Gå til innhold

Vet ikke om jeg vil fortelle at jeg er gravid til min far..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 15 nå, og har enda ikke fortalt det til min far. Mamma vet, og mine svigerforeldre vet. Og snart all nær familie rundt oss. Men ingen av min familie har kontakt med min far, og det har jeg ikke heller hatt på snart 10 år. 

Long story short. Vi hadde en krangel/diskusjon for 10 år siden, der begge fortalte det hvordan vi følte ting var. Jeg har hatt et anspent forhold til min far siden han giftet seg. Med et kvinnemenneske som jeg virkelig ikke kan fordra. Hun har rett og slett endret min fars oppførsel helt. De få gangene jeg har truffet min far og stemor ( i begravelser ) har de kun sagt stygge ting til meg for å så ignorere meg. 

Jeg har tenkt mye gjennom graviditeten om jeg skal fortelle det til min far. ( sende en sms, da jeg ikke prater med ham ) Eller om han rett og slett, ikke «fortjener» å få høre det i fra meg. At kanskje mine onkler forteller det. For når babyen kommer, vil jo ikke det endre noen ting mtp mitt forhold til min far. Han blir absolutt ingen bestefar, og barnet kommer nok aldri til å bli kjent med han. 

Hva ville dere gjort? Er det skikkelig ufint/frekt eller dårlig gjort av meg og ikke fortelle det selv? 

Anonymkode: b9e79...750

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har kontakt med ham, hvorfor i all verden skal du fortelle ham om hva som skjer i livet ditt? Du har null informasjonsplikt overfor et menneske som ikke er i livet ditt. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis dere har null kontakt og du ikke har planer eller ønske om å endre på det så kan jeg ikke se noen grunn til å fortelle ham om graviditet. 

Anonymkode: cc253...145

• Liker 1
Skrevet

Enig med de andre. 

Om du ikke har noe kontakt med han, virker det ikke naturlig å ringe han "bare" fordi det skjer en spesiell ting i livet ditt han uansett ikke kommer til å ta del i. 

Skrevet

Du trenger ikke å si det til han nei. Han fortjener ikke å være stolt bestefar om du ikke vil ha kontakt med han. Ditt liv, ditt barn, og han kan takke seg selv for at han ikke er i livet ditt lenger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...