Lizca Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Altså, jeg kan å strikke diagram, men, hva er den lyse sorte streken loddret på diagrammet? Finner ikke forklaring på det.. nå har jeg strikket etter diagrammet, men mønsteret blir skjevt..? Noen som har forklaring??
Mezzosoprena Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 De vannrette og loddrette streke som er litt tykkere enn de vanlige rutene, markerer bare at det er 10 ruter mellom dem - det er for at det skal bli lettere å telle etterhvert. At mønsteret blir skjevt har ikke noe med disse strekene å gjøre, da må da glemt et kast eller noe lignende... 4
Lizca Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2021 Teatrica skrev (2 minutter siden): De vannrette og loddrette streke som er litt tykkere enn de vanlige rutene, markerer bare at det er 10 ruter mellom dem - det er for at det skal bli lettere å telle etterhvert. At mønsteret blir skjevt har ikke noe med disse strekene å gjøre, da må da glemt et kast eller noe lignende... Nei, jeg mener den sorte loddrette streken mot venstre, det er den jeg ikke forstår..
Gjest Føsleguri Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Den streken har ikke noe å si for mønsteret så vidt jeg kan se (Hvis det ikke står noe i teksten) Når du skiver at mønsteret blir skjevt mener du at de ikke kommer rett over hverandre? Det er et ganske enkelt mønster så jeg skjønner egentlig ikke hva som kan gå galt. Det skal økes med 2 masker etter at mønster er strikket ferdig i høyden hver gang.
Lizca Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2021 Føsleguri skrev (22 minutter siden): Den streken har ikke noe å si for mønsteret så vidt jeg kan se (Hvis det ikke står noe i teksten) Når du skiver at mønsteret blir skjevt mener du at de ikke kommer rett over hverandre? Det er et ganske enkelt mønster så jeg skjønner egentlig ikke hva som kan gå galt. Det skal økes med 2 masker etter at mønster er strikket ferdig i høyden hver gang. Ja jeg har gjort alt som står, har økt der jeg skal øke, men mønsteret er ikke rett under hverandre..
Gjest Føsleguri Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Lizca skrev (5 minutter siden): Ja jeg har gjort alt som står, har økt der jeg skal øke, men mønsteret er ikke rett under hverandre.. Uten å ha sett hele oppskriften og prøvd er det vanskelig å vite hva som er feil. Beklager.
Mezzosoprena Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Lizca skrev (47 minutter siden): Nei, jeg mener den sorte loddrette streken mot venstre, det er den jeg ikke forstår.. Ja, jeg forstår det, og det var det jeg svarte på. Lizca skrev (14 minutter siden): Ja jeg har gjort alt som står, har økt der jeg skal øke, men mønsteret er ikke rett under hverandre.. Noe må du ha gjort hvis ikke mønsteret stemmer med diagrammet. Streken du spør om har i hvert fall ikke noe med dette å gjøre.
Hunter7 Skrevet 30. januar 2021 #8 Skrevet 30. januar 2021 De tykke loddrette strekene er rapporten, og der hvor den går ut, er også hvor du har økt to ganger innenfor hver rapport (her angitt med trekantpil mot venstre hhv. høyre) Den første/nederste rapporten (hvis du strikker nedenfra og opp) er på 6 masker, den neste er på 8, så 10, osv. 1
Pikeliten Skrevet 30. januar 2021 #9 Skrevet 30. januar 2021 On 1/29/2021 at 6:53 PM, Lizca said: Altså, jeg kan å strikke diagram, men, hva er den lyse sorte streken loddret på diagrammet? Finner ikke forklaring på det.. nå har jeg strikket etter diagrammet, men mønsteret blir skjevt..? Noen som har forklaring?? Vet ikke hva streken er, men tok du en kontrolltelling av masker på runde 5, rett under der du har skrevet noe med blyant? Mulig det var her det gikk skeis dersom mønsteret er skeivt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå