Gå til innhold

Dere som skal ha baby eller er småbarnsforeldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan dere ser på framtiden til barna? Hva ser dere på som positivt, og hva ser dere på som negativt?  Hvilke yrker tror dere er mest aktuelle når barna skal i jobb, og hvordan tror dere generellt Norge vil se ut når de er "store"?  Dere kan godt skrive hva dere håper fremfor hva dere tror altså. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en på ett år, og helt ærlig så tenker jeg ikke så mye på det. Synes tiden går fort, og nyter liksom å leve i nuet. Har alltid tenkt at han får gjøre hva han vil, bare han velger noe som gjør han glad og lykkelig. Tenker også en del på at verden blir nok et annerledes sted om 20 år. Men hvordan vil bare tiden vise. 

• Liker 10
Skrevet
Monabanana skrev (1 minutt siden):

Vi har en på ett år, og helt ærlig så tenker jeg ikke så mye på det. Synes tiden går fort, og nyter liksom å leve i nuet. Har alltid tenkt at han får gjøre hva han vil, bare han velger noe som gjør han glad og lykkelig. Tenker også en del på at verden blir nok et annerledes sted om 20 år. Men hvordan vil bare tiden vise. 

Ok. Hm. Takk for svar uansett 🙂

Skrevet

Jeg tenker mye på fremtiden deres. Prøver å styre de inn på yrker som de kan trives i. Hjelper de med skolearbeid og legger grunnlaget for at de etterhvert vil fullføre vgs og få en utdanning. 

Har ett barn som drømmer om å bli politi, en annen fotballspiller og siste youtuber. Så ja.. har litt å jobbe med. 😆

Anonymkode: 1efdf...b2e

• Liker 1
Skrevet

Vi har tre barn. 1, 5 og 8. Jeg er opptatt av at de skal kunne omgås andre mennesker, vise hensyn, men samtidig ta plass uten å sette andre til side. Jeg er ikke så opptatt av hva de skal gjøre av yrkesvalg, men det er viktig at de skal kunne bli i stand til å forsørge seg selv og evt en familie. Jeg bekymrer meg for ungdomstiden og om de blir trygge i seg selv. Min største frykt er at de skal bli ulykkelige og ensomme. Mitt største håp er at de finner en god partner og vil trives med det de velger av yrke og livsvalg. 

Anonymkode: 7291e...a60

• Liker 7
Skrevet

Jeg har et barn på snart ett år. 

Jeg håper for hennes del at hun velger å utdanne seg innenfor helse, der vil det nok alltid være jobb å få. Eller IT kanskje. 
Nå er det uheldigvis sånn at jeg nok ikke kan bestemme hva hun skal vokse opp til å bli, men jeg kan nok styre henne i riktig retning. Hun skal uansett ta en utdannelse, for man ser skrekkeksemplene på hvordan det kan gå uten nå. Veldig mange uten noen formell kompetanse står plutselig uten jobb i koronakrisen, og utsiktene fremover for de det gjelder er ikke voldsomt gode. 

Forventer at det kan komme flere pandemier/kriser som ligner på det vi opplever nå, så det å ha en trygg jobb vil være ganske viktig. 

Anonymkode: d9c23...c9a

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en jente på et halvt år, og jeg planlegger ikke at hun skal vokse opp i Norge (vi bor ikke i Norge nå). Jeg håper å oppdra henne til å bli en trygg og selvstendig person, som omgås andre med respekt og omsorg. Videre håper jeg å gi henne godt økonomisk forståelse. Hun kommer til å være finansielt uavhengig og skal forvalte en arv på 20 millioner +, så med det følger det jo et visst ansvar. 

Anonymkode: d56fd...ebc

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker ikke så mye på det, men håper de blir lykkelige 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar dere! Syns det er så koselig å lese om hva foreldre tenker om hvordan barna skal bli og fremtiden deres 🙂 men greit at man ikke tenker så langt frem også. Selv om jeg syns det er litt rart, men absolutt ikke feil altså!  

• Liker 1
Skrevet

Har en på snart 3. Tenker ikke så mye på fremtiden. Den er uforutsigbar uansett. Jeg har ikke tenkt å styre henne i nien retning heller, annet enn at jeg vil at hun skal gjøre ferdig vgs. Og ta enten høyere utdanning eller yrkesfag. 
Jeg ønsker for henne at hun skal finne sin livspartner og starte familie mens hub er i 20 årne, siden vi bare er oss 3, og jeg er redd hun kan bli ensom hvis vi faller fra tidlig. 

Anonymkode: ce63c...9fb

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper datteren min velger å gjøre noe som gjør henne lykkelig, at hun skal tørre å være seg sjøl og tørre å komme til meg med det meste hun lurer på. 

Utover det så veit jeg ikke, veldig vanskelig å se for seg nå når hun bare er fire år. Slik jeg ser henne nå, ser jeg for meg at hun enten blir dyrlege eller politi, eller securitas vakt 😅❤️

Anonymkode: 5b4cf...30c

Skrevet

Så lenge jenta mi ikke blir frisør er jeg fornøyd 😅

Anonymkode: 5efe3...911

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har en på snart 3. Tenker ikke så mye på fremtiden. Den er uforutsigbar uansett. Jeg har ikke tenkt å styre henne i nien retning heller, annet enn at jeg vil at hun skal gjøre ferdig vgs. Og ta enten høyere utdanning eller yrkesfag. 
Jeg ønsker for henne at hun skal finne sin livspartner og starte familie mens hub er i 20 årne, siden vi bare er oss 3, og jeg er redd hun kan bli ensom hvis vi faller fra tidlig. 

Jeg er i samme problemstilling❤️

Kanskje vi skal spleise barna våre?😂

Anonymkode: 7fb07...a9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg er i samme problemstilling❤️

Kanskje vi skal spleise barna våre?😂

Anonymkode: 7fb07...a9b

Ja :ler: 

• Liker 1
Skrevet

De yrkene som mine barn kommer til å velge i er ennå ikke etablert. Så det er umulig for meg å vite hva det kunne være. Men regner med at det er noe innen teknologi. Enten nettbasert eller utvikling.

Anonymkode: 86881...4a6

• Liker 1
Skrevet

Hun er fortsatt en liten baby 😌 men jeg og mannen håper på at hun blir eventyrlystne, elsker å lære og utforske verden. Både jeg og mannen er veldig interesserte i andre kulturer, språk dyr og mennesker. 

Jeg er Ifra et annet land enn det mannen min er så vi er veldig kulturelle xD kan flere språk osv. Men det er ikke en must. 

Hun kan gjøre akkurat som hun vil så lenge det gjør hun 😊 hun er allerede en perfekt glad baby 🤱 få håpe hun alltid blir lykkelig 😊😊😊

Anonymkode: 83c9c...c4d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to små barn, men hvordan fremtiden vil bli tenker jeg ikke på. Ikke fordi jeg ikke bryr meg, men jeg har overhodet ingen forutsetninger for å si noe om dette. Og det kommer ikke noe godt ut av å spekulere i det.

Altså, fremtiden kan bli heit med global oppvarming, samtidig som man snakker om at det vil komme en ny mini-istid. Trump kan bli president igjen eller Voldemort? Menneskene på jorda kan bli zappet av aliens? Kanskje det blir krig i verdensrommet mellom stormaktene? Kanskje vi spiser dyrket kjøtt? Kanskje kreft ikke vil eksistere? Kanskje vil vi få en stor økonomisk nedgang? I sum blir det kanskje ikke så mye verre enn i dag - det avhenger av hvordan man ser det.

Anonymkode: 14558...483

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hun er fortsatt en liten baby 😌 men jeg og mannen håper på at hun blir eventyrlystne, elsker å lære og utforske verden. Både jeg og mannen er veldig interesserte i andre kulturer, språk dyr og mennesker. 

Jeg er Ifra et annet land enn det mannen min er så vi er veldig kulturelle xD kan flere språk osv. Men det er ikke en must. 

Hun kan gjøre akkurat som hun vil så lenge det gjør hun 😊 hun er allerede en perfekt glad baby 🤱 få håpe hun alltid blir lykkelig 😊😊😊

Anonymkode: 83c9c...c4d

Mest sannsynlig vil hun adoptere deres interesser når begge foreldre har dette felles, tenker jeg  🙂 men det hadde jo vært interessant med et barn som ble heelt annerledes 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har to små barn, men hvordan fremtiden vil bli tenker jeg ikke på. Ikke fordi jeg ikke bryr meg, men jeg har overhodet ingen forutsetninger for å si noe om dette. Og det kommer ikke noe godt ut av å spekulere i det.

Altså, fremtiden kan bli heit med global oppvarming, samtidig som man snakker om at det vil komme en ny mini-istid. Trump kan bli president igjen eller Voldemort? Menneskene på jorda kan bli zappet av aliens? Kanskje det blir krig i verdensrommet mellom stormaktene? Kanskje vi spiser dyrket kjøtt? Kanskje kreft ikke vil eksistere? Kanskje vil vi få en stor økonomisk nedgang? I sum blir det kanskje ikke så mye verre enn i dag - det avhenger av hvordan man ser det.

Anonymkode: 14558...483

Du sa ganske mye om det da :fnise:  Jeg er ikke pessimist ift fremtiden. Jeg tror de helt unge vil ta mer ansvar for miljø, barn i dag blir en bra generasjon tror jeg. 

Skrevet

Tenker at høyere utdannelse blir veldig viktig. Fokuserer på at de lærer det de skal lære og «henger med». De er 1 og 3.

Anonymkode: a7bee...028

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...