Gå til innhold

Alkoholisme å drikke å drikke en flaske vin alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser folk/dere på dette som alkoholisme/ smått alkoholisme, å drikke en hel flakse rødvin alene en gang i uka fredags kveld? 

Anonymkode: 97988...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Hadde det vært 2-3 flasker hver kveld så. 

Anonymkode: 027ed...200

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser folk/dere på dette som alkoholisme/ smått alkoholisme, å drikke en hel flakse rødvin alene en gang i uka fredags kveld? 

Jeg må nevne det at jeg gjør det for å kose meg ikke noe annet! Men får litt dårlig samvittighet av å bli litt mer enn pittelitt brisen pga fordommer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men hadde du drukket hver kveld, så hadde det vært noe annet. 

Anonymkode: 7d284...49c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke i nærheten av alkoholisme. Hver dag, så er det det.

Et voksent menneske blir knapt beruset av å drikke en flaske vin fordelt over en hel kveld.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, absolutt ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det vil jeg ikke si. Jeg drikker hver helg en flaske vin alene :) og koser meg med det

Anonymkode: cb0b9...c6b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men samtidig er det litt spesielt å drikke seg full aleine, så det er kanskje noe du burde holde øye med. 

Anonymkode: f8b76...2eb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men samtidig er det litt spesielt å drikke seg full aleine, så det er kanskje noe du burde holde øye med. 

Jeg koser meg mer alene, liker å høre høy musikk å dulle med småting. er sjenerelt ganske loner henger aldri med andre for å kose meg for å s det sånn. Er bare 25 år  så ja er vel kanskje litt rart...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man bor alene, ikke har kjæreste og kanskje ikke valgt av andre som den man er sammen med. Ja, da blir det en flaske vin alene.

Anonymkode: f6d6b...f62

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker 4 øl i helgene. Blir lett brisen, og koser meg med film/serier eller en god bok. Ser ikke noe galt i det. 

Anonymkode: 7d284...49c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det hvis du ikke får denne flasken med vin hver fredag? Blir du sint, frustrert, kjenner abstinenser, føler sorg? Hvis nei - du er ikke alkoholmisbruker. 
Jeg tenker at hvis man må ha alkohol for å føle seg vel, og for å oppnå nytelse, så begynner det røde lys å lyse hos meg. 
Jeg tenker nok slik fordi jeg selv lett kunne misbrukt alkohol. Det ligger rett og slett for meg. Derfor holder jeg meg unna. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man bor alene, ikke har kjæreste og kanskje ikke valgt av andre som den man er sammen med. Ja, da blir det en flaske vin alene.

Sier bare at man burde holde øye med situasjonen, for om det blir mange dager i uka så kan man fort få et problem. Men èn dag i uka er jo ikke krise, det er bare at det å drikke alene kan være et warning sign for noen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det avhenger av mange ting. Klarer du å la være? Hvorfor drikker du? Er du flau over å fortelle dette til andre (irl)? Hvorfor velger du å drikke 5 enheter på en kveld? Drikker du mye i tillegg til denne vinflasken en helgekveld per uke? Osv.

https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/skjema/diverse/alkohol-audit/

Anonymkode: 0a990...016

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan være ærlig å si at jeg liker det også fordi jeg er ensom, men samtidig hater å blir deprimert av å være i andres selskap. Å det å kose meg med en vin alene får meg til å huske å  sette mer pris på mitt eget selskap som jeg foretrekker :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har gjort det selv iblant. Vanligvis deler en en flaske over to kvelder. Nå tar jeg meg en øl. Bor alene. 

Anonymkode: 425de...2f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

warning sign

*varselstegn

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av mange ting. Klarer du å la være? Hvorfor drikker du? Er du flau over å fortelle dette til andre (irl)? Hvorfor velger du å drikke 5 enheter på en kveld? Drikker du mye i tillegg til denne vinflasken en helgekveld per uke? Osv.

https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/skjema/diverse/alkohol-audit/

Anonymkode: 0a990...016

Ja! jeg klarer å la vær. men uka blir ikke det samme uten... Det er noe å se frem til

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ALLTID lurt å ha et øye på mengden. Også maaaange som bøtter nedpå sammen med andre og lurer seg med at det er jo bare sosialt, kos og moro. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det handler ikke om mengden. Hvis du derimot får problemer med å stoppe når du først har begynt eller hvis du må drikke deg til en viss beruselse for å kunne "klare" å stoppe så er det problematisk.

Anonymkode: ff604...337

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...