AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Trenger litt hjelp fra dere som kjenner området. Samboer og jeg vurderer å flytte til Veitvet (ser på en leilighet der), for å få større plass og mer for pengene. Tanken er at vi blir boende i 3-4 år før vi ser oss om etter enebolig med mer egenkapital, helst i Bærum nærmere min familie. Begge jobber i byen. Vi tenker nok å muligens få barn der, men det blir ikke før om tidligst to år, og blir maks noen år i barnehagen. Barna vil dermed ikke gå på skole på Veitvet. Vi er turglade folk, og ingen av oss har noe i mot flerkulturelle nabolag, så lenge det er trivelige folk. Hvordan er deres erfaring med området, og passer det for oss? Anonymkode: dfc94...a9d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Jeg har bodd her fem år nå, og trives egentlig greit her. Det er klart at innvandrerne er i stort flertall. Etnisk norske er i mindretall. Men har man ikke noe i mot det, så er det et greit sted å bo. Det tar et kvarter bare med t-banen inn til sentrum. 31-bussen går hele døgnet uken gjennom fra Trondheimsveien midt på Veitvet. Du slipper dyre taxier og trege nattbusser hjem fra byen når du har 31-bussen i nærheten der du bor. Linderud senter er i gangavstand unna, og har butikker og post i butikk. Helt greit senter. Vinmonopol, klesbutikker, Subway og McDonalds, samt sushi. Jeg ville ikke latt barnet mitt gå på skole her. Det er for mange som ikke snakker norsk, og man kunne risikere at barnet begynte å snakke "kebab-norsk" og ble mobbet pga matpakken om barnet hadde med seg mat som inneholdt svinekjøtt, f.eks leverpostei eller salami. Anonymkode: fcac0...d72
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 Vet om flere som bor/har bodd på Veitvet, er fint der, er også fin Bowlinghall like ved T-banestasjonen. Er flere skoler i området der man kan velge mellom, tror noen har ganske god plass også. Anonymkode: 71ffc...b82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå