charnelle Skrevet 29. januar 2021 #1 Del Skrevet 29. januar 2021 Hva tror dere er mulig til sommeren når det kommer til å reise utenlands? Ser at vaksineringen starter for oss "unge" og "friske" i juni/juli og jeg tenker at mange land vil kanskje ikke ta i mot turister som ikke er vaksinerte? Jeg er ikke selv ute etter å reise utenlands og satser på Norgesferie i år, men har flere venner som har booket seg turer til både Hellas og Spania i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 29. januar 2021 #2 Del Skrevet 29. januar 2021 Tviler på at det kan bli noe utenlandsferie i år.🤨 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 29. januar 2021 #3 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Har bestilt leilighet i Spania i slutt av september. Taper max 500,- hvis vi ikke reiser. Endret 30. januar 2021 av ToveM 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 29. januar 2021 #4 Del Skrevet 29. januar 2021 Her blir det norgesferie og langt unna hjemkommunen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 30. januar 2021 #5 Del Skrevet 30. januar 2021 Spania hele juli uansett hva som skjer, gleder meg;) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 30. januar 2021 #6 Del Skrevet 30. januar 2021 Vil tro du kan reise til noen steder i Europa hvis det ikke blir utreiseforbud i Norge da, som det snakkes om. Men det blir nok nesten garantert karantene når du kommer tilbake, for i Norge vil dette vare mange år, med tanke på vaksinasjonstempoet nå. Det er bare litt over 100.000 vaksiner satt i løpet av januar, og ca 16000 har fått dose 2, så det går vel inn i 2030 før dette løser seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drama_Queen Skrevet 30. januar 2021 #7 Del Skrevet 30. januar 2021 Jeg las senest i går en artikkel om at f eks Spania ikke tar i mot turister før 70% av landets befolkning er vaksinert, noe de anslo til å skje tidligst i august. mye kan jo endre seg, men personling så orker jeg ikke bruker masse penger på en ferie som blir «halveis». 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 30. januar 2021 #8 Del Skrevet 30. januar 2021 (endret) Jeg ønsker og spare mesteparten av sommerferien til høsten. Jeg har mer tro på at det er mulig og reise i syd Europa i september / oktober enn i juli. En Norgesferie til er absolutt ikke fristende. Kanskje det blir mulig og reise uansett med karantene og test ved ankomst. Drar likevel ikke så lenge det er er høy smitte og unntakstilstand overalt, og « sydenskam». Smittevernsregler som avstand og munnbind vil ikke ødelegge ferien for min del, så lenge restauranter og butikker har åpent. Sist sommer gikk smitten ned og nå har vi vaksinen til tillegg. Så ja hvis man ikke tar tidlig ferie men venter litt så er det håp om ferie i Europa🤞 Endret 30. januar 2021 av J.E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 30. januar 2021 #9 Del Skrevet 30. januar 2021 14 hours ago, charnelle said: Hva tror dere er mulig til sommeren når det kommer til å reise utenlands? Ser at vaksineringen starter for oss "unge" og "friske" i juni/juli og jeg tenker at mange land vil kanskje ikke ta i mot turister som ikke er vaksinerte? Jeg er ikke selv ute etter å reise utenlands og satser på Norgesferie i år, men har flere venner som har booket seg turer til både Hellas og Spania i sommer. Jeg forventer ingen vaksinering for min del før siste halvdelen av sommeren. Gidder selv ikke å reise på ferie til steder som uansett vil være påvirket at et smitteregime. Og det kommer det til å være i sommer. Det hadde blitt en krampeferie for min del så her planlegges ikke noe og ser det heller an når tiden kommer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 30. januar 2021 #10 Del Skrevet 30. januar 2021 Drama_Queen skrev (32 minutter siden): Jeg las senest i går en artikkel om at f eks Spania ikke tar i mot turister før 70% av landets befolkning er vaksinert, noe de anslo til å skje tidligst i august. mye kan jo endre seg, men personling så orker jeg ikke bruker masse penger på en ferie som blir «halveis». Merkelig artikkel den har jeg sett også, alle schengen beboere kan reise fritt til Spania i dag hvis de vil. Mulig det er snakk om charter/hotell 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 30. januar 2021 #11 Del Skrevet 30. januar 2021 J.E skrev (56 minutter siden): Jeg ønsker og spare mesteparten av sommerferien til