-åringen må bare få seg en jobb et sted, og ikke belage seg på mamma lenger. Lagerjobb, butikkjobb, jobb på eldresenter eller gamlehjem, vaskejobb? Det er mange steder man får jobb uten utdannelse. Siden du har så store barn som ikke trenger barnevakt når du er borte, kan du kanskje få deg en lørdagsjobb selv? Så får du noen tusenlapper ekstra i måneden? Er det muligheter for å jobbe ekstra på jobben du har fra før? Anonymkode: 09285...2fb Avisene leveres mange steder på nettene, det er store ruter som man må ha bil for å kunne rekke over. Ikke en jobb for tenåringer eller de som allerede har en dagjobb eller skole. En på 18 har også enda ett år igjen på vgs og mange steder vil ha vikarer som kan jobbe både dag og kveld. På vgs slutter undervisningen kl 15, samtidig som kveldsvaktene starter mange steder. De har også lekser og prøver å lese til så ikke alle arbeidssteder passer. Stipend regnes fra begge foreldrenes inntekt, er den totalt innenfor så får de kun stipend som dekker utstyret de trenger. Mine har fått nøyaktig det beløpet de må betale i leie for skole-pc. Alle mine har vert aktive og søkt jobber, kun en av 3 har fått jobb som faktisk genererte penger. En fikk en vaskejobb, 1 time i uka. Anonymkode: 67e6e...412 4
Whistler Skrevet 30. januar 2021 #29 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette skal holde til mat, klær, underholdning, bensin, frisør, tannlege osv. Altså alt annet enn faste utgifter. ....................... Anonymkode: 86153...0c8 Det kommer jo helt an på hva som faller under faste utgifter. Er telefon, internett, strøm, strømmetjenester, forsikringer, husleie(lån), kommunale avgifter under det begrepet er det 800,- i uka per faste person igjen til det andre. Det er relativt mange andre som har det mindre fett enn det selv om det ikke er rom for de store utskeielsene. Løsningen må være mer penger inn fra jobb, eller mindre penger ut på husleie, bilhold, og de småutgiftene som sammen blir store. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #30 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Avisene leveres mange steder på nettene, det er store ruter som man må ha bil for å kunne rekke over. Ikke en jobb for tenåringer eller de som allerede har en dagjobb eller skole. En på 18 har også enda ett år igjen på vgs og mange steder vil ha vikarer som kan jobbe både dag og kveld. På vgs slutter undervisningen kl 15, samtidig som kveldsvaktene starter mange steder. De har også lekser og prøver å lese til så ikke alle arbeidssteder passer. Stipend regnes fra begge foreldrenes inntekt, er den totalt innenfor så får de kun stipend som dekker utstyret de trenger. Mine har fått nøyaktig det beløpet de må betale i leie for skole-pc. Alle mine har vert aktive og søkt jobber, kun en av 3 har fått jobb som faktisk genererte penger. En fikk en vaskejobb, 1 time i uka. Anonymkode: 67e6e...412 For noe tull. Det avhenger vel helt av hvor man bor. Bor man i by, så går det som regel fint uten bil. Både jeg og brødrene mine har gått med avisen da vi var tenåringer, og vi var for unge til å ha bil. Jeg gikk med avisen i ferier, men man kan selvfølgelig gjøre det hele året om man vil. Bruker en skoleelev sommerferien til å gå med morgenavisen, kan man tjene ganske mange tusen kroner. Penger man kan spare og porsjonere ut utover resten av året som lommepenger, så slipper man å mase på mamma om penger. Anonymkode: 09285...2fb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #31 Skrevet 30. januar 2021 O.G. skrev (11 minutter siden): Jeg har 2700NOK når alt er betalt. Lever ikke som noen dronning akkurat, men, men sånn er livet. 😙 du er en dronning av oppmuntring og gode råd her på kg i allefall. Anonymkode: 30241...72c 4
Gjest O.G. Skrevet 30. januar 2021 #32 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😙 du er en dronning av oppmuntring og gode råd her på kg i allefall. Anonymkode: 30241...72c Takk! ❤️
Sylveon Skrevet 30. januar 2021 #33 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette skal holde til mat, klær, underholdning, bensin, frisør, tannlege osv. Altså alt annet enn faste utgifter. Er en voksen, en tenåring og en ungdom over 18 år (av og til). Dette er ikke et engangstilfelle. Har aldri mer igjen etter fasteutgifter. Hva tenker dere? Anonymkode: 86153...0c8 Som andre påpeker, så er det ikke mye. Du får vurdere om man kan gjøre noe med de faste utgiftene.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #35 Skrevet 30. januar 2021 Du må rett og slett øke inntekten din. Anonymkode: fd784...644
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #36 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): For noe tull. Det avhenger vel helt av hvor man bor. Bor man i by, så går det som regel fint uten bil. Både jeg og brødrene mine har gått med avisen da vi var tenåringer, og vi var for unge til å ha bil. Jeg gikk med avisen i ferier, men man kan selvfølgelig gjøre det hele året om man vil. Slik var det på 90-tallet. Jeg bor i storby å man kan ikke/får ikke jobb som avisbud her uten billappen. Men man kan selge avis på søndager Anonymkode: 1142d...218 2
Gjest Malika Skrevet 30. januar 2021 #37 Skrevet 30. januar 2021 SoWhat? skrev (3 timer siden): Det var en tråd om ei som hadde 10 000 å "rutte med" alene. Jeg skrev at det var en bra sum. Da var det veldig mange som skrev at nei, det var det IKKE. Det var lite liksom. Og her nå, så får TS null sympati og nesten nedlatende svar. Skjønn det den som kan. Du har lite penger Ts. Det er ingenting å diskutere eller trekke i tvil eller motsi. Selv om du trekker fra frisør og tannlege, så er det lite! Syns det er godt gjort at du klarer dette. Men er det noen mulighet for at ungene kan få seg inntekt på en eller annen måte? Sånn at de har penger til sitt? Helt enig! Det er ikke mye å rutte med i utgangspunktet til mat og det nødvendigste. Og så kommer alt det uforutsette i tillegg. Tannlege, gaver til bursdager og jul, litt ekstra å hygge seg med i høytider og helg, enkle ferier, lege og medisiner (alt er ikke på blå resept). All respekt til deg, TS. ❤️
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #38 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Slik var det på 90-tallet. Jeg bor i storby å man kan ikke/får ikke jobb som avisbud her uten billappen. Men man kan selge avis på søndager Anonymkode: 1142d...218 Hvorfor står det avistraller lenket fast til en stolpe rett borti gaten her jeg bor nå da? De tar jo ikke avistrallene med seg i bilen, det er noe de trekker etter seg når de GÅR med avisen. Anonymkode: 09285...2fb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #39 Skrevet 30. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor står det avistraller lenket fast til en stolpe rett borti gaten her jeg bor nå da? De tar jo ikke avistrallene med seg i bilen, det er noe de trekker etter seg når de GÅR med avisen. Anonymkode: 09285...2fb Det er mye vanskeligere å få jobb med avisutdeling nå enn det var for bare 10 år siden. Færre og færre abonnerer på papiraviser. Anonymkode: 3521e...d1d 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #40 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er mye vanskeligere å få jobb med avisutdeling nå enn det var for bare 10 år siden. Færre og færre abonnerer på papiraviser. Anonymkode: 3521e...d1d Ja, det er jeg klar over, men det er mye gamle og eldre i området her (blokkbebyggelse fra 60-tallet). De foretrekker ofte fremdeles papirutgavene, antar jeg. Anonymkode: 09285...2fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå