AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Del Skrevet 29. januar 2021 Ser folk/dere på dette som alkoholisme/ smått alkoholisme, å drikke en hel flakse rødvin alene en gang i uka fredags kveld? Anonymkode: 97988...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Del Skrevet 29. januar 2021 Nei. Hadde det vært 2-3 flasker hver kveld så. Anonymkode: 027ed...200 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Del Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser folk/dere på dette som alkoholisme/ smått alkoholisme, å drikke en hel flakse rødvin alene en gang i uka fredags kveld? Anonymkode: 97988...73b Jeg må nevne det at jeg gjør det for å kose meg ikke noe annet! Men får litt dårlig samvittighet av å bli litt mer enn pittelitt brisen pga fordommer. Anonymkode: 97988...73b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Del Skrevet 29. januar 2021 Nei. Men hadde du drukket hver kveld, så hadde det vært noe annet. Anonymkode: 7d284...49c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. januar 2021 #5 Del Skrevet 29. januar 2021 Nei, det er ikke i nærheten av alkoholisme. Hver dag, så er det det. Et voksent menneske blir knapt beruset av å drikke en flaske vin fordelt over en hel kveld. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 29. januar 2021 #6 Del Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser folk/dere på dette som alkoholisme/ smått alkoholisme, å drikke en hel flakse rødvin alene en gang i uka fredags kveld? Anonymkode: 97988...73b Nei, absolutt ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Del Skrevet 29. januar 2021 Nei det vil jeg ikke si. Jeg drikker hver helg en flaske vin alene og koser meg med det Anonymkode: cb0b9...c6b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Del Skrevet 29. januar 2021 Nei, men samtidig er det litt spesielt å drikke seg full aleine, så det er kanskje noe du burde holde øye med. Anonymkode: f8b76...2eb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Del Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men samtidig er det litt spesielt å drikke seg full aleine, så det er kanskje noe du burde holde øye med. Anonymkode: f8b76...2eb Jeg koser meg mer alene, liker å høre høy musikk å dulle med småting. er sjenerelt ganske loner henger aldri med andre for å kose meg for å s det sånn. Er bare 25 år så ja er vel kanskje litt rart... Anonymkode: 97988...73b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #10 Del Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men samtidig er det litt spesielt å drikke seg full aleine, så det er kanskje noe du burde holde øye med. Anonymkode: f8b76...2eb Når man bor alene, ikke har kjæreste og kanskje ikke valgt av andre som den man er sammen med. Ja, da blir det en flaske vin alene. Anonymkode: f6d6b...f62 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #11 Del Skrevet 29. januar 2021 Jeg drikker 4 øl i helgene. Blir lett brisen, og koser meg med film/serier eller en god bok. Ser ikke noe galt i det. Anonymkode: 7d284...49c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 29. januar 2021 #12 Del Skrevet 29. januar 2021 Hvordan er det hvis du ikke får denne flasken med vin hver fredag? Blir du sint, frustrert, kjenner abstinenser, føler sorg? Hvis nei - du er ikke alkoholmisbruker. Jeg tenker at hvis man må ha alkohol for å føle seg vel, og for å oppnå nytelse, så begynner det røde lys å lyse hos meg. Jeg tenker nok slik fordi jeg selv lett kunne misbrukt alkohol. Det ligger rett og slett for meg. Derfor holder jeg meg unna. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #13 Del Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når man bor alene, ikke har kjæreste og kanskje ikke valgt av andre som den man er sammen med. Ja, da blir det en flaske vin alene. Anonymkode: f6d6b...f62 Sier bare at man burde holde øye med situasjonen, for om det blir mange dager i uka så kan man fort få et problem. Men èn dag i uka er jo ikke krise, det er bare at det å drikke alene kan være et warning sign for noen. Anonymkode: f8b76...2eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #14 Del Skrevet 29. januar 2021 Det avhenger av mange ting. Klarer du å la være? Hvorfor drikker du? Er du flau over å fortelle dette til andre (irl)? Hvorfor velger du å drikke 5 enheter på en kveld? Drikker du mye i tillegg til denne vinflasken en helgekveld per uke? Osv. https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/skjema/diverse/alkohol-audit/ Anonymkode: 0a990...016 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #15 Del Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når man bor alene, ikke har kjæreste og kanskje ikke valgt av andre som den man er sammen med. Ja, da blir det en flaske vin alene. Anonymkode: f6d6b...f62 Men jeg kan være ærlig å si at jeg liker det også fordi jeg er ensom, men samtidig hater å blir deprimert av å være i andres selskap. Å det å kose meg med en vin alene får meg til å huske å sette mer pris på mitt eget selskap som jeg foretrekker Anonymkode: 97988...73b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #16 Del Skrevet 29. januar 2021 Nei. Har gjort det selv iblant. Vanligvis deler en en flaske over to kvelder. Nå tar jeg meg en øl. Bor alene. Anonymkode: 425de...2f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #17 Del Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): warning sign *varselstegn Anonymkode: 425de...2f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #18 Del Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det avhenger av mange ting. Klarer du å la være? Hvorfor drikker du? Er du flau over å fortelle dette til andre (irl)? Hvorfor velger du å drikke 5 enheter på en kveld? Drikker du mye i tillegg til denne vinflasken en helgekveld per uke? Osv. https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/skjema/diverse/alkohol-audit/ Anonymkode: 0a990...016 Ja! jeg klarer å la vær. men uka blir ikke det samme uten... Det er noe å se frem til Anonymkode: 97988...73b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #19 Del Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, men samtidig er det litt spesielt å drikke seg full aleine, så det er kanskje noe du burde holde øye med. Anonymkode: f8b76...2eb Det er ALLTID lurt å ha et øye på mengden. Også maaaange som bøtter nedpå sammen med andre og lurer seg med at det er jo bare sosialt, kos og moro. Anonymkode: 425de...2f4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #20 Del Skrevet 29. januar 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ser folk/dere på dette som alkoholisme/ smått alkoholisme, å drikke en hel flakse rødvin alene en gang i uka fredags kveld? Anonymkode: 97988...73b Nei, det handler ikke om mengden. Hvis du derimot får problemer med å stoppe når du først har begynt eller hvis du må drikke deg til en viss beruselse for å kunne "klare" å stoppe så er det problematisk. Anonymkode: ff604...337 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå