Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26+6 imorgen. På mandag kveld hadde jeg feber på 38.5. Og hostet litt og frøys. På tirsdag morgen var feber borte men jeg ble forkjølet. Var forkjølet tirsdag onsdag og torsdag. Uten feber.

I dag har nesen vært litt tett..men føler meg bedre. Men rundt 22 tiden fikk jeg feber igjen den ligger på 38.3 nå. Jeg tok corona test i dag morges og venter spent på svar. Men er sååååå stressaaaa. Tenk hvis jeg har corona. Hva vil skje med barnet da?? Jeg vet ikke hvem jeg skal snakke med. Jeg er aleine. Mannen min er på jobbreise og sitter fast der. Har ingen å snakke med😭😭😭😭 plzzz hjelppppppp. 

Anonymkode: f4152...128

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakke med? Dersom du har corona så henger du hjemme noen dager til du er symptomfri. Folk flest får MILDE symptomer som du beskriver. Som en forkjølelse. Ro deg helt ned.

Anonymkode: 8146a...7df

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakke med? Dersom du har corona så henger du hjemme noen dager til du er symptomfri. Folk flest får MILDE symptomer som du beskriver. Som en forkjølelse. Ro deg helt ned.

Anonymkode: 8146a...7df

Vil jeg på noen måte skade babyen??

Skrevet

Hvis du er redd ringer du føden for råd. 

Anonymkode: 5a71b...a28

• Liker 6
Skrevet

Slapp av der går nok bra. Søk på vg det var en dame som fødte med korona. Det gikk bra. Ikke alle dør og får alvorlige konsekvenser. Det kan hende at du vare er syk.

Anonymkode: 9877c...7a4

• Liker 1
Skrevet

Har ikke hørt om noen tilfeller der babyen tar skade, hadde vært store oppslag i nyhetene om de var en reell risiko. Ring og snakk med føden om du trenger noen medisinske råd. Det går nok bra 🙂 klem 💖

Anonymkode: 8dc9e...203

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil jeg på noen måte skade babyen??

Av det jeg har lest og hørt så har det gått fint med babyene til de mødrene som har vært smittet. Pust godt med magen, kjære deg. Det går bra:) Er sannsynlig kun en forkjølelse:)

• Liker 9
Skrevet

Åh kjære deg. Jeg skjønner godt at du er bekymret, corona eller ei. Det er ikke så mye du får gjort dessverre, og det er nok ikke noe du kunne gjort annerledes for å unngått dette uansett hva det er. Ellers må jeg gi samme råd som de over. Ring føden, om det så bare er for å bli beroliget. Dersom det er corona er det ingenting som tyder på at det ikke skal gå bra med barnet ditt. Lykke til ❤️

Anonymkode: 71878...ce5

• Liker 6
Skrevet

Tusen takkk til allle som tok seg tid til å svare. Har egentlig aldri hatt feber. Derfor tenker jeg bare på corona. Tok influensavaksine også i okt men ble syk for det🤐

Ts

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har ikke sett/lest noe om at (mild)covid infeksjon skal skade barnet. 99% prosent sannsynlighet for at det går helt fint med både deg og barnet. (Og så kan det jo faktisk være en helt vanlig forkjølelse også)

Slapp av, sov, og ta det rolig. Men jeg skjønner jo at du er bekymret, det er det mange av oss som er. Ta kontakt med lege eller legevakt om du får kraftigere symptomer, men det skal mye til at det skal være noen stor fare.

♥️

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet

Prinsesse Sofia i Sverige var koronasmittet med milde symptomer før jul og hun var da (er ennå) gravid. Det har ikke vært mye oppstyr rundt hennes sykdom, og det skrives at babyen har det fint.

Anonymkode: 51f70...dea

• Liker 8
Gjest Blondie65
Skrevet

Har du vært i nærheten av noen du vet er smittet?

Jeg hadde blitt stresset selv. Du har jo både fødeavdeling og jordmor du kan kontakte for å bli beroliget.

Masse lykke til og så krysser vi fingrene for negativ test. 

Skrevet

Det er ikke vits å stresse frem til du har resultatet :)

Jeg har tatt 4 koronatester i vinter fordi jeg har hatt symptomer, alle vært negativ. 

Husk at det er helt normalt å være forkjøla og feber er vanlig. Det mest sikre tegnet på korona sier de at er mistet lukte og smakssans. 

Anonymkode: c7398...9d9

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk svineinfluensa da jeg gikk gravid. Var veldig dårlig og hadde høy feber, men gikk helt fint med ungen😊 god bedring! 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet

Selvom du tok influensa-vaksine så hjelper jo ikke den mot corona. Og du kan jo få vanlig forkjølelse alikevel. Immunforsvaret er vel litt svekket når man er gravid. Du får avvente og se hva testen sier, hold deg hjemme og slapp av. Uansett ingenting å gjøre om det er corona. Har ikke hørt noe om at det har skjedd noe med gravide/fostre, og det må jo ha vært mange gravide med corona i løpet av dette året. 

Anonymkode: 55520...df3

Skrevet

Jeg er smittet. Testen var positiv

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er smittet. Testen var positiv

Ts

Har du fått snakket med noen? Fått roet tankene? God bedring 😊

Anonymkode: 71878...ce5