Gå til innhold

Noen som har fått planlagt barn med eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en eksmann som det ikke fungerte med, vi prøvde hardt i 10 år, ble slutt 3 ganger frem og tilbake før vi måtte krype til korset. Vi er grunnleggende forskjellig når det gjelder forhold, men han er en enestående og fantastisk far. Vi har en datter på syv år, begge har utrolig lyst på ett nytt barn, syvåringen sier og titt og ofte at hun så gjerne skulle hatt et søsken. Har noen erfaring med å få et barn sammen på denne måten? Fungerer ikke akkurat nå med tanke på økonomien som har blitt rammet av korona, men tenker når det bedrer seg. Jeg er 30, min mor kom i overgangsalder da hun var 55 og i følge gynekolog er jeg fruktbar og har plenty av friske egg, så ingen hast. Tenker om en 3 år ca.

Det som veier imot er at jeg forrige svangerskap var så kvalm at jeg var inn og ut av sykehus i hele 7 mnd, ble farlig undervektig og fikk skader i munn og hals av alt oppkastet, det var krevende og skjer sannsynligvis med nummer to og. Samt at jenta hadde kolikk. Hvordan takle alt dette som singel? Blir lei meg av tanken å gå gjennom alt det alene. Men - 1,5 år i «helvete» for en gevinst som vil veie opp for resten av livet? 

Anonymkode: a5424...530

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert at samarbeidet mellom dere blir flott med ny graviditet og nytt barn. Særlig ikke om du møter en ny mann når barnet er lite. 

Diskuter svangerskapskvalmen med lege eller jordmor og få en plan for forebygging eller behandlingen ved neste svangerskap. 

Anonymkode: b061a...bb6

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke sikkert at samarbeidet mellom dere blir flott med ny graviditet og nytt barn. Særlig ikke om du møter en ny mann når barnet er lite. 

Diskuter svangerskapskvalmen med lege eller jordmor og få en plan for forebygging eller behandlingen ved neste svangerskap. 

Takk for svar. Tviler på at jeg møter en ny mann iløpet av de neste årene, isåfall hadde jeg heller tatt sikte på å få barn med han. Tar utgangspunkt i at jeg ikke møter noen, og da er barn som får en snill far og helsøsken langt bedre enn donor som er andre alternativ :) 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar. Tviler på at jeg møter en ny mann iløpet av de neste årene, isåfall hadde jeg heller tatt sikte på å få barn med han. Tar utgangspunkt i at jeg ikke møter noen, og da er barn som får en snill far og helsøsken langt bedre enn donor som er andre alternativ :) 

Jeg synes det høres helt strålende ut. Veldig fint å kunne gi sitt barn et helsøsken, og dere er jo bundet til hverandre uansett.

Synes ikke du burde få barn med ny mann, heller vente med å bli sammen med ny mann og få barn med den du allerede har barn med. 

Anonymkode: c7685...9c0

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det høres helt strålende ut. Veldig fint å kunne gi sitt barn et helsøsken, og dere er jo bundet til hverandre uansett.

Synes ikke du burde få barn med ny mann, heller vente med å bli sammen med ny mann og få barn med den du allerede har barn med. 

Takk for svar. Hadde det ikke vært for økonomien hadde vi kjørt på nå. Får håpe det lar seg gjøre når ting er på rett kjøl igjen, det vil bli ensomt og hardt og det gruer jeg meg til, men jeg er sikret et helsøsken og god far 😊

Skrevet

Høres egentlig ut som minst én av dere håper at dere blir sammen igjen

• Liker 8
Skrevet

Har hatt tanker om det samme, har et barn på 6 år og har så lyst til at hun skal ha søsken. Men barnefar har kjæreste, så her skjer det aldri med mindre det hadde blitt slutt mellom de 🤪 men tenker du at dere skulle hatt sex for å blitt gravid? Eller fått det utført på en annen måte? For det er mitt "problem", har absolutt ikke lyst til å ha sex med ham igjen 😶

Anonymkode: 9b937...90e

Skrevet

Om 3 år så kommer ikke datteren din til å ha lyst på søskend. 

Anonymkode: 97a2c...b14

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For noe stort tull! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Enkelte mennesker evner faktisk å tenke mer på sine unger enn på sine egne romantiske vyer.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det vet vi at ikke går, og av respekt for datteren vår skal vi ikke prøve en fjerde gang, med å flytte inn - gi håp og glede og flytte ut. Det ville vi aldri påført henne.

