Gjest fisk Skrevet 16. august 2005 #1 Skrevet 16. august 2005 Nå spiser vi fiks et par ganger i måneden. Tenker stadig på å spise mer fisk, men kommer liksom ikke på noe spennende å gjøre med den.... Mitt fiskereportear begrenser seg til sei stekt i panne hvor jeg heller på fløte eller creme fresh og purre, serveres med poteteter. Eller ovnsbakt laks eller ørret (men det blir helgemat, tar for lang tid til å spise i uka). Eller fiskeboller. Skulle tro det var en del annet man kan lage av de fiskene... Noen som har noen gode oppskrifter på fisk? Helst sånne "hverdags"-oppskrifter som er kjappe å enkle å lage når man kommer hjem fra jobb...
Nella Skrevet 16. august 2005 #2 Skrevet 16. august 2005 www.godfisk.no Masse oppskrifter som er raske å lage
Søster Skrevet 16. august 2005 #3 Skrevet 16. august 2005 Noe sommer veldig lettvint og greit å få til etter jobb er: 500 gram laksefilet i terninger. Ha dem i wokpanna og steik dem lett. Krydre med litt fiskekrydder og tøm over litt fløte og en klatt rømme. Til har vi ris eller fersk pasta og parmesan. Dette er virkelig ungene glad i, veldig populært hos oss.
Gjest fisk Skrevet 16. august 2005 #4 Skrevet 16. august 2005 www.godfisk.no Masse oppskrifter som er raske å lage ← Takk for tips, bestilte like godt hefter også jeg
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #5 Skrevet 16. august 2005 Noe sommer veldig lettvint og greit å få til etter jobb er: 500 gram laksefilet i terninger. Ha dem i wokpanna og steik dem lett. Krydre med litt fiskekrydder og tøm over litt fløte og en klatt rømme. Til har vi ris eller fersk pasta og parmesan. Dette er virkelig ungene glad i, veldig populært hos oss. ← Hei! Takk for tips, høres kjapt og godt ut! Skal prøve i morgen!
Snuppelure Skrevet 16. august 2005 #6 Skrevet 16. august 2005 godfisk.no som du har fått tips om er også mitt favoritt sted fopr å lete etter gode fiskeoppskrifter.
Nella Skrevet 16. august 2005 #7 Skrevet 16. august 2005 De heftene har jeg her også Mye deilig fisk.
Arkana Skrevet 16. august 2005 #8 Skrevet 16. august 2005 To enkle, og gode, fiskemiddager på under ½ time. * Torskefilet pakkes inn i folie sammen med salt/pepper, sitronskiver, strimlet purre og noen smørklatter. Bak i ovnen ved 220 grader i 20 minutter. I mellomtiden koker du poteter og grønnsaker. Serveres med eggesmør eller min favoritt hjemmelaget aïoli. * Laksefilet stekes i panne. Lag blomkålpuré ved å koke et blomkålhode (delt i buketter) i ½ liter melk i ca 20 minutter. Mos alt i hurtigmikser eller med stavmikser og smak til med salt og pepper. Server med erter og kokte nypoteter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå