Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en udefinert relasjon med en flott mann over lang tid. Vi var av og på fra sommeren 2019 og fram til i sommer, men etter det har vi vært tett på hverandre. Han har ikke ønsket fast forhold, men vært tydelig på at han ikke har kontakt med andre damer. 
Vi har truffet hverandres venner og barn, og jeg ser ikke helt forskjellen på vår relasjon og et kjæresteforhold. Vi har det veldig fint i lag, og det påpeker han ofte. Vi snakker sammen hver dag om vi ikke møtes, og treffes veldig ofte. 

Det at han ikke vil ha et fast forhold, gjør likevel at jeg blir usikker. Og forrige uke toppet det seg for meg, og vi hadde vår første krangel. Hvorpå han etter noen dager sender en mld og sier at han vil ha en tenkepause, for å kjenne etter om han vil ha et forhold som jeg ønsker meg. Han skrev også at han var veldig lei seg for at ting hadde blitt slik, og at han er glad i meg. 

Etter det har vi knapt hatt kontakt, og jeg har det så vondt. 
Og lurer på hvordan jeg skal forholde meg til dette? 

Anonymkode: a15d5...ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pause = slutt

Anonymkode: 7c103...c7e

• Liker 8
Skrevet

Det er så enkelt som at han ville investert i forholdet om han virkelig var glad i deg. Nå har han hatt deg lenge helt uforpliktet, men ikke hatt noen interesse av å vise at han virkelig vil ha deg. Tror du gjør rett i å si fra etter så lang tid.

Anonymkode: c6e39...e92

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pause = slutt

Ts her 

Da kunne han jo bare sagt at han ikke gidder mer? Hva har han å vinne på å si at han behøver en tenkepause? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er så enkelt som at han ville investert i forholdet om han virkelig var glad i deg. Nå har han hatt deg lenge helt uforpliktet, men ikke hatt noen interesse av å vise at han virkelig vil ha deg. Tror du gjør rett i å si fra etter så lang tid.

Det har bygget seg opp over tid fra min side, den usikkerhetsfølelsen er vond å bære over tid..... Han mener derimot at han har investert i forholdet vårt, og på et vis har han rett. Han er mye flinkere til å inkludere meg i sitt liv enn motsatt. Og helt fram til i høst var det jeg som ikke ønsket et forhold, av den enkle grunn at jeg ikke var forelska. Jeg sa aldri det direkte, men la ofte vekt på at jeg synes vår relasjon var helt perfekt. Han var veldig på fra første gang vi traff hverandre, og tok alltid alt av initiativ det første året, med vekslende respons fra meg. Fra i sommer har vi vært mer samkjørte, og det har utviklet seg til å bli en mye sterkere relasjon.
Men omtrent over natta endret jeg syn, og kjente at jeg gjerne ville ta relasjonen et skritt lengre. Det ga jeg uttrykk for, og han snakka det litt bort. Men han har vært enda mer inviterende til sitt liv etter den samtalen, 

Så i etterpåklokskapens lys, så ser jeg at jeg kanskje ikke burde presset på slik jeg gjorde i forrige uke, siden han brukte mye tid med meg og stadig snakket om planer sammen for sommeren osv.

Men samtidig så skjønner jeg ikke hvorfor han steiler når jeg spurte om hvor han stod i forhold til det å bli kjærester på sikt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har bygget seg opp over tid fra min side, den usikkerhetsfølelsen er vond å bære over tid..... Han mener derimot at han har investert i forholdet vårt, og på et vis har han rett. Han er mye flinkere til å inkludere meg i sitt liv enn motsatt. Og helt fram til i høst var det jeg som ikke ønsket et forhold, av den enkle grunn at jeg ikke var forelska. Jeg sa aldri det direkte, men la ofte vekt på at jeg synes vår relasjon var helt perfekt. Han var veldig på fra første gang vi traff hverandre, og tok alltid alt av initiativ det første året, med vekslende respons fra meg. Fra i sommer har vi vært mer samkjørte, og det har utviklet seg til å bli en mye sterkere relasjon.
Men omtrent over natta endret jeg syn, og kjente at jeg gjerne ville ta relasjonen et skritt lengre. Det ga jeg uttrykk for, og han snakka det litt bort. Men han har vært enda mer inviterende til sitt liv etter den samtalen, 

Så i etterpåklokskapens lys, så ser jeg at jeg kanskje ikke burde presset på slik jeg gjorde i forrige uke, siden han brukte mye tid med meg og stadig snakket om planer sammen for sommeren osv.