høsten. Jeg har mer tro på at det er mulig og reise i syd Europa i september / oktober enn i juli. En Norgesferie til er absolutt ikke fristende. Kanskje det blir mulig og reise uansett med karantene og test ved ankomst. Drar likevel ikke så lenge det er er høy smitte og unntakstilstand overalt, og « sydenskam». Smittevernsregler som avstand og munnbind vil ikke ødelegge ferien for min del, så lenge restauranter og butikker har åpent. Sist sommer gikk smitten ned og nå har vi vaksinen til tillegg. Så ja hvis man ikke tar tidlig ferie men venter litt så er det håp om ferie i Europa🤞 Det spørs om flyselskapene vil være så interessert i Norge lenger, når man har et strengere regime i Norge enn de fleste andre steder i Europa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 30. januar 2021 #12 Del Skrevet 30. januar 2021 Enmanelskeråhate skrev (8 timer siden): Spania hele juli uansett hva som skjer, gleder meg;) Vil Spania ha deg inn i landet da? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 30. januar 2021 #13 Del Skrevet 30. januar 2021 Example skrev (23 minutter siden): Vil Spania ha deg inn i landet da? Jepp klart d;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 30. januar 2021 #14 Del Skrevet 30. januar 2021 Capt. Obvious skrev (6 timer siden): Det spørs om flyselskapene vil være så interessert i Norge lenger, når man har et strengere regime i Norge enn de fleste andre steder i Europa. Flyselskapene elsker Nordmenn som blåser penger ombord. Sas og Norwegian feks tjener store deler på oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 30. januar 2021 #15 Del Skrevet 30. januar 2021 Enmanelskeråhate skrev (5 minutter siden): Jepp klart d;) Det er ikke sikkert de vil det. De har økende smittetall, og statsministeren har vel vært ute og sagt at man ikke vil åpne for for masseturisme før 70% av befolkningen er vaksinert. De lærte kanskje noe av i fjor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 30. januar 2021 #16 Del Skrevet 30. januar 2021 Example skrev (10 minutter siden): Det er ikke sikkert de vil det. De har økende smittetall, og statsministeren har vel vært ute og sagt at man ikke vil åpne for for masseturisme før 70% av befolkningen er vaksinert. De lærte kanskje noe av i fjor. Ikke vet jeg hva han snakker om, det er kanskje fra land utenfor schengen da? European Union (EU) citizens and citizens from the Schengen area, including Norwegian and Icelandic citizens will be able to enter Spain without having to stay in quarantine. These measures would also apply for citizens from the United Kingdom (UK). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 30. januar 2021 #17 Del Skrevet 30. januar 2021 Håper på en tur til Nederland i sept, men kun om jeg er vaksinert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 30. januar 2021 #18 Del Skrevet 30. januar 2021 charnelle skrev (På 29.1.2021 den 18.53): Hva tror dere er mulig til sommeren når det kommer til å reise utenlands? Ser at vaksineringen starter for oss "unge" og "friske" i juni/juli og jeg tenker at mange land vil kanskje ikke ta i mot turister som ikke er vaksinerte? Jeg er ikke selv ute etter å reise utenlands og satser på Norgesferie i år, men har flere venner som har booket seg turer til både Hellas og Spania i sommer. Blir ferie i Norge. Vaksineringen av andre enn risikogruppene starter tidligst etter sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålin Skrevet 30. januar 2021 #19 Del Skrevet 30. januar 2021 Capt. Obvious skrev (14 timer siden): Vil tro du kan reise til noen steder i Europa hvis det ikke blir utreiseforbud i Norge da, som det snakkes om. Men det blir nok nesten garantert karantene når du kommer tilbake, for i Norge vil dette vare mange år, med tanke på vaksinasjonstempoet nå. Det er bare litt over 100.000 vaksiner satt i løpet av januar, og ca 16000 har fått dose 2, så det går vel inn i 2030 før dette løser seg. Utreiseforbud bryter da fullstendig mot grunnloven? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålin Skrevet 30. januar 2021 #20 Del Skrevet 30. januar 2021 Example skrev (7 timer siden): Vil Spania ha deg inn i landet da? Stasministeren gikk jo tilbake på sin tidligere uttalelse om åpning for turister først på sensommeren. https://www.dailymail.co.uk/news/article-9179257/Now-Spain-denies-claim-shut-holidaymakers-summer.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg