Gå til innhold

Har solgt bil med dårlig motor kan verkstedet fortelle det til ny eier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg solgte en bil fordi motoren var ødelagt. Bilen var verdt 50 000 kroner og reperasjon av motoren ville kostet 40 000 kroner. Jeg fant ut at dette var et kjent problem med bilen, men hvis man byttet tennplugger, ledninger og sugde ut noe vann så fungerte bilen noen uker.

Jeg visste om problemet, men jeg sa det ikke. I kontrakten står det at bilen selges i den stand den er og eier har krysset av for at han har sjekket bilens stand. Jeg er blitt innkalt til noe som heter konfliktrådet eller forliksrådet.

Tror dere bilkjøperen har noen sak mot meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror og håper de har en sak mot deg, og at du taper. utrolig dårlig gjort å gjøre slikt med vilje mot noen andre

Anonymkode: c1da9...69b

• Liker 21
Skrevet (endret)

Ja. KJøperen har en sak mot deg. Ikke bare fordi du har vært et rasshøl men fordi du med vitende vilje har villedet kjøper av bilen. Hva trodde du skulle skje? Ærlig talt. At bilen selges som den er er en sikkerhet for ting som oppstår som du ikke kunne forutsett. Du har med vitende vilje svindlet kjøper. Det sier seg selv at her har du en dårlig sak. Heldigvis

Endret av altflyter
  • Liker 18
Skrevet

Du høres ut som en som stiller til valg til høsten.

• Liker 2
Skrevet

Bilkjøper har ikke brukt verkstedet som jeg har brukt.

Kan bilkjøper innhente disse opplysningene?

Skrevet
A-hunter skrev (1 minutt siden):

Du høres ut som en som stiller til valg til høsten.

Jeg er faktisk politiker

Skrevet

Er jag dum om jag veljer bil utifrån hur skallet ser ut? åffår menar de inte det då?

Anonymkode: 773b1...562

Skrevet

Du har for mye fritid.

• Liker 3
Skrevet

Hvor mange trolletråder klarer du på én kveld, TS?

• Liker 7
Skrevet
Folkabernard skrev (7 minutter siden):

Bilkjøper har ikke brukt verkstedet som jeg har brukt.

Kan bilkjøper innhente disse opplysningene?

Hvis det er et seriøst verksted som har konstatert problemet, så vil slikt ofte dukke opp i servicehistorikken. Dette kan ny eier da finne ut av. 

Anonymkode: 73f90...d3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er et seriøst verksted som har konstatert problemet, så vil slikt ofte dukke opp i servicehistorikken. Dette kan ny eier da finne ut av. 

Anonymkode: 73f90...d3c

Jeg har brukt merkeverksted

Skrevet
Folkabernard skrev (18 minutter siden):

Jeg solgte en bil fordi motoren var ødelagt. Bilen var verdt 50 000 kroner og reperasjon av motoren ville kostet 40 000 kroner. Jeg fant ut at dette var et kjent problem med bilen, men hvis man byttet tennplugger, ledninger og sugde ut noe vann så fungerte bilen noen uker.

Jeg visste om problemet, men jeg sa det ikke. I kontrakten står det at bilen selges i den stand den er og eier har krysset av for at han har sjekket bilens stand. Jeg er blitt innkalt til noe som heter konfliktrådet eller forliksrådet.

Har du funnet ut dette selv?, enten er dette et utrolig dårlig forsøk på trolling eller så har bilverkstedet gitt deg en elendig forklaring på hva som er feil.

Hvis dette er reelt så kan du bli nødt til å heve kjøpet samt betale mellomlegget for en tilsvarende bil eller betale kostnadene for reparasjon hos et godkjent verksted.

Det er ikke relevant hva som står i kontrakten siden du ikke har oppgitt feil opplysninger og holdt tilbake informasjon om kjente feil og mangler, det er faktisk ikke mulig lenger å selge en bil "som den er eller delebil" uten konsekvenser hvis selger lyver om kjente feil.

Anonymkode: b1ee7...d85

• Liker 2
Skrevet

Har du solgt den privat kan du få en smell. Har du solgt den i innbytte hos en forhandler hører du ikke noe mer. 

Skrevet
tdm900 skrev (1 minutt siden):

Har du solgt den privat kan du få en smell. Har du solgt den i innbytte hos en forhandler hører du ikke noe mer. 

er du sikker? jeg tør ikke engang ta innbytte på min bil, pga en alarm som går i hytt og gevær. har hatt den på feilsøking rundt 9 ganger, og nå er garanti gått ut😏

Anonymkode: 6ff2d...298

Skrevet
Folkabernard skrev (8 timer siden):

Jeg er faktisk politiker

La meg tippe - FrP? Nei til bompenger?

Anonymkode: 4b652...041

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

La meg tippe - FrP? Nei til bompenger?

Anonymkode: 4b652...041

Fremskrittspartiet hvordan det?

Skrevet

Jeg er faktisk politiker

Selvfølgelig er du det 🙈

Skrevet

Hvis ny eier innhenter dokumentasjon fra merkeverkstedet du har brukt, har ny eier en klar sak mot deg.
Dokumentasjon fra verkstedet ville bekreftet at dette ikke var en ukjent feil for deg, men at du med viten og vilje har skjult denne feilen for ny eier.

Bilens servicehistorikk/verkstedshistorikk følger bilen, ikke eier, og ny eier vil ikke ha noen problemer med å få utlevert  all historikk på bilen.

Anonymkode: 1921e...d85

• Liker 2
Skrevet

Å folk går på, gang etter gang 

Anonymkode: d31db...43f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis ny eier innhenter dokumentasjon fra merkeverkstedet du har brukt, har ny eier en klar sak mot deg.
Dokumentasjon fra verkstedet ville bekreftet at dette ikke var en ukjent feil for deg, men at du med viten og vilje har skjult denne feilen for ny eier.

Bilens servicehistorikk/verkstedshistorikk følger bilen, ikke eier, og ny eier vil ikke ha noen problemer med å få utlevert  all historikk på bilen.

Anonymkode: 1921e...d85

Jeg fortalte ny eier at jeg aldri har brukt verksted på bilen for at kjøper ikke skal finne historikken.

Jeg har ikke løyet bare ikke sagt noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...