Gå til innhold

Blir helt nedstemt og sliten av samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er veldig nedfor, sier han er sliten og at han ikke klarer mer. Har en fysisk tung jobb som sliter på skuldre og rygg. Han legger seg kl 19 på kvelden. 

Jeg kjenner selv at jeg dras med i dragsuget, og at det påvirker meg negativt. Sitter alene hver kveld pga han legger seg så tidlig. Prøver å være positiv, men det hjelper ikke. Dagene mine er så triste pga hans humør. 

Noen tips og råd? 😖

Anonymkode: 7f08e...1fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om et år har han truffet veggen. Det går ikke an å slite ut rygg på jobben. Skal han dra på tunge bører må han ta ansvar og bli sterk i kroppen. Trene. Kansje dere kan trenen sammen?

• Liker 1
Skrevet

Du må be ham om å oppsøke lege for å rådføre seg. Han kan da ikke ødelegge seg fysisk på den jobben! Legen har mulighet til å få i stand et møte med arbeidsgiver, slik at man kan vurdere mulighet for avlastning og bedring av arbeidssituasjonen hans, ellers risikerer han å bli ufør eller måtte slutte i jobben.

Anonymkode: 09f96...99a

• Liker 5
Skrevet

Du kan vel finne på noe å gjøre på kvelden selvom han legger seg før deg. Du kan se på film eller tlf liksom

Anonymkode: 41cb5...5d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du kan vel finne på noe å gjøre på kvelden selvom han legger seg før deg. Du kan se på film eller tlf liksom

Anonymkode: 41cb5...5d4

Jeg gjør jo det, men det er hver dag. 

Skrevet

Hvor tidlig starter han på jobb?

Skrevet
Hmmmmmm skrev (9 minutter siden):

Hvor tidlig starter han på jobb?

Kl 7.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kl 7.

Ok. Da var 19.00 tidlig å legge seg hver dag? Har han vært hos lege? Sjekket verdiene sine. En annen ting. En jobb er ikke verdt å få en ødelagt kropp for livet. Før eller siden må han bytte jobb, hvorfor ikke gjøre det før kroppen blir helt ødelagt. 

• Liker 2
Skrevet

Dere trenger en ny hverdag ❤ 

Anonymkode: 44f02...46b

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo prøve å støtte ham, som åpenbart har det veldig tungt, fremfor å fokusere på hvor trasig det er for deg selv.

Skrevet

Samboeren din har en høy arbeidsmoral siden han står på, på den måten han gjør. Du kan ikke endre han. Det eneste du kan gjøre er å anbefale han å trappe ned litt på jobbingen. Ikke mas, det har ofte motsatt effekt. At han kommer til å gå på en smell, er ikke usannsynlig. Men han må finne ut av dette på egenhånd. Du burde på forhånd bestemme deg for om du vil være der og støtte han gjennom den tunge tiden eller om du ønsker å avslutte forholdet. 

Det jeg ikke forstår er at du klager på å måtte være alene på kveldene. Du har en samboer som jobber og sliter for at dere to skal ha det greit. Det er hans måte å bidra i forholdet. Da kan du være "stor jente" og klare deg selv. Håndarbeid, tur i skogen, være med venninner, glo på tv osv, osv. Dere ser vel hverandre i helgene? Da kan dere jo ha kjæreste-tid og kose dere. 

Her har mannen jobbet både som langtransport sjåfør hvor jeg var heldig dersom jeg så han hver 14.dag. Og han har jobbet lokalt hvor han sto opp kl 05.00 og var ikke hjemme igjen før kl 21, for så å bare legge seg. Deretter gjenta det samme hver dag. Nå har han en jobb som gjør at jeg ser han noe oftere, da han har innsett at tempoet han holdt, ikke fungerer etter fylte 40😉

• Liker 2
Skrevet
Niek79 skrev (2 minutter siden):

Du kan jo prøve å støtte ham, som åpenbart har det veldig tungt, fremfor å fokusere på hvor trasig det er for deg selv.

Hun skulle vel snarere hatt premie for å gidde en mann som bare sover og jobber og legger seg 19 på kvelden.

Herlighet så KJEDELIG.

Anonymkode: 3ee1b...cc2

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun skulle vel snarere hatt premie for å gidde en mann som bare sover og jobber og legger seg 19 på kvelden.

Herlighet så KJEDELIG.

Anonymkode: 3ee1b...cc2

Premie for å gjøre jobben sin der altså.

God bedring.

Skrevet
Niek79 skrev (55 minutter siden):

Jeg gjør jo det, men nå har det pågått så lenge at jeg sliter med å leve sånn. 

