AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Ja, hvordan ser det ut, egentlig? Litt for ung for å vite sånt, men jeg er lei av alle de kvalme interiør kontoene på Instagram med tørka blomster, Kate Moss poster, beige-brun-marmor og Nicolas vahe (eller hva han heter) ræl. Ikke sett en eneste konto på Instagram med fint interiør. Så ræva smak hos de fleste. Så hvordan ser det ut hos mennesker som er interessert i kunst, kultur, musikk og bøker? Anonymkode: fd723...e29 4
Trolltunge Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Det er det mye kunst, kulturelle saker, musikk og bøker... Om jeg skal gjette. 😄 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 Det kommer vel an på hva slags kunst, kultur, musikk og bøker de menneskene er interessert i? Det er jo ikke sånn at alle som er interessert i det har det likt hjemme hos seg. Dessuten er det ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom de interessene og hvilken interiør-stil man liker. Anonymkode: 9f8d1...d5c 6
Mazarini Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Bilder med litt tykkere rammer på veggene, mere ting generelt sett, mer «livlige» farger, eller eventuelt helt monokromt (finnes jo ulike kultiverte folk;)), mindre minimalistisk stil tenker jeg.. Feks sånn her eller sånn her eller sånn kanskje..? 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Sjekk ut studio McGee 😊👍 De har en serie på Netflix som heter Drømmehjemmet. Anonymkode: 2d59e...493 1
Mazarini Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Men som de sier over, det ser jo forskjellig it hos folk som er interessert i kunst, bøker, kultur og musikk. Jeg vil nå si at vi er interessert i alt det (vet ikke hvor kultivert vi er, men..), og hos oss ser det jo ikke ut som på de lenkene jeg sendte over 😅 Ser bare ut som et ganske vanlig hjem syns jeg, men vi har mye mer bøker (typ 3 fulle bokhyller i stuen + mer andre steder) enn det jeg oppfatter som vanlig. Platespiller fremme, og masse ulike innrammede bilder og kunst «overalt» på veggene. En del ting og tang som vi har arvet eller kjøpt opp gjennom står rundt om kring. Møblene er en blanding av nytt og ting jeg har arvet etter foreldre og besteforeldre. 1
SoWhat? Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Mazarini skrev (9 minutter siden): Bilder med litt tykkere rammer på veggene, mere ting generelt sett, mer «livlige» farger, eller eventuelt helt monokromt (finnes jo ulike kultiverte folk;)), mindre minimalistisk stil tenker jeg.. Feks sånn her eller sånn her eller sånn kanskje..? Elsket leiligheten i midten. Fargene, vinduet, alt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 Dette vil avhenge av hva du legger i "kultivert". Min far har jobbet i kulturbransjen i 40 år, og vårt hjem er preget av ganske mye nedarvede møbler. Det de har kjøpt har de kjøpt enten på Fretex, Finn eller Blomqvist. Han maler egne bilder som de har på veggene, i tillegg til bilder og vaser de har fått i gave opp gjennom årene. Interiøret hjemme er ganske tradisjonelt. De har vanvittig mange bøker og gamle filmer, og deres hjem likner nok mange andre på Oslo vest, men de har ingen moderne møbler og aldri vært på Slettvoll. De er nok over snittet gjerrige på møbler. Jeg har også datet en "kulturpersonlighet" i Oslo for et par år tilbake, og hans hjem var mer designbevisst med en spesifikk art deco stil. Anonymkode: b00a5...930 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Mange har danske tidløse designklassikere, både av møbler og øvrig interiør. Bøker, kunst, friske blomster. Anonymkode: 3ac79...226 2
SoWhat? Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 Kultiverte mennesker liker nok best klassikere i kunst og litteratur. Blått er sikkert en av fav.fargene. De liker antikviteter og behagelige møbler. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 Bokhyller med bøker. Anonymkode: 2e4d5...7cf 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette vil avhenge av hva du legger i "kultivert". Min far har jobbet i kulturbransjen i 40 år, og vårt hjem er preget av ganske mye nedarvede møbler. Det de har kjøpt har de kjøpt enten på Fretex, Finn eller Blomqvist. Han maler egne bilder som de har på veggene, i tillegg til bilder og vaser de har fått i gave opp gjennom årene. Interiøret hjemme er ganske tradisjonelt. De har vanvittig mange bøker og gamle filmer, og deres hjem likner nok mange andre på Oslo vest, men de har ingen moderne møbler og aldri vært på Slettvoll. De er nok over snittet gjerrige på møbler. Jeg har også datet en "kulturpersonlighet" i Oslo for et par år tilbake, og hans hjem var mer designbevisst med en spesifikk art deco stil. Anonymkode: b00a5...930 Ts her.. Jeg elsker stilen til faren din (slik jeg ser den for meg) er så lei av alt som er masseprodusert, elsker sjeldne møbler i kombinasjon med nytt, at det bare går seg til naturlig, uten at det blir overpynta infliencer-stil eller enda verre, hipster aktig med masse sennepsgult og "skatter" i hver krik og kror. Er også veldig interessert i historie og kunne tenkt meg å fikse huset mitt med min egen stil, når jeg får meg et hus da. Mine venner synes jeg har stusselig smak men de om det. Anonymkode: fd723...e29 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #13 Skrevet 29. januar 2021 "Åhh jeg er så kultivert" 😄 "Jag e en svenska!" Anonymkode: 7bce9...bc4 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #14 Skrevet 29. januar 2021 http://glambibliotekaren.blogspot.com/2019/02/glamoursprsmal-fra-leser-om-hvordan-det.html Anonymkode: 01d50...f13 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #15 Skrevet 29. januar 2021 Vi liker litteratur, reiser og diverse, men elsker at hjemmet vårt er upersonlig og tatt inspirasjon fra nille katalogen. Vi har ellers to bilder fremme av barnet og et teppe fra en reise vi var på.. Anonymkode: a4895...a69 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #16 Skrevet 29. januar 2021 Mazarini skrev (28 minutter siden): Bilder med litt tykkere rammer på veggene, mere ting generelt sett, mer «livlige» farger, eller eventuelt helt monokromt (finnes jo ulike kultiverte folk;)), mindre minimalistisk stil tenker jeg.. Feks sånn her eller sånn her eller sånn kanskje..? Likte den siste! Anonymkode: fd723...e29
mammahjarte Skrevet 29. januar 2021 #17 Skrevet 29. januar 2021 Vi køyrer ein ganske minimalistisk interiørstil. Eg liker ikkje dilldall over alt, eller mykje pynt. (eksempel)
Mazarini Skrevet 29. januar 2021 #18 Skrevet 29. januar 2021 Ut i fra det du, TS, sier du elsker i et innlegg lenger opp her, så tenker jeg at du finner mye inspirasjon på Pinterest. Hos meg kommer det i alle fall opp mye i den sjangeren. Ikke for minimalistisk, litt organisk, mye (som ser ut som) vintage, bøker, kunst..
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #19 Skrevet 29. januar 2021 Mazarini skrev (3 minutter siden): Ut i fra det du, TS, sier du elsker i et innlegg lenger opp her, så tenker jeg at du finner mye inspirasjon på Pinterest. Hos meg kommer det i alle fall opp mye i den sjangeren. Ikke for minimalistisk, litt organisk, mye (som ser ut som) vintage, bøker, kunst.. Enig! Man finner så mye fint på pinterest, og det fine der er jo at jo mer man liker/lagerer av en stil jo mer får man opp av den. Anonymkode: 9f8d1...d5c 1
Mazarini Skrevet 29. januar 2021 #20 Skrevet 29. januar 2021 SoWhat? skrev (24 minutter siden): Elsket leiligheten i midten. Fargene, vinduet, alt. Ja, samme her! Skulle gjerne bodd sånn. Vi bor i midlertid i et hus bygd på 90-tallet, så blir liksom ikke helt det samme å prøve å innrede sånn her. Man må tilpasse det boligen man bor i. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå