AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #41 Del Skrevet 30. januar 2021 Nei, men det er likefullt noe spesielt å drikke ei hel flaske alene på en kveld hver uke. Det er nok til at jeg hadde blitt smådårlig dagen etter med mitt toleransenivå, og jeg er en mann på over 190. Jeg tror kanskje mange kvinner er lettere avhengig av vin, minst halvparten på Tinder har minst ett bilde med vin og nesten alle som har fylt ut interesseboksene har vin som interesse. Det blir mange venstresveip for å si det sånn, hvis vin er en hobby synes jeg man er for opptatt av drikking. Anonymkode: cb466...539 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #42 Del Skrevet 30. januar 2021 Nei, men det høres ubehagelig ut å drikke så mye på én gang da. Jeg drikker sikkert minst like mye i uka, men har ikke drukket en flaske vin alene ant enn i tenårene da målet var å bli drita. Anonymkode: 902bb...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #43 Del Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei... Hvorfor spise sjokolade, ta med seg take away pizza, eller drikke pepsi max. Hvorfor kaste bort tiden foran en skjerm, man blir jo avhengig. Mange må jo se det samme hver eneste fredag. La oss alle knaske gulrøtter og lese faglitteratur fredag kveld, så slipper vi alt av styggedommer og avhengigheter. Anonymkode: a8249...a9f Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal drikke alkohol og spise sukker og fett. Jeg trener hver dag og er VEGANER. Jeg studerer hver kveld på egen hånd og har langt hår. Anonymkode: 6d6a5...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #44 Del Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, men det er likefullt noe spesielt å drikke ei hel flaske alene på en kveld hver uke. Det er nok til at jeg hadde blitt smådårlig dagen etter med mitt toleransenivå, og jeg er en mann på over 190. Jeg tror kanskje mange kvinner er lettere avhengig av vin, minst halvparten på Tinder har minst ett bilde med vin og nesten alle som har fylt ut interesseboksene har vin som interesse. Det blir mange venstresveip for å si det sånn, hvis vin er en hobby synes jeg man er for opptatt av drikking. Anonymkode: cb466...539 Da styrter man, rett før sengetid. Eller har en ekstremt lav toleranse for alkohol. Jeg er kvinne på 170, slank, og har ikke sjans til å merke en flaske vin dagen derpå. Drakk ca en flaske i går, da jeg og mannen delte litt bobler før middagen, og spiste en to retters med ulike viner til. Nå (kl 8.30) har jeg vært oppe i ca to timer, satt en brøddeig, og skal straks ut på skitur. Vin er en stor hobby, og interesse. Men fant heldigvis en mann som har samme forholdet til vin. Om ikke hadde jeg glatt kost meg alene med vin en fredags kveld. Anonymkode: a8249...a9f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #45 Del Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da styrter man, rett før sengetid. Eller har en ekstremt lav toleranse for alkohol. Jeg er kvinne på 170, slank, og har ikke sjans til å merke en flaske vin dagen derpå. Drakk ca en flaske i går, da jeg og mannen delte litt bobler før middagen, og spiste en to retters med ulike viner til. Nå (kl 8.30) har jeg vært oppe i ca to timer, satt en brøddeig, og skal straks ut på skitur. Vin er en stor hobby, og interesse. Men fant heldigvis en mann som har samme forholdet til vin. Om ikke hadde jeg glatt kost meg alene med vin en fredags kveld. Anonymkode: a8249...a9f Surdeig håper jeg? Hvor mange mil på ski? Anonymkode: 6d6a5...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #46 Del Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Surdeig håper jeg? Hvor mange mil på ski? Anonymkode: 6d6a5...538 Eltefri foccacia, til skalldyr i kveld. Skal heve i ca 10 timer. Hvor langt jeg går har jeg ikke bestemt meg for, men normalt 2-3 gangeren i femmeren. Uten at jeg ser hva det har med HI å gjøre? Anonymkode: a8249...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #47 Del Skrevet 30. januar 2021 Jeg har alltid vært glad i fest og sosiale sammenkomster, og der er vin/ øl ofte inkludert. Hjemme alene drikker jeg ikke alkohol i det hele tatt, for meg er det en sosial greie (som det blir mindre og mindre av jo eldre jeg blir 😄) Å drikke en flaske vin alene gjør deg ikke til alkoholiker, men hvis du har lyst på den vinflaska hver kveld er det neppe et godt tegn.... Anonymkode: 075f2...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 26. mai 2023 #48 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg bare spør deg, kom over denne tråden. Er det lettere å styre helt unna alkohol da? Enn å begynne med et glass og ikke klare å stoppe? Jeg kan fint ha 2 glass vin hver mandag, onsdag og fredag. Må ikke ha mer og klarer å stoppe. Anonymkode: b60cf...171 Jeg er 100% avholds, og har ikke smakt alkohol på ca 4 år Hvordan er det hvis du ikke drikker en uke? For meg var det rusen som var viktig, og ikke smaken av alkohol..for meg funket nok alkohol som mat gjør for mange - trøst og bedøvelse. Jeg har aldri hatt et alkoholproblem på den måten at jeg har vært beruset når det ikke passer seg..men mange ganger drakk jeg meg overstadig beruset - og mange ganger slet jeg med å huske hva som hadde skjedd når jeg våknet..jeg har PTSD og mistenker at alkohol var min form for egenmedisinering. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #49 Del Skrevet 26. mai 2023 Drikk en flaske vin alene med god samvittighet. Anonymkode: 5deb7...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #50 Del Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg bare spør deg, kom over denne tråden. Er det lettere å styre helt unna alkohol da? Enn å begynne med et glass og ikke klare å stoppe? Jeg kan fint ha 2 glass vin hver mandag, onsdag og fredag. Må ikke ha mer og klarer å stoppe. Anonymkode: b60cf...171 Det er ikke mengden, tidspunktet eller hyppigheten som indikerer om du har en utfordring, men hvordan du reagerer på å måtte avstå. Om du sitter en mandag, onsdag eller fredag uten alkohol i huset og det eneste du greier å tenke på er at du går glipp av de to vante glassene dine, har du et problem. Anonymkode: 3616d...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #51 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 19.56): Nei, men samtidig er det litt spesielt å drikke seg full aleine, så det er kanskje noe du burde holde øye med. Anonymkode: f8b76...2eb Blir ikke full av en flaske vin fordelt utover en kveld vet du Anonymkode: 9088f...8d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #52 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 19.51): Ser folk/dere på dette som alkoholisme/ smått alkoholisme, å drikke en hel flakse rødvin alene en gang i uka fredags kveld? Anonymkode: 97988...73b Det kommer an på hvorfor du drikker. Det kan være alkoholisme å bare drikke i helgene så lenge man gleder seg til det for å holde ut ukene eller hva det er man går gjennom. Så lenge man drikker for å døyve noe eller føle seg bedre, eller få ting på avstand, bør man undersøke det dypere. Anonymkode: cf6f6...efa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #53 Del Skrevet 6. mars Altså, jeg hadde blitt dritings og sikkert måtte til pumping hvis jeg hadde drukket en hel flaske vin alene😩 Kanskje ikke alkoholiker, men definitivt et alkoholproblem. Anonymkode: 37ee5...2d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6. mars #54 Del Skrevet 6. mars Alkoholisme handler ikke om mengde alene. Det handler og om kontroll og trang. Må du drikke når du gjør det? Da er man inne på sporet til alkoholisme. Drikker du såpass mye at du ikke klarer å skille mellom lyst og trang? Da er du ille ute. Jeg kan fint drikke en del alkohol når jeg er i gang, om jeg vil. Men jeg kan like godt kose meg like mye uten alkohol. Og det viktigste av alt - jeg kan slappe av og hente meg inn etter en lang dag uten alkohol selv om jeg samtidig synes det av og til er godt med litt promille i kroppen etter en krevende dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå