Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor negativt ser det ut for en evt.ny arbeidsgiver om man er sykmeldt i nåværende jobb? 

Jeg har søkt jobb i tre år nå. Ønsker meg vekk fra yrke. Tatt ny utdannelse men dessverre er det en utdannelse det er vanskelig å få jobb med. Jeg har likevel ikke gitt opp. Gir jeg opp, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Nåværende jobb gjør meg dårlig, psykisk. Jeg makter den ikke og er fullstendig klar over det. Har likevel holdt ut og bitt tennene sammen. Mine nærmeste har bett meg gå til legen flere ganger fordi det tærer så mye på meg. Jeg vet de på mange måter har rett, men jeg vil tro jeg ikke får noen annen jobb om jeg i tillegg er sykmeldt fra før av? Jeg er på grensa til å bli deprimert, om jeg ikke allerede er det. Begge jobbene er innen helse, men det er mindre ansvar ved det andre yrke enn jeg har i dag. Kan derfor ikke ha en god nok grunn til evt.ny arb.giver for at jeg er sykmeldt. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Har uker og måneder jeg bare vil gi opp, men jeg føler ikke jeg kan gi opp heller. For hva da? 

Anonymkode: 72c72...918

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor negativt ser det ut for en evt.ny arbeidsgiver om man er sykmeldt i nåværende jobb? 

Hvordan skal ny arbeidsgiver vite om at du er sykemeldt akkurat nå? Og ja, det er negativt av åpenbare årsaker, men av og til trenger man ikke å fortelle alt på intervjuet.

Anonymkode: 74517...bab

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan skal ny arbeidsgiver vite om at du er sykemeldt akkurat nå? Og ja, det er negativt av åpenbare årsaker, men av og til trenger man ikke å fortelle alt på intervjuet.

Anonymkode: 74517...bab

Nei jeg ville ikke sagt det på intervjuet, selvsagt. Men regner med det er noe de vil spørre referanser om. De fleste vil ha lederen.. 

Skrevet

Jeg har fått mye informasjon om det fra referanser når jeg ringer... det er jo ikke positivt for søkeren, men hvis de selv uoppfordret har fortalt omstendigheter på intervju har det lite betydning. Men vi ønsker jo stabile arbeidstakere som "kan stå i det". Men det er stor forskjell på grusomt arbeidsmiljø, umenneskelig press, akutt sykdom eller de som bare har sykemeldt seg hver gang noe gikk den litt i mot. 

Anonymkode: a8a11...689

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei jeg ville ikke sagt det på intervjuet, selvsagt. Men regner med det er noe de vil spørre referanser om. De fleste vil ha lederen.. 

Lederen din har taushetsplikt og skal ikke nevne at du er sykmeldt. Kun hvordan du er som ansatt og når du er i jobb. 

Anonymkode: 6765d...0ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har fått mye informasjon om det fra referanser når jeg ringer... det er jo ikke positivt for søkeren, men hvis de selv uoppfordret har fortalt omstendigheter på intervju har det lite betydning. Men vi ønsker jo stabile arbeidstakere som "kan stå i det". Men det er stor forskjell på grusomt arbeidsmiljø, umenneskelig press, akutt sykdom eller de som bare har sykemeldt seg hver gang noe gikk den litt i mot. 

Anonymkode: a8a11...689

Jeg vil si jeg virkelig har stått i det. Arbeidsmiljøet er ikke bra, det er mange sykmeldte og fryktelig mange som slutter fort i jobben og finner noe annet. 

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Lederen din har taushetsplikt og skal ikke nevne at du er sykmeldt. Kun hvordan du er som ansatt og når du er i jobb. 

Anonymkode: 6765d...0ed

Men følger ledere virkelig dette? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...