Gå til innhold

Hvor lenge på sykehus etter planlagt keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var dere på sykehuset etter planlagt keisersnitt?

Anonymkode: ab7c5...8f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde keisersnitt på en torsdag og reiste hjem på mandagen. Kunne reist hjem før, men fikk anbefalt å være minst så lenge. I tillegg hadde jeg lang reisevei hjem. Sykehuset anbefalte egentlig å være en uke på sykehuset ved keisersnitt, men dersom man er i god form ( noe Jeg var) var det bare å reise hjem før. 

Anonymkode: 62a4c...8ff

Skrevet

Jeg reiste hjem så fort alle tester var tatt. Kunne reist før også, for var i utrolig god form. Hoppet ut av senga, ikke noe smerte nesten og følte meg i super form.
Tror jeg bare var på sykehuset 1,5 døgn.

Med mitt første keisersnitt som ikke var planlagt var det en helt annen historie, da hadde jeg mista mye mer blod, hadde høyt blodtrykk og det tok flere dager før jeg ble utskrevet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde keisersnitt på en torsdag og reiste hjem på mandagen. Kunne reist hjem før, men fikk anbefalt å være minst så lenge. I tillegg hadde jeg lang reisevei hjem. Sykehuset anbefalte egentlig å være en uke på sykehuset ved keisersnitt, men dersom man er i god form ( noe Jeg var) var det bare å reise hjem før. 

Hvilket sykehus var det? Sykehuset i drømmeland? Eller for 30 år siden?

Anonymkode: 62d3e...daa

• Liker 2
Skrevet

Ks på en torsdag, dro hjem tirsdagen etterpå.

Anonymkode: d24bb...706

Skrevet

Dro hjem rett etter Føllingtesten. Kunne reist før, gjerne samme dag men får ikke lov å reise før 24t.🤨

Anonymkode: 1332c...b08

• Liker 2
Skrevet

Føler jeg ble jaget ut etter 2 netter. Sendt hjem en søndag kveld etter alle apotek var stengt, med beskjed om å ta en viss type smertestillende som ikke var å oppdrive 😂

Anonymkode: 58301...ccf

Skrevet

3-4 døgn

Anonymkode: 21a68...aa7

Skrevet

3 dager, i 2018

Anonymkode: 27516...f50

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor lenge var dere på sykehuset etter planlagt keisersnitt?

Anonymkode: ab7c5...8f6

Jeg hadde planlagt keisersnitt på mandag! 😊 Oppmøte kl 07, ble trillet inn på operasjonen kl 08, 0830 startet de, og 0858 var babyen ute 😊 

Jeg var også i kjempeform, fikk raskt tilbake følingen i beina på observasjonen. Beveget beina og tærne så mye jeg kunne. Hadde ikke vondt. De ansatte sa at de som er innstilt på å reise hjem raskest mulig er de som kommer seg raskest på beina. 

Ble trillet inn på barsel i 14-tiden. Kl 16 ble jeg oppfordret til å prøve å sitte på sengekanten. Jeg var i så god form at jeg gikk like gjerne med baby i sengen til badet og skiftet bleie på han. Fortsatte å skifte bleier selv. Kateteret ble tatt ut samtidig, og måtte tisse innen fire timer. Tisset selv etter to. 

Ba om å få reise hjem tirsdag ettermiddag. Fikk godkjent dette av legen, men ble likevel en natt ekstra da de ansatte minnet meg på at det var time hos barnelege kl 09 dagen etter. Vi dro hjem altså onsdag morgen. 

De ansatte sa at det var veldig tidlig hjemreise, men samtidig at jeg var i svært god form. Men Ahus sa at de fleste var inne tre til fem netter, jeg ville raskt hjem til mann og barn. 

Har gått kjempefint totalt sett.Gjør litt vondt nå som arret gror og det "lugger" litt når jeg går og står. Men har vært vondest på natta, husk å snu deg i senga med beina samlet 👍

Anonymkode: 9906b...fad

• Liker 1
Skrevet

Var hastekeisersnitt her, men var 3 netter på sykehuset, 2 på barsel og en på barselhotell. 

Skrevet

Ikke planlagt, men hadde akutt keisersnitt på en lørdag. Fikk flytte over på nyfødt intensiv onsdagen etterpå, men ble først utskrevet fra barsel mandagen 9 dager etter snittet. 

Anonymkode: 8edb8...2b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvilket sykehus var det? Sykehuset i drømmeland? Eller for 30 år siden?

Anonymkode: 62d3e...daa

Nei, dette var for 7 måneder siden. Ikke alle sykehus kaster deg ut med en gang, vet du. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde pks på mandagen for to uker siden. var der til torsdagen. Gikk greit å reise hjem på torsdagen, men hadde nok blitt en dag ekstra om mannen og barn hadde fått lov å komme på besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...