Gå til innhold

Alenemor blir kastet ut av leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har hatt problemer med nav og utbetalingene, og mangler derfor husleie. Jeg har fått to ukers varsel på å flytte og den siste dato er i morgen. 
Jeg er alene mor til en gutt på 2 år, og har ikke noe annet sted å flytte til. Jeg har søkt sosial søknad 13 januar men den er ikke ferdig behandlet. Kan vi bli kastet ut når søknaden fremdeles er under behandling? 

Jeg kan også legge ved at huseier og jeg ble enig om at jeg ikke trengte å betale fult depositum, men har betalt 1/3 del ca. Men hun krever nå fult depositum og husleie for å kunne fortsette å bo. 

Anonymkode: beb2e...0dc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke venner eller familie?

Anonymkode: 213bb...baa

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du ikke venner eller familie?

Anonymkode: 213bb...baa

Nei, jeg har ikke noen som kan hjelpe med hus eller penger 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

SSkjønner at det skaper problemer for deg, men samtidig har huseier sikkert å lån som forfaller og hun er kanskje å avhengig av utleieinntektene for å dekke sine lån. Kan man ikke få forskudd på nav/sosialstønader?

Anonymkode: 2f8ed...c16

Jeg forstår huseier sitt problem. Jeg har sendt de alt av dokumentasjon, også utkastelse brevet så de er klar over situasjonen. 
Det eneste de sier på nav er at jeg må vente til søknaden er ferdig behandlet 

• Liker 2
Skrevet

Har du prøvd å ringe NAV og forklare situasjonen? Har fått sosialstønad to ganger, og alltid fått svar på søknad før det var "krise" (forfall på husleie), har fått inntrykk av at de har prioritert det slik. 

Anonymkode: 3cefb...164

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår huseier godt. Har du ikke råd til å bo der, må du finne noe billigere. At du er alenemor har ingenting å si så lenge du ikke har penger

Anonymkode: 0135c...27d

Det er ikke det at jeg ikke har råd. Nav har rotet med utbetalingene og har derfor ikke fått betalt. 

• Liker 6
Skrevet

Ja, du kan kastes ut selv om du har barn. Det er ingen unnskyldning. 

Anonymkode: 88001...0e2

• Liker 12
Skrevet

Ta forbrukslån imens? 

Anonymkode: b9d86...65b

• Liker 6
Skrevet

Hva med et kjapt forbrukslån til utbetalingene kommer? Ikke helt ideelt -men samtidig et de krise så er de krisez 

Anonymkode: 2f8ed...c16

• Liker 15
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke det at jeg ikke har råd. Nav har rotet med utbetalingene og har derfor ikke fått betalt. 

Om du har råd er det vel ingen problem. 

Skjønner huseieren godt ,driver vel ingen bank .

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd å ringe NAV og forklare situasjonen? Har fått sosialstønad to ganger, og alltid fått svar på søknad før det var "krise" (forfall på husleie), har fått inntrykk av at de har prioritert det slik. 

Anonymkode: 3cefb...164

Jeg har ringt de, og sendt inn all dokumentasjon de har bedt om. Inkludert brevet som viser til at vi blir kastet ut i morgen om ikke det har blitt betalt 

• Liker 1
Skrevet

Hvor drar du med barnet ditt hvis dere blir kastet ut? 

Anonymkode: 0748f...7ab

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei! Jeg har hatt problemer med nav og utbetalingene, og mangler derfor husleie. Jeg har fått to ukers varsel på å flytte og den siste dato er i morgen. 
Jeg er alene mor til en gutt på 2 år, og har ikke noe annet sted å flytte til. Jeg har søkt sosial søknad 13 januar men den er ikke ferdig behandlet. Kan vi bli kastet ut når søknaden fremdeles er under behandling? 

Jeg kan også legge ved at huseier og jeg ble enig om at jeg ikke trengte å betale fult depositum, men har betalt 1/3 del ca. Men hun krever nå fult depositum og husleie for å kunne fortsette å bo. 

Ønsker deg lykke til. Du må aldri stole på NAV. Vær helt ærlig med hus eier hvis papirer fra NAV. Fortell at du trenger bekreftelse på at du blir kastet ut en dato og at du lover at depositum og husleie vil være innbetalt da. Denne leverer du til NAV og da får huseier penger på konto. Du blir ikke tatt seriøst hos NAV før de har skriftlig bevis på at du blir hjemløs derfor må mange bli hjemløse først

Ønsker deg lykke til

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei huseier kan ikke kaste deg ut. Det skal mye til for å kaste ut en leieboer. Drit i alle svarene her der alle støtter huseier, de er ikke i din situasjon og du har en liten gutt å tenke på. Kontakt leiboerforeningen så fort du har mulighet.

Anonymkode: 55b88...5aa

• Liker 47
Skrevet

Uansett hva som skjer, blir du ikke kastet ut i morgen. Fristen for betaling går ut i morgen, utkastelsen vil bli satt i prosess, og så bør du nok prøve å finne deg et annet sted å bo. Her er prosedyren ved utkastelse; 

https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/utleie/hvis-leien-uteblir/?gclid=CjwKCAiAgc-ABhA7EiwAjev-j_OpcQHEzKBHpIq1TTBgUbm6eDwOIwjFgw1dQ7gwM1zLyWQvR41MSxoCmhAQAvD_BwE

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå kan ikke huseier ta seg til rette og bare kaste ut noen. Dette er noe som går via namsmannen. Huseier kan her bli skyldig evt kostnader som påløper den utkasta om det blir tatt slike friheter.

https://osloadvokatene.no/eiendom/utleiebolig/slik-far-du-kastet-ut-en-leietaker/

Du må purre på nav hver eneste dag!

Anonymkode: 8bd68...98c

Dette. Huseier kan IKKE kaste deg ut!

Anonymkode: 55b88...5aa

• Liker 19
Skrevet

Hvor lenge siden er det husleien forfalt?

Anonymkode: 6447c...6e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...