AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Hvordan støvsuge under stolbein? Det er tungt og plundrete å løfte opp alle stolene for å støvsuge undersiden. På min egen støvsuger har jeg limt på en avlang, flat børste festet på oversiden av støvsugerens fot/munnstykke, slik at jeg bare vipper stolen litt opp og så skyver jeg støvsugeren under og børsten løsner støvet som er festet til stolbeinet og det detter ned og blir sugd opp. Jeg slipper å bøye meg, og jeg slipper å løfte opp stolene. Men for tiden bor jeg hos min søster i forbindelse med at hun er blitt syk, og jeg irriterer meg sånn hver gang jeg støvsuger og må løfte opp alle kjøkkenstolene og dra av støvet som har festet seg under stolbeina. Søster min har katter og barn, så det må støvsuges ofte. Dessverre husker jeg ikke hvor jeg kjøpte den børsten jeg har limt fast til min egen støvsuger, ellers hadde jeg kjøpt en og limt fast til søsterens støvsuger, men jeg finner ingen børster som kan passe. Men, folkens, det må da finnes en mer lettvint måte å fjerne støvet under stolbeina på enn å løfte opp alle stolene? Hvordan gjør du det? Please kom med tips til meg! Anonymkode: eb604...d9b 2
Zienna Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Har ingen tips, dessverre. Jeg tørker av stolbeina med fuktig klut i blant. Men absolutt ikke hver gang jeg støvsuger. 2
Frida Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 Aldri tenkt over at man bør ha en løsning på dette, gjør som Zienna over her, tørker med fuktig klut ved behov. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Dette lurer jeg også på. Hater å måtte bøye meg ned og bruke hånden eller klut til å fjerne støvet som ligger under stolbena! Hvorfor finnes det ikke en god løsning på dette? Tenker ikke stvsugerprodusentene på ryggene våre? Anonymkode: 0c020...e66 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 Ingen som har funnet en god løsning på dette? Anonymkode: eb604...d9b
enkefru Skrevet 8. februar 2021 #6 Skrevet 8. februar 2021 Under stolbena, eller mener du ved stolbena? Støvet ved benene på spisestuestolene mine suges opp/bort når jeg tar av munnstykket og bare bruker «røret» inntil, løfter lett på stolen for at røret skal komme til. Større/tyngre stoler løfter jeg av naturlige grunner ikke på hvis de er for tunge... men støvsuger under stol og rundt bena.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 Fjugur skrev (26 minutter siden): Under stolbena, eller mener du ved stolbena? Støvet ved benene på spisestuestolene mine suges opp/bort når jeg tar av munnstykket og bare bruker «røret» inntil, løfter lett på stolen for at røret skal komme til. Større/tyngre stoler løfter jeg av naturlige grunner ikke på hvis de er for tunge... men støvsuger under stol og rundt bena. Mener det støvet som fester seg til de filtknottene som er under stolbeina. Det støvet sitter jo såpass fast at støvsugeren ikke klarer å suge det til seg, det må mekanisk børstes vekk. Anonymkode: eb604...d9b
enkefru Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mener det støvet som fester seg til de filtknottene som er under stolbeina. Det støvet sitter jo såpass fast at støvsugeren ikke klarer å suge det til seg, det må mekanisk børstes vekk. Anonymkode: eb604...d9b Ja, det støvet... stort sett klarer støvsugern å ta det. Av og til må jeg vippe på stolen og bøye meg litt for å løsne det, men har aldri tenkt på at det støvet er så vanskelig å støvsuge nei 😅
Meadow Skrevet 8. februar 2021 #9 Skrevet 8. februar 2021 Jeg legger stolene ned, vipper de bakover. Så tar jeg av munnstykket og støvsuger bare med røret. Fort gjort, og trengs ikke gjøres hver gang. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå