Folkabernard Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 I nabolaget mitt så er vår nærmeste nabo en sur dame på 70- år som klager på alt hun kan klage på. Hun har bodd her lenger enn alle og det virker som hun tror hun eier gata. Vi har vært kjempenøye på holde utkjørsel i perfekt stand for å unngå bråk. Leiligheten vi bor i er egentlig ikke godkjent som bolig så vi er redd hun skal finne det ut og melde ifra til kommunen. Jeg og partneren min har holdt oss unna den gamle damen, men det er en nabo som har tatt til motmele. Denne naboen har hatt en oransje katt i tre år. Vanligvis ser jeg den oransje katten vente på trappen til denne naboen når jeg kommer hjem fra jobb, men jeg ser den ikke nå lenger. Jeg har innsyn til den gamle damen sin stue og har oppdaget at hun har etter hva jeg og partneren kan se denne katta hjemme hos seg. Men dette kan jeg ikke si eller ta bilde av da det bryter personvernet. Partneren min møtte denne naboen som eier den oransje katta på butikken. Naboen fortalte at katta var borte og at hun lette etter katta. Partneren min fortalte meg at naboen virket veldig lei seg for at katta var borte, men hadde ikke sagt hva vi har sett. Det er bare vi som har innsyn til stua til den gamle dama så hun vil skjønne at det kommer fra oss. Jeg tror den gamle naboen har stjålet katten, men vet ikke om det er noe jeg burde bry meg med. Det er bare en vanlig katt, men jeg synes synd på naboen som eier katta. Burde jeg si ifra, kan det i så fall bli rettsak hvor jeg blir involvert? Har jeg juridisk lov til å se inn i stua til naboen? Har jeg juridisk plikt til å melde fra?
Tvist Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Si ifra til den som savner katten. Er ikke noe mer å tenke på. 10
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 «Det er bare en vanlig katt»? fyf.... selvfølgelig sier dere ifra! Noe annet er uhørt Anonymkode: 320af...0a7 12
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Folkabernard skrev (2 minutter siden): I nabolaget mitt så er vår nærmeste nabo en sur dame på 70- år som klager på alt hun kan klage på. Hun har bodd her lenger enn alle og det virker som hun tror hun eier gata. Vi har vært kjempenøye på holde utkjørsel i perfekt stand for å unngå bråk. Leiligheten vi bor i er egentlig ikke godkjent som bolig så vi er redd hun skal finne det ut og melde ifra til kommunen. Jeg og partneren min har holdt oss unna den gamle damen, men det er en nabo som har tatt til motmele. Denne naboen har hatt en oransje katt i tre år. Vanligvis ser jeg den oransje katten vente på trappen til denne naboen når jeg kommer hjem fra jobb, men jeg ser den ikke nå lenger. Jeg har innsyn til den gamle damen sin stue og har oppdaget at hun har etter hva jeg og partneren kan se denne katta hjemme hos seg. Men dette kan jeg ikke si eller ta bilde av da det bryter personvernet. Partneren min møtte denne naboen som eier den oransje katta på butikken. Naboen fortalte at katta var borte og at hun lette etter katta. Partneren min fortalte meg at naboen virket veldig lei seg for at katta var borte, men hadde ikke sagt hva vi har sett. Det er bare vi som har innsyn til stua til den gamle dama så hun vil skjønne at det kommer fra oss. Jeg tror den gamle naboen har stjålet katten, men vet ikke om det er noe jeg burde bry meg med. Det er bare en vanlig katt, men jeg synes synd på naboen som eier katta. Burde jeg si ifra, kan det i så fall bli rettsak hvor jeg blir involvert? Har jeg juridisk lov til å se inn i stua til naboen? Har jeg juridisk plikt til å melde fra? Ja! Du burde si ifra om sånt har to katter selv og det stikker i mitt hjerte hvergang en av dem ikke kommer hjem når de skal. Anonymkode: b413e...020 6
Folkabernard Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja! Du burde si ifra om sånt har to katter selv og det stikker i mitt hjerte hvergang en av dem ikke kommer hjem når de skal. Anonymkode: b413e...020 Men hvordan kan jeg si ifra uten å bli innblandet?
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Du sier selvfølgelig i fra, forstår ikke at du ikke alt har gjort det.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Du bryter ikke noen personvernlover ved å si fra om at du har sett katten i vinduet hos dama. SI fra! Det er ulovlig å stjele katter, faktisk. Katten er noens eiendom og denne gamla dama er en tyv.. Anonymkode: fdb5b...b0b 7
Folkabernard Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2021 Catalina Culès skrev (Akkurat nå): Du sier selvfølgelig i fra, forstår ikke at du ikke alt har gjort det. Jeg er redd for å bli involvert. Jeg har ikke lov til å se inn i stua til naboen. Jeg kan heller ikke være hundre prosent sikker
TheTeen Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Bare si du har sett at hun har sluppet den inn døra. Gamle dama er sikkert ensom, men hun kan ikke stjele andres dyr. Da får hun skaffe sin egen. Opplevd samme greia selv, var null problem når naboen fikk beskjed om hvor dyret holdt til og at de ikke skulle gi den mat.
Folkabernard Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bryter ikke noen personvernlover ved å si fra om at du har sett katten i vinduet hos dama. SI fra! Det er ulovlig å stjele katter, faktisk. Katten er noens eiendom og denne gamla dama er en tyv.. Anonymkode: fdb5b...b0b Leiligheten jeg bor i er egentlig ikke godkjent av kommunen til bolig. Dette kan den gamle dama finne ut av.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 Folkabernard skrev (1 minutt siden): Leiligheten jeg bor i er egentlig ikke godkjent av kommunen til bolig. Dette kan den gamle dama finne ut av. Men det kan jo kommunen finne ut av uansett. Anonymkode: 3d5fc...11b 3
spurven123 Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 Folkabernard skrev (2 minutter siden): Jeg er redd for å bli involvert. Jeg har ikke lov til å se inn i stua til naboen. Jeg kan heller ikke være hundre prosent sikker Det er ingen lov som sier du ikke har lov å se inn i stua til naboen,det er jo ikke slik at du lusker utenfor vinduet,du har direkte innsyn. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #13 Skrevet 29. januar 2021 Slutt å være så jævla tafatt! Ærlig talt! Det er mennesker som savner katten sin, å du er redd for at den gamle dama skal bli sur. Tror du seriøst at hu da kommer til å bruke tid på å sjekke om boligen din er lovlig? Er det noe du mener alle gjør av vane? Anonymkode: 320af...0a7 4
Folkabernard Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #14 Skrevet 29. januar 2021 spurven123 skrev (Akkurat nå): Det er ingen lov som sier du ikke har lov å se inn i stua til naboen,det er jo ikke slik at du lusker utenfor vinduet,du har direkte innsyn. Direkte innsyn fra "ulovlig" leilighet vil føre til masse problemer i en rettsak. Denne gamle dama har gått til rettsaker mot andre naboer før. Hun kjenner også mange politikere så jeg er redd for henne. Den gamle dama har sagt til naboen at katter velger sin egen herre. Jeg lurer på om den gamle dama gjør det for å være slem. Katta har det nok bra hos begge, men det er vanskelig å vite hva man burde gjøre? Ingen vil risikere hjemmet sitt for en katt
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #15 Skrevet 29. januar 2021 At dere gidder å mate trollet... Er bare å se på andre tråder som er startet/svart i av brukeren, så ser dere at vedkommende troller! Anonymkode: f7d81...f85 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #16 Skrevet 29. januar 2021 Anonym lapp i postkassa. Problem solved. Anonymkode: e0f49...f71
Folkabernard Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #17 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Anonym lapp i postkassa. Problem solved. Anonymkode: e0f49...f71 God ide
Potetjinta Skrevet 29. januar 2021 #18 Skrevet 29. januar 2021 Folkabernard skrev (1 time siden): I nabolaget mitt så er vår nærmeste nabo en sur dame på 70- år som klager på alt hun kan klage på. Hun har bodd her lenger enn alle og det virker som hun tror hun eier gata. Vi har vært kjempenøye på holde utkjørsel i perfekt stand for å unngå bråk. Leiligheten vi bor i er egentlig ikke godkjent som bolig så vi er redd hun skal finne det ut og melde ifra til kommunen. Jeg og partneren min har holdt oss unna den gamle damen, men det er en nabo som har tatt til motmele. Denne naboen har hatt en oransje katt i tre år. Vanligvis ser jeg den oransje katten vente på trappen til denne naboen når jeg kommer hjem fra jobb, men jeg ser den ikke nå lenger. Jeg har innsyn til den gamle damen sin stue og har oppdaget at hun har etter hva jeg og partneren kan se denne katta hjemme hos seg. Men dette kan jeg ikke si eller ta bilde av da det bryter personvernet. Partneren min møtte denne naboen som eier den oransje katta på butikken. Naboen fortalte at katta var borte og at hun lette etter katta. Partneren min fortalte meg at naboen virket veldig lei seg for at katta var borte, men hadde ikke sagt hva vi har sett. Det er bare vi som har innsyn til stua til den gamle dama så hun vil skjønne at det kommer fra oss. Jeg tror den gamle naboen har stjålet katten, men vet ikke om det er noe jeg burde bry meg med. Det er bare en vanlig katt, men jeg synes synd på naboen som eier katta. Burde jeg si ifra, kan det i så fall bli rettsak hvor jeg blir involvert? Har jeg juridisk lov til å se inn i stua til naboen? Har jeg juridisk plikt til å melde fra? Du må melde ifra. Det er helt villt og skammelig om dere ikke gjør noe medd dette
Potetjinta Skrevet 29. januar 2021 #19 Skrevet 29. januar 2021 Det er jo den eldre damen som bør være flau. Forstår ikke hva du er redd for! Hvis hun skulle komme og snakke med dere er det jo HUN som bør skamme seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå