Gå til innhold

Fem dager etter ks: strammere i snittet på én side

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg står og går er det strammere på høyre side vs venstre side i arret. Er det grunnet hevelsen, og vil det gå over? Eller er jeg sydd for stramt på den ene siden? 🙈🙊

Anonymkode: 34f43...449

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fem dager siden, såret har såvidt begynt å gro. Du må gi det tid og tålmodighet, mye vil skje de neste par ukene mtp. sårheling, og du vil sannsynligvis ha mange forskjellige vondter og svie i relasjon til såret som ikke betyr annet enn at det er i ferd med å gro sammen. Du har vært gjennom en stor bukoperasjon. 

Anonymkode: 2f243...212

Skrevet

Du er prisgitt at den som har sydd deg er flink til å sy. Kan være størrelsen på magen din også spiller noen rolle, for jeg vil tippe det er vanskeligere å sy pent i en stor mage. Jeg kjenner et par stykker med litt skjeve arr med heng over, på tross av ikke så veldig mye magefett. Selv har jeg et veldig pent og diskret arr etter hastekeisersnitt. Magen min ble helt flat i det babyen var ute, så jeg gjetter det gjorde det lettere å sy pent. De andre jeg kjenner hadde mage i flere uker etter fødsel. Det høres ut som om arret ditt er helt normalt da, men husk at det først er ca.ett år etter operasjonen det får sin endelige form. 

Anonymkode: 57844...621

Skrevet

Det er ikke farlig om snittet ikke blir pent, bader alltid i badedrakt likevel 😁

Men synes det tøyer mer i såret på den ene siden kontra den andre, noe som gjør det vanskelig å gå normalt. Men, håper det går seg til og at dette kommer av sårtilhelningen som dere sier. 

Er sluttresultatet som teller. Legene sa at alt gikk etter planen, og har ikke hatt noen plager etter utenom at smertene sitter mer i den ene siden som sagt. 

Anonymkode: 34f43...449

Skrevet

Sånn er det her også, strammere på høyre side, slik har det vært helt siden start.

Anbefaler deg veldig til å søke opp c-section scar massage. Er du på Instagram, anbefaler jeg Expecting and Empowered c-section scar mobilisation, de er dyktige, grundige og enkle å forstå. Det er mange lag som skal lappes sammen etter keisersnitt. Det hjalp meg veldig å massere arret selv om jeg ikke begynte med dette før 4 mnd etter. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...