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har hatt tanker om det samme, har et barn på 6 år og har så lyst til at hun skal ha søsken. Men barnefar har kjæreste, så her skjer det aldri med mindre det hadde blitt slutt mellom de 🤪 men tenker du at dere skulle hatt sex for å blitt gravid? Eller fått det utført på en annen måte? For det er mitt "problem", har absolutt ikke lyst til å ha sex med ham igjen 😶

Anonymkode: 9b937...90e

Spennende å høre om andre i samme båt, selv om han ikke er tilgjengelig akkurat nå. Ja, det hadde nok blitt sex, men sikkert blitt mer mekanisk da :) 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det tror jeg nok, og et søsken er betydningsfullt resten av livet. Mine søsken er utrolig viktig for meg, selv om vi ikke var bestevenner som små (broren min er 8 år eldre enn meg). Og uansett har jeg et brennende ønske om nytt barn, drømmer om svangerskap hele tiden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enkelte mennesker evner faktisk å tenke mer på sine unger enn på sine egne romantiske vyer.

Så man får barn for ungenes skyld? Fordi de fordtår hva det innebærer!

Skrevet

3 år er en altforlangsiktig plan. Skjønner at du/dere kan plablegge slike ting max 3-5 mnd i forkant. Muligens så treffer exen din en dame i morgen og de får 2 unger ila de 3 årene som du snakker om. Vil du ha et barn til med exen din , må du kjøre på asap. 

Anonymkode: eed07...8bc

• Liker 8
Skrevet

Om 3 år til har eksen din dame uten tvil

• Liker 10
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

3 år er en altforlangsiktig plan. Skjønner at du/dere kan plablegge slike ting max 3-5 mnd i forkant. Muligens så treffer exen din en dame i morgen og de får 2 unger ila de 3 årene som du snakker om. Vil du ha et barn til med exen din , må du kjøre på asap. 

Anonymkode: eed07...8bc

Ja, har det med i beregningen. Er mer om jeg skulle vært så heldig om han fremdeles var singel. Det lar seg ikke gjøre nå uansett dessverre. Kanskje løser det seg før jeg tror så det blir 2 år fremfor 3. 

Skrevet
Boblerone skrev (9 minutter siden):

Så man får barn for ungenes skyld? Fordi de forstår hva det innebærer!

Ja. De behøver ikke forstå det enda, men biologiske søsken er ofte den største gaven man kan gi et barn.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja. De behøver ikke forstå det enda, men biologiske søsken er ofte den største gaven man kan gi et barn.  

Ikke faen om det er.  Den største gaven du kan gi et  barn  er å elske det  og ta hensyn  til det   om 3 år er ungen 10 år og blir 11 når ungen blir født . Tro meg ingen som har vært enebarn så lenge vil  være  lykkelig for det.  Hva med far mulig han får  seg ny  og barn med henne. Ville ikke det vært koselig. 

Anonymkode: ee4c0...295

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Disse 2 menneskene har prøvd 3 ganger å være sammen og ingen av dem ser på andre. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk tilbake til min eks da vår datter var tre år, fordi jeg så inderlig ønsket at hun skulle få et biologisk søsken og fordi jeg heller ikke ønsket å ha barn med to forskjellige menn. Ble gravid tre mnd etter vi ble sammen igjen. Det ble slutt da minstemann var 1 år, for alt av følelser manglet fra min side. 

Jeg er så klart veldig glad for at vi fikk det andre barnet, og ungene har hatt veldig glede av hverandre opp gjennom. Og de har en god relasjon i dag, som unge voksne. 

MEN jeg angrer veldig på at jeg brukte opp dyrebare år ( var 27 da minstemann ble født) på et destruktivt forhold. Og det å planlegge et barn med en mann du ikke elsker, det anbefales ikke. Jeg koste meg ikke i babytiden på samme måte som med det første barnet, jeg var ensom i situasjonen og synes alt var vanskelig. Og jeg brukte mange flere år før jeg etablerte meg på nytt, enn jeg mest sannsynlig ville gjort om jeg ikke hadde gått tilbake. Og jeg tror at min datter ville hatt minst like mye glede av et halvsøsken om det hadde blitt det istedet. Og jeg hadde kanskje fått levd i den kjernefamilien jeg alltid har ønsket meg.

Så mitt råd: tenk deg godt om. Og se heller om du finner kjærligheten på nytt, og kan få et barn i et godt og kjærlighetsfylt forhold. Og jeg tror datteren din vil bli like glad i et halvsøsken som i et helsøsken. Ikke minst så vil hun oppleve glede og trygghet om hun ser deg leve i en god relasjon ❤️

Anonymkode: 34335...ee7

• Liker 4
Skrevet

Hvordan skal dere forklare for barnet deres at hun skal få et søsken uten at dere er sammen? Må være forvirrende for et barn.

Og den nye babyen fortjener vel å bli unnfanget i reell kjærlighet, ikke bare for å oppfylle en funksjon (å gi det andre barnet søsken).

Anonymkode: 85aa4...a21

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...