Men samtidig så skjønner jeg ikke hvorfor han steiler når jeg spurte om hvor han stod i forhold til det å bli kjærester på sikt? 

Det ble litt rotete, ser jeg. Jeg sa ifra rundt juletider at jeg gjerne ville ta relasjonen et skritt lengre. Men den samtalen som førte til at han ønsket tenkepause, fant sted i forrige uke. 

ts 

Skrevet

Vanskelig å si hva som holder ham tilbake. Han har kanskje vært gift eller samboer tidligere, og ønsker å ta det veldig rolig nå? Det er kanskje noen i familien som ikke har godtatt deg som hans kjæreste, og det gjør ham usikker?

Jeg synes ikke du er urimelig når det har gått så lang tid. Du har behov for å vite hvor dere står, og at det ikke kun er et slags løst definert "vennskap" mens han kanskje ser seg om etter andre. Det er enklere å avslutte med deg om dere aldri har vært annet enn en slags bekjente.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vanskelig å si hva som holder ham tilbake. Han har kanskje vært gift eller samboer tidligere, og ønsker å ta det veldig rolig nå? Det er kanskje noen i familien som ikke har godtatt deg som hans kjæreste, og det gjør ham usikker?

Jeg synes ikke du er urimelig når det har gått så lang tid. Du har behov for å vite hvor dere står, og at det ikke kun er et slags løst definert "vennskap" mens han kanskje ser seg om etter andre. Det er enklere å avslutte med deg om dere aldri har vært annet enn en slags bekjente.

Han har to langvarige forhold( ekteskap og samboerskap)  bak seg, og vet at ungene har ytret ønske om at det ikke kommer inn ei ny i deres liv med det første. Han har hatt noen såre brudd, og er litt redd for å binde seg. 

Jeg er så usikker nå, på hva han mener med tenkepause? 

Takk for at du ikke mener jeg er urimelig 😊 

ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ts her 

Da kunne han jo bare sagt at han ikke gidder mer? Hva har han å vinne på å si at han behøver en tenkepause? 

Mange klarer ikke å si ting rett ut, og er kanskje litt redd for å se eksen med andre. Uansett, han og du er ikke sammen mer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mange klarer ikke å si ting rett ut, og er kanskje litt redd for å se eksen med andre. Uansett, han og du er ikke sammen mer. 

Jeg håper virkelig ikke du har rett, men ser ikke bort fra at det er slik dessverre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg håper virkelig ikke du har rett, men ser ikke bort fra at det er slik dessverre. 

Han kan ombestemme seg. Men uansett bør du ikke sitte og vente på ham. Lev livet ditt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Han kan ombestemme seg. Men uansett bør du ikke sitte og vente på ham. Lev livet ditt. 

Jeg kjenner på det nå, og har bestemt meg for at jeg tenker det er over. Og kommer han tilbake med noe positivt å formidle, så tar jeg det derfra. 😊

• Liker 3
Skrevet

Mange menn er happy go lucky, inntil de faktisk må ta et standpunkt ifht forpliktelse.  Da kommer det frem ... Ikke kast bort mere tid. Søk men and commitment på You tube, så vil du se at han her,ikke ser deg som en fremtidig kone. Du gir han benefits han ikke er fortjent til,, derfor har det dratt ut. NÅ blir han rettmessig dratt inn på teppet, - og failer 😉🚩 Du har ikke satt standarden høy nok for hva du er verdt. For all del - ikke fortsett i samme duren,,,for da vil det dra ut i årevis. Gå no contact.  Elsker han deg,vil han kjempe og kreve deg. Hvis ikke,, så betydde du ikke mer enn en varm kropp. 

Anonymkode: 4c5fb...f3e

• Liker 4
Skrevet

Og én ting til ! Ord er billige. Handling er alt,,,dersom han prøver seg med å dra ting ut 😅

• Liker 1
Skrevet

Han sier at han vil ha tenkepause. Prøv å tenke at han faktisk mener det han sier!

Gi han FRED til å tenke!

Og det er ikke så lett å vite hvor lang tid han trenger på å tenke!

Men du kan selv bestemme når du ikke gidder å vente lenger.

Masing og masse kontakt gir ikke fred til tenking. Kanskje han trenger ro og fred og kjenne på hvordan det er uten deg? Både i hodet og fritid, jobb

Anonymkode: a2b1f...23e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og én ting til ! Ord er billige. Handling er alt,,,dersom han prøver seg med å dra ting ut 😅

Han har alltid, så lenge jeg har kjent ham, vist ved handling at han prioriter meg og verdsetter meg. Så her er det litt motsatt; ordene hans stemmer ikke med handlingene hans ved at han sier at han ikke vil ha forhold, men er den av oss som har vært mest på, mest inkluderende, mest engasjert. 
Men vanskelig situasjon, jeg tenker jo på ham hele tiden! Mer enn jeg trodde jeg kom til å gjøre..... 

ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han sier at han vil ha tenkepause. Prøv å tenke at han faktisk mener det han sier!

Gi han FRED til å tenke!

Og det er ikke så lett å vite hvor lang tid han trenger på å tenke!

Men du kan selv bestemme når du ikke gidder å vente lenger.

Masing og masse kontakt gir ikke fred til tenking. Kanskje han trenger ro og fred og kjenne på hvordan det er uten deg? Både i hodet og fritid, jobb

Anonymkode: a2b1f...23e

Ja, det kan jo være at han faktisk mener det. Han er jo en moden og reflektert mann, og har aldri behandlet meg dårlig/løyet til meg før....som jeg vet om iallefall. 
Men han er jo konfliktsky så det rekker, så kanskje han synes det var lettere å kalle det pause enn slutt? 

Om det nå er en tenkepause, så er jeg veldig redd for hva han kommer fram til. 

ts 

Skrevet

Det kan være at han er usikker på deg, siden du var så tydelig i begynnelsen om at du ikke ønsket noe mer så måtte han avfinne seg med det, men så plutselig endrer du mening nærmest ut av det blå. Jeg ville gitt ham tid til å tenke. 

Anonymkode: d9b2c...9f1

• Liker 5
Skrevet

Men hva mener du med at du vil ha et fast forhold i og med dere er sammen ofte, oppfører dere som kjærester mm. ? Dere er jo i et fast forhold. Hvorfor er det et tema?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan være at han er usikker på deg, siden du var så tydelig i begynnelsen om at du ikke ønsket noe mer så måtte han avfinne seg med det, men så plutselig endrer du mening nærmest ut av det blå. Jeg ville gitt ham tid til å tenke. 

Anonymkode: d9b2c...9f1

Ja, det kan du ha rett i. Da vi hadde krangelen som førte til pause, så sa han at jeg hadde sagt en del ting som hadde gjort han både usikker og lei seg, men han hadde valgt å overse det for ikke å skape konflikt. Han har også tidligere sagt at han tidlig i relasjonen vår fant ut at han ikke kunne være for på fordi jeg så tydelig ønsket mye rom til meg selv.

Mulig jeg var for av når han ønsket et forhold, og nå er det motsatt? Huff, håper ikke jeg har ødelagt alt. 
Er jammen ikke lett, har du opplevd at noen du var involverte i ønsket litt avstand? Eller har du selv vært den som har hatt behov for pause i en kjærlighetsrelasjon? 

ts 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...