Jeg maser om at han burde dra til legen, at jeg kan bestille time, spør hvordan han føler seg osv. Men ingen svar å få, bare at han ikke orker.. 

Skrevet
Troyamin skrev (1 time siden):

Samboeren din har en høy arbeidsmoral siden han står på, på den måten han gjør. Du kan ikke endre han. Det eneste du kan gjøre er å anbefale han å trappe ned litt på jobbingen. Ikke mas, det har ofte motsatt effekt. At han kommer til å gå på en smell, er ikke usannsynlig. Men han må finne ut av dette på egenhånd. Du burde på forhånd bestemme deg for om du vil være der og støtte han gjennom den tunge tiden eller om du ønsker å avslutte forholdet. 

Det jeg ikke forstår er at du klager på å måtte være alene på kveldene. Du har en samboer som jobber og sliter for at dere to skal ha det greit. Det er hans måte å bidra i forholdet. Da kan du være "stor jente" og klare deg selv. Håndarbeid, tur i skogen, være med venninner, glo på tv osv, osv. Dere ser vel hverandre i helgene? Da kan dere jo ha kjæreste-tid og kose dere. 

Her har mannen jobbet både som langtransport sjåfør hvor jeg var heldig dersom jeg så han hver 14.dag. Og han har jobbet lokalt hvor han sto opp kl 05.00 og var ikke hjemme igjen før kl 21, for så å bare legge seg. Deretter gjenta det samme hver dag. Nå har han en jobb som gjør at jeg ser han noe oftere, da han har innsett at tempoet han holdt, ikke fungerer etter fylte 40😉

Hvordan holdt dere forholdet varmt når dere så hverandre så sjelden? Ble det mye kvalitetstid når dere først møttes og var han flink til å være partner på avstand? :)

Anonymkode: b19e9...0dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan holdt dere forholdet varmt når dere så hverandre så sjelden? Ble det mye kvalitetstid når dere først møttes og var han flink til å være partner på avstand? :)

Anonymkode: b19e9...0dd

Vi snakket på telefonen når han fikk tid. I de helgene jeg så han gikk vi turer, lagde mat og koste oss. Innimellom var han så sliten at hele fredagen og delvis lørdagen ble sløvedag. Jeg visste uansett hva jeg gikk til da vi ble sammen. Så jeg tilpasset mitt liv etter hva jeg kunne forvente. Var han sliten, ja da tok jeg turer med hundene alene. Det er faktisk ikke så ille dersom begge er flinke til å kommunisere. Sitt ned og snakk om forventninger i forholdet. Forsøk å holde deg til fakta og ikke følelser. Satt på spissen; Menn er praktiske, mens vi er mer "følelsesmessig engasjert". Skriv gjerne ned ting før dere prater. Si at du savner nærhet og kos på kveldene, dersom det er akkurat det du savner. Og gi samboer litt tid til å reflektere over det du sier, før du forventer et svar. Ikke alle menn er like flink til å prate om forhold og hvordan de har det ellers. Derfor trenger de litt mer tid enn oss til å sette ord på ting😉

(Må påpeke at ikke alle menn og kvinner er like. Så jeg tar ikke alle under ett)

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han er veldig nedfor, sier han er sliten og at han ikke klarer mer. Har en fysisk tung jobb som sliter på skuldre og rygg. Han legger seg kl 19 på kvelden. 

Jeg kjenner selv at jeg dras med i dragsuget, og at det påvirker meg negativt. Sitter alene hver kveld pga han legger seg så tidlig. Prøver å være positiv, men det hjelper ikke. Dagene mine er så triste pga hans humør. 

Noen tips og råd? 😖

Det er det første setningen din som er viktig!!! Glem dette med den fysisk tunge jobben, er sikkert mange som har samme jobb som ham. Men han er VELDIG  NEDFOR OG SIER AT HAN IKKE KLARER MER. Han roper om hjelp, hører du det ikke?

Dette høres ut som en depresjon. Han må gå til legen med DET (ikke begynne å snakke om vond rygg osv). Kan være koronatida som sliter på ham som på mange andre - men å sove mye eller gå og legge seg (isolere seg) er ikke uvanlig ved depresjon. Få ham til legen, og snakk med ham om hva han mener når han sier at han ikke klarer mer. Kan han bli suicidal? Du må ta dette på alvor!!!

Anonymkode: b5148...a97

• Liker 1
Skrevet

Han må til legen! Uten tvil! 

Anonymkode: 8a455...674

• Liker 1
Skrevet

Få han til legen, hjelp han til å finne en løsning på dette. Det er ikke så lett å se løsningene selv, når man er så sliten.

Anonymkode: 16268...7d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...