AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 obs. Langt innlegg. Jeg hadde ei venninne, hun ble sammen med eksen sin etter mange år på og av i forhold. Etterhvert ble de veldig merkelige. Nå er de opptatt av å fortelle alle hvor utrolig lykkelige de er, hvor mye kjærlighet de har å gi og hvor mye de forguder hverandre. Alle som setter spørsmålstegn blir kritisert med at de er ondskapsfulle og sjalu. Mannen har sonet i fengsel pga vold mot eget barn (kjenner ikke historien inn i detaljer, men det ble visst også en erstatningssak av dette, som de begge har bagatellisert.) vært sykemeldt noen år nå og hjemmeværende. Hun har også vært permittert fra jobb siste året. Hun begynner å nærme seg 40 og har hatt en umoden livsstil hele livet og spilt offerrollen lenge. I mellom dette ble hun sammen med en mann som viste seg å være alkoholiker, og rusmisbruker. Endte med at hun også prøvde selv. Hun brenner stadig broer med folk i omgangskretsen sin, og ødelegger relasjoner.før hun igjen fant tilbake til eksen sin. Jeg var på besøk hos de her en dag, mest pga hun gir uttrykk for at hun ikke har noen andre, og fordi hun har kranglet mye med søsknene sine. Hun er minst i søskenflokken og bærer preg av at hun trenger veldig oppmerksomhet. Tidligere har det vært MYE krangel mellom de to, og nå er de plutselig så lykkelige og fulle av kjærlighet at de må fortelle det hver gang jeg er der. De får ikke sagt nok hvor godhjertet de er. Det er skryt på skryt. Utenpå virker de ikke så veldig lykkelige. De kunne i hvertfall fortelle meg at dama er gravid med sitt første barn. Hun er 6 uker på vei og har annonsert dette såvidt jeg forstod. Men jeg får dårlige vibber av dette. Mannen satt med skibriller inne når jeg var der. I stua har de hengt opp hengekøye. Og hun har veldig dårlig blikkontakt. Jeg ønsker egentlig ikke ha så mye med de å gjøre. Men blir bekymret. Hva tenker dere? Bør jeg ta avstand? Anonymkode: 620c8...326 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 FrøkenMånestråle skrev (8 minutter siden): Jeg hadde tatt avstand. Ja, føler veldig på at det er greiest. Hva tenker du om det jeg skriver her? Anonymkode: 620c8...326
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, føler veldig på at det er greiest. Hva tenker du om det jeg skriver her? Anonymkode: 620c8...326 Jeg tenker rus og psykiatri. Anonymkode: 0be27...b3c 7
SoWhat? Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 (endret) Lurer på hvor mange "venner" og "venninner" som leser om seg selv her inne. Og jeg lurer alltid på hva en skal med fiender når en har "venner" som her inne. Som legger ut i det vise og brede såå detaljert. Ikke greit. Ja, ta avstand TS. Like greit for alle parter. Endret 29. januar 2021 av SoWhat? 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 SoWhat? skrev (28 minutter siden): Lurer på hvor mange "venner" og "venninner" som leser om seg selv her inne. Og jeg lurer alltid på hva en skal med fiender når en har "venner" som her inne. Som legger ut i det vise og brede såå detaljert. Ikke greit. Ja, ta avstand TS. Like greit for alle parter. Man kan faktisk anonymisere innlegg. Og ja, det er sikkert mange som kjenner seg igjen i mange av trådene her inne. Hva så? Det er hverken navn eller noe som skulle tilsi at man kan finne ut hvem det er snakk om. Anonymkode: 620c8...326 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Ja, dette virker ikke bra. Ville valgt å melde fra til barnevernet, slik at de kunne sørge for at barn hadde det bra der. Høres ut som hun trekkes til menn som behandler henne dårlig, og at hun desperat prøver å blidgjøre mannen i et håp om at han skal elske henne og ikke oppføre seg slemt. Høres ut som et svært usunt forhold. Anonymkode: 52209...860 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 Det som bekymrer meg er en graviditet Anonymkode: 648f5...339 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, dette virker ikke bra. Ville valgt å melde fra til barnevernet, slik at de kunne sørge for at barn hadde det bra der. Høres ut som hun trekkes til menn som behandler henne dårlig, og at hun desperat prøver å blidgjøre mannen i et håp om at han skal elske henne og ikke oppføre seg slemt. Høres ut som et svært usunt forhold. Anonymkode: 52209...860 Kan det være at jeg tar feil og at det faktisk er mulig å forandre seg så mye.. ? Anonymkode: 620c8...326
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 Hengekøye i stua er vel nokså trendig? Det var det minst urovekkende i en sak svært urovekkende sak. Hun blir vel fulgt opp som bare det av diverse instanser? Anonymkode: 8a4e8...da9 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hengekøye i stua er vel nokså trendig? Det var det minst urovekkende i en sak svært urovekkende sak. Hun blir vel fulgt opp som bare det av diverse instanser? Anonymkode: 8a4e8...da9 Hengekøya i seg selv er omegn bekymring sånn sådan, men det totale bildet er så langt fra hvordan de var tidligere. Hva mener du med at hun skulle blitt fulgt opp? Anonymkode: 620c8...326
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hengekøya i seg selv er omegn bekymring sånn sådan, men det totale bildet er så langt fra hvordan de var tidligere. Hva mener du med at hun skulle blitt fulgt opp? Anonymkode: 620c8...326 Man blir jo fulgt opp av fastlege og/eller helsestasjon når man er gravid. Noen får også ekstra oppfølging. Særlig om mor har en spesiell bakgrunn. Anonymkode: 8a4e8...da9 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #13 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man blir jo fulgt opp av fastlege og/eller helsestasjon når man er gravid. Noen får også ekstra oppfølging. Særlig om mor har en spesiell bakgrunn. Anonymkode: 8a4e8...da9 Skulle nesten tro det, men jeg vet de drar til private ang svangerskapet, og ikke fastlege. Anonymkode: 620c8...326 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #14 Skrevet 30. januar 2021 Tenker rus med en gang . Skibriller inne...han var vel mulig stiv i blikket.....Samt alt det andre du skriver rundt. Ville tatt en tlf til helsestasjon anonymt. ( eventuelt bv) . Barnet i magen kan bli skadet for livet om mor går på stoff. En bekymringsmelding kan kanskje gjøre så hun må avlegge prøver. Tanken som slår meg er amfetamin....For den lilles skyld,så ta deg noen besøk for å observere litt. Dette er IKKE et vennskap for fremtiden. Dette er det mest kyniske rådet jeg har gitt her inne. Aldri kommentert på bv- tråder ,da det er så mange oppegående folk ellers. Men her ringer mine alarmklokker såpass ( har hatt søsken i rusmiljøet) . Ikke konfronter paret- det kan slå tilbake på deg ,samt de kan dekke over misbruket ovenfor helsevesenet. Anonymkode: bdcc9...36d 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #15 Skrevet 30. januar 2021 Hvis du egentlig ikke bryr deg om henne og bare besøker henne fordi hun ikke har så mange er det sikkert like greit for begge parter at dere ikke har så mye kontakt. Ja, det kan være at de lurer og lyger, men det kan og være at de begge ønsker og har startet et nytt liv sammen. Det er noe med å la tvilen komme folk til gode. Tiden vil uansett vise hvordan det går med dem, der graviditet og barn alltid leder til en tettere kontakt med helsevesenet/offentlige instanser. Hvis det har vært rus inne i bildet som er registrert noe sted voktes man som regel med haukeøyne av disse instansene ved graviditet/fødsel. Anonymkode: 0179a...e6a
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #16 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du egentlig ikke bryr deg om henne og bare besøker henne fordi hun ikke har så mange er det sikkert like greit for begge parter at dere ikke har så mye kontakt. Ja, det kan være at de lurer og lyger, men det kan og være at de begge ønsker og har startet et nytt liv sammen. Det er noe med å la tvilen komme folk til gode. Tiden vil uansett vise hvordan det går med dem, der graviditet og barn alltid leder til en tettere kontakt med helsevesenet/offentlige instanser. Hvis det har vært rus inne i bildet som er registrert noe sted voktes man som regel med haukeøyne av disse instansene ved graviditet/fødsel. Anonymkode: 0179a...e6a Jeg har ikke dømt dem eller gitt utrykk for mine bekymringer, men det er noe som sier at ting ikke stemmer helt slik som det skal. Det blir for overflatisk og over the top påtatt. Håper egentlig jeg tar feil, men når magefølelsen er der så blir man i tvil. Jeg kjenner mange par som har det veldig fantastisk, men ingen som på liv og død må fortelle det til alle. Ikke på den måten. Anonymkode: 620c8...326
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #17 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tenker rus med en gang . Skibriller inne...han var vel mulig stiv i blikket.....Samt alt det andre du skriver rundt. Ville tatt en tlf til helsestasjon anonymt. ( eventuelt bv) . Barnet i magen kan bli skadet for livet om mor går på stoff. En bekymringsmelding kan kanskje gjøre så hun må avlegge prøver. Tanken som slår meg er amfetamin....For den lilles skyld,så ta deg noen besøk for å observere litt. Dette er IKKE et vennskap for fremtiden. Dette er det mest kyniske rådet jeg har gitt her inne. Aldri kommentert på bv- tråder ,da det er så mange oppegående folk ellers. Men her ringer mine alarmklokker såpass ( har hatt søsken i rusmiljøet) . Ikke konfronter paret- det kan slå tilbake på deg ,samt de kan dekke over misbruket ovenfor helsevesenet. Anonymkode: bdcc9...36d Tenker det samme som deg. Har ikke direkte bekymringer for at damen driver med rus sånn sett, og vet dette svangerskapet er etterlengtet. Men man vet jo aldri. Kjenner til en del av omgangskretsen ut fra hva hun selv har sagt, og det er ikke mye stabile folk. Jeg har også tenkt på det plutselige personendringen. Spesielt å endre seg så totalt på kort tid. Har ikke tenkt å konfrontere med dette. Har ingen bevis for noe som helst, annet enn magefølelsen. Anonymkode: 620c8...326 1
Vampira Skrevet 30. januar 2021 #18 Skrevet 30. januar 2021 Det høres jo ikke ut som om du liker noen av dem, så det er sikkert like greit at du avslutter kontakten.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #19 Skrevet 30. januar 2021 Høres fælt ut! Kanskje du burde invitere vennina di hjem til deg, gå en tur, på kafe eller noe? Altså prøve å få henne i tale uten å ha skibrillefantomet hengende over dere? Anonymkode: d6256...a02 1
Gjest O.G. Skrevet 30. januar 2021 #20 Skrevet 30. januar 2021 Høres ut som at begge er syra så det holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå