Gå til innhold

Vedbrikketter fra Europris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja  de der er veldig bra, brukte sånne en vinter jeg hadde ovn :)

Anonymkode: cdf29...a29

Skrevet

Jeg kjenner ikke til akkurat disse, men vi ble advart av feieren om å ikke bruke opptenningskubber.  Grunnen var at de er innsatt med limstoffer som lager belegg i pipa.  Han sa at dette (og rå ved) var årsaken til de fleste pipebranner.  

Ville bare nevne det.  Så spør på butikken hva de inneholder.  

Skrevet

Vi har brukt de en del for å spe på veden. Bare viktig å fyre litt forsiktig med de fordi de varmer veldig. Jeg bruker maks 3 av gangen. De fungerer veldig bra. 

Anonymkode: c8678...40f

Skrevet
Zienna skrev (1 time siden):

Jeg kjenner ikke til akkurat disse, men vi ble advart av feieren om å ikke bruke opptenningskubber.  Grunnen var at de er innsatt med limstoffer som lager belegg i pipa.  Han sa at dette (og rå ved) var årsaken til de fleste pipebranner.  

Ville bare nevne det.  Så spør på butikken hva de inneholder.  

Står på nettbutikken at de ikke inneholder lim :) 

Anonymkode: aba56...f96

• Liker 2
Skrevet

En sekk med disse brikettene er like uhåndterlig som en sekk med ved hvis du er avhengig av offentlig transport, det er heller ikke meningen at man skal drasse med seg ved på bussen eller toget.

Kvaliteten på disse brikkene varier fra sekk til sekk, de er laget av komprimert flis eller pussestøv og er et biprodukt  fra møbel og treverkproduksjon. Noen brikker blir til pulver mens andre er stein harde.

Jeg har selv produsert og pakket utrolig mange tonn brikker oppigjennom årene, det er en grei nødløsning men ikke noe særlig å fyre med daglig. Det er mye billigere å kjøpe et par paller med tørr ved. 

Anonymkode: 88501...edd

• Liker 1
Skrevet

Blir uhorvelig mye rusk og rask av dem og de må lagres tørt inne. Grei som nødløsning, men vi forsøker å unngå dem som bare det.  Etter en veldig kald vår for noen år siden gikk alle utsalg tom for ved, derfor  har vi nå ekstra lager med ved. Vil ikke måtte bruke briketter igjen!

Anonymkode: 44350...376

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

En sekk med disse brikettene er like uhåndterlig som en sekk med ved hvis du er avhengig av offentlig transport, det er heller ikke meningen at man skal drasse med seg ved på bussen eller toget.

Kvaliteten på disse brikkene varier fra sekk til sekk, de er laget av komprimert flis eller pussestøv og er et biprodukt  fra møbel og treverkproduksjon. Noen brikker blir til pulver mens andre er stein harde.

Jeg har selv produsert og pakket utrolig mange tonn brikker oppigjennom årene, det er en grei nødløsning men ikke noe særlig å fyre med daglig. Det er mye billigere å kjøpe et par paller med tørr ved

Det avhenger av hva prisen er pr kilo brikett kontra pr kilo ved.

Anonymkode: 1184a...a5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har selv produsert og pakket utrolig mange tonn brikker oppigjennom årene, det er en grei nødløsning men ikke noe særlig å fyre med daglig. Det er mye billigere å kjøpe et par paller med tørr ved. 

Altså... Leste du innlegget mitt?

Jeg får ved levert PÅ MANDAG. Jeg ønsker å UNNGÅ å ta buss med vedsekk; disse kan jeg gå og kjøpe. Det ER en nødløsning.

• Liker 4
Skrevet

De fungerer helt fint som en nødløsning frem til mandag TS :)

• Liker 3
Skrevet
Sirah skrev (9 minutter siden):

De fungerer helt fint som en nødløsning frem til mandag TS :)

Ja jeg var innom og kjøpte noen i stad, med en ikeapose og mange pustepauser 😂 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har brukt de som nødløsning, funket bra det.

Anonymkode: f4f66...d10

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja jeg var innom og kjøpte noen i stad, med en ikeapose og mange pustepauser 😂 

Så bra 😃 Håper du holder deg varm frem til mandag 🥶

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...