Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt det tidligere. Vært forkjølet denne uken, spiser ganske lite men han har generelt spist mindre siden jul (men oppfatter at det også Handler litt om trass og naturlig utvikling) veldig aktiv , og god allmenntilstand bortsett fra at han ikke Spiser så Mye. 

flere som har opplevd hvit avføring på barna, uten at det har vært noe galt?

Anonymkode: a6e68...71a

Videoannonse
Annonse
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Nei.. hadde min unge hatt hvit avføring, og blitt småspist de siste ukene, hadde jeg ringt legen.

Med mindre jeg visste at kidden hadde spist fondant-whitener rett fra tuben.. da hadde jeg gitt det til over helga. 

Skrevet
Kerrs Pink skrev (44 minutter siden):

Nei.. hadde min unge hatt hvit avføring, og blitt småspist de siste ukene, hadde jeg ringt legen.

Med mindre jeg visste at kidden hadde spist fondant-whitener rett fra tuben.. da hadde jeg gitt det til over helga. 

Han har alltid vært småspist.. men mer de siste ukene

Skrevet

Ring legen i morgen du. Er greit å ha det undersøkt. 👍

Skrevet

Avføringen kan ha mange rare farger, men skal generelt ikke være blek og hvit altså. Det er tegn på at det er noe galt med lever/galle. Vet ikke hvor mye sånt haster å finne ut av, men tror jeg ville ringt legevakt for å forhøre meg. 

Anonymkode: 27a2b...9db

• Liker 1
Skrevet

Ringte LV. 

De sa det kan være tegn på mangel på vitaminer , og at det uansett bør tas blodprøver hos fastlege. Utover det kunne jeg se det an i løpet av helga, og dersom det kommer mer slik avføring skulle jeg kontakte igjen.

Bestiller uansett time hos fastlege asap på Mandag - også mtp hans dårlige matlyst som jeg har mast om i evigheter men som alltid forklares med at det er normalt med lite matlyst....

Takk for svar men ble ikke akkurat beroliget av svarene deres 

• Liker 1
Skrevet

Har han ete mykje yoghurt i det siste? 

Eg opplevde det same med jentungen min ein gong, ho hadde vore sjuk ei stund, og åt dårleg, derfor fekk ho ekstra mykje yoghurt, sidan det gikk ned. Enda opp med at ho fekk ekstra mykje kalsium, og at bæsjen vart lys av det! 

Anonymkode: 3dc33...42d

Skrevet

MEN, for all del! Sjekk opp med lege. Det gjorde vi, alt var fint, alle blodprøver og slikt komt fint ut og. 
Ville berre sei at det ikkje alltid er noko farlig, sidan det er lett å verte ekstra bekymra i slike situasjonar!

Anonymkode: 3dc33...42d

Skrevet

Trenger ikke være noe farlig, men man skal alltid ta kontakt med lege ved hvit avføring.

Datteren min hadde blokkasje i galleveiene. De mente det var cyste etter å ha sett på ultralyd, men plutselig var hun bra igjen, så hadde nok vært en stein eller noe som slapp av seg selv.

Anonymkode: 69027...e64

Skrevet

Hvit avføring kan være tegn på lever eller galleproblemer. ville ha fått det sjekket ut

Anonymkode: f6484...9b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trenger ikke være noe farlig, men man skal alltid ta kontakt med lege ved hvit avføring.

Datteren min hadde blokkasje i galleveiene. De mente det var cyste etter å ha sett på ultralyd, men plutselig var hun bra igjen, så hadde nok vært en stein eller noe som slapp av seg selv.

Hvordan var allmenntilstanden hennes? Hadde hun smerter? Dårlig matlyst? 
Min er svært aktiv , hopper og danser rundt , ikke feber...men spiser svært selektivt , kun youghurt, tomatsuppe, av og til pølse , av og til brød og grøt.. noen dager vil han nesten bare ha youghurt og frukt:/

ts

Skrevet

Legge til at hun i tillegg var veldig blek i huden og gul i øynene. Veldig sterk gul urin. Og utslett som kom og gikk, så var ikke bare hvit avføring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan var allmenntilstanden hennes? Hadde hun smerter? Dårlig matlyst? 
Min er svært aktiv , hopper og danser rundt , ikke feber...men spiser svært selektivt , kun youghurt, tomatsuppe, av og til pølse , av og til brød og grøt.. noen dager vil han nesten bare ha youghurt og frukt:/

ts

Hun var frisk, så som vanlig ellers. Men hadde tydelig vondt når man trykka på magen på høyre side. Test det :)

hun var bare 3 mnd gammel da, så ikke veldig aktiv rundt omkring til vanlig heller. Men hun var frisk ellers.

Skrevet

Niesen min hadde hvitaktig avføring, dårlig appetitt og var litt oppblåst. Hun fikk cøliaki-diagnose. Da var hun 3.

Ta en sjekk hos legen, dere.

Anonymkode: bc76d...9a9

Skrevet

Legge til at hun i tillegg var veldig blek i huden og gul i øynene. Veldig sterk gul urin. Og utslett som kom og gikk, så var ikke bare hvit avføring.

Han har hatt røde utslett på ene kinnet i dag, men han har alltid hatt tendens til dette, blir fort rød , men dette har ikke gitt seg:/ Later ikke til å plages av det:/ men blir jo svært bekymret her!! 
så Typisk at dette kommer i helga.. så nå Blir det å Vente til mandag før man kan få snakket ordentlig med lege om det

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han har hatt røde utslett på ene kinnet i dag, men han har alltid hatt tendens til dette, blir fort rød , men dette har ikke gitt seg:/ Later ikke til å plages av det:/ men blir jo svært bekymret her!! 
så Typisk at dette kommer i helga.. så nå Blir det å Vente til mandag før man kan få snakket ordentlig med lege om det

Var rødt hissig utslett som dukka opp plutselig. Kunne ha det på armen; men plutselig var det på låret istedet. 
Syns ikke du skal vente til mandag. Hadde ringt legevakt.

trenger som sagt ikke være noe galt, men om det er det så er det lenge til mandag.

ring, så kan de kyndige vurdere :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var rødt hissig utslett som dukka opp plutselig. Kunne ha det på armen; men plutselig var det på låret istedet. 

trenger som sagt ikke være noe galt, men om det er det så er det lenge til mandag.

Jeg skrev jo over at jeg har ringt dem

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor lenge ventet du da? I og med at utslettet kom og gikk ulike steder så må det jo ha vært noen dager ?

Skrevet

Hvor lenge ventet du da? I og med at utslettet kom og gikk ulike steder så må det jo ha vært noen dager ?

Åja beklager, fikk ikke med meg at du hadde ringt.

jeg var hos legevakta dag 1, men de sendte meg hjem. Dro tilbake på ettermiddagen, for jeg var så sikker. Tok også med bilde av bleia med hvit avføring, følte at de ikke trodde helt på det første gang. Da ble jeg sendt til Ullevål og det var der utslettene oppsto. Men det var bare et par timer før det flytta på seg.

ble over til neste dag, undersøkt og de fant denne cysta som de trodde det var da.

fikk beskjed om at vi ville bli innkalt til riksen for operasjon neste dag, dro hjem. Men så ble hun brått bra igjen da, mens vi var hjemme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Niesen min hadde hvitaktig avføring, dårlig appetitt og var litt oppblåst. Hun fikk cøliaki-diagnose. Da var hun 3.

Ta en sjekk hos legen, dere.

Anonymkode: bc76d...9a9

Ganske likt som med mitt barn, bare at avføringen var mer blek og gulaktig. Ville snakker med fastlegen og fått tatt blodprøver for å sjekke dette ut!

Anonymkode: 7b77c...633

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...