AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Han mener selv han ikke har noe problem, men han har det. noen som har erfaring som pårørende el og kan peke på veien videre? Jeg klarer ikke helt å tenke nå. Anonymkode: 8fde2...cb5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Hvorfor mener du at han har et problem? Hvor mye/ofte drikker han? Går drikkingen ut over deg og barna? Hvordan? Anonymkode: b13df...44c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvorfor mener du at han har et problem? Hvor mye/ofte drikker han? Går drikkingen ut over deg og barna? Hvordan? Anonymkode: b13df...44c Usikker på hvor mye/ofte men det foregår mye i det skjulte.Jeg finner spritflasker gjemt rundt om kring. Utrolig mange tomme i boden i tillegg til lommelerker med innhold i sokkeskuffen og i jakkelomme. Han noen ganger full når jeg kommer hjem fra jobb (han har hjemmekontor). Han har en gang (som jeg vet om) hentet barna på skolen full. En annen gang kom jeg hjem fra jobb og han sov ut rusen på sofaen og hadde glemt å hente barna. Tidligere har han overbevist meg om at det er jeg som surrer, at jeg må sjekke hørsels når jeg synes han snakker rart,at jeg innbiller meg ting, at spritflaska i badeskapet har vært der siden i sommer, at den akevittflaska under benken er den som var til jul osv. Han har tidligere lovet å holde seg til øl/vin og droppe sprit selv om han også da bedyret at det ikke var noe problem. Jeg er usikker på om barna har merket noe enda, men jeg synes ikke dette er holdbart. Anonymkode: 8fde2...cb5 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Usikker på hvor mye/ofte men det foregår mye i det skjulte.Jeg finner spritflasker gjemt rundt om kring. Utrolig mange tomme i boden i tillegg til lommelerker med innhold i sokkeskuffen og i jakkelomme. Han noen ganger full når jeg kommer hjem fra jobb (han har hjemmekontor). Han har en gang (som jeg vet om) hentet barna på skolen full. En annen gang kom jeg hjem fra jobb og han sov ut rusen på sofaen og hadde glemt å hente barna. Tidligere har han overbevist meg om at det er jeg som surrer, at jeg må sjekke hørsels når jeg synes han snakker rart,at jeg innbiller meg ting, at spritflaska i badeskapet har vært der siden i sommer, at den akevittflaska under benken er den som var til jul osv. Han har tidligere lovet å holde seg til øl/vin og droppe sprit selv om han også da bedyret at det ikke var noe problem. Jeg er usikker på om barna har merket noe enda, men jeg synes ikke dette er holdbart. Anonymkode: 8fde2...cb5 Han har helt klart et alkoholproblem. Spritflaske i badeskap er ingen vanlig plass for oppbevaring, selvsagt. Ikke lett å få til et hjelpeapparat når han åpenbart ikke vil innse sitt eget problem. Men dette blir jo bare verre jo lengre tid det tar før han kan få hjelp med avhengigheten sin. Så her må du være hard på at han skal ha en samtale i første omgang med fastlegen sin. Jeg hadde ikke gitt meg, du har et ansvar for framtiden til dine barn også. Anonymkode: 41d1f...778 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Du må faktisk be han flytte ut til han har fått hjelp! Slik det er nå er det kun et tidsspørsmål før dere får barnevernet på nakken. Og det kan bli meget ubehagelig for deg også som ikke skjermer barna fra en så alvorlig syk far. Anonymkode: b46b2...f71 10
SoWhat? Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Dette er alvorlig. Dette er ikke din feil på noen som helst måte, men du må skåne barna fra mannen her. Som du forteller her, så er det ekstremt rart om de ikke har merket noe. De er skolebarn, og de får med seg ting. Syns dette var litt rystende å lese, og jeg følte/fornemmet fortvilelsen din. Han er veldig ute å kjøre, og prøver å manipulere deg hele tiden. Be han flytte ut. Få time hos legen din og ta det opp med han. Eller søk opp om du finner noe tlfnr for pårørende? Håper noen kan hjelpe deg bedre her! 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Jeg har tenkt åsnakke med ham i morgen. Dette går ikke lengre. Jeg er bare så redd for å ødelegge alt. Ungene, jobben hans.... er jeg overdramatisk? . hva er det jeg setter i gang? Jeg skjønner jo at han ikke har det bra i disse periodene (for det er i perioder..tror jeg) og nå kommer jeg jo til å gjøre det verre for ham. jeg har prøvd å snakke med et familiemedlem om at han drikker for mye.. men så fikk han ei flaske whiskey til bursdagsgave av vedkommende bare uker etterpå.. så jeg har ikke nevnt det for noen andre. Det er mange som har det tøft for tida så det er nok best å snakke med noen utenforstående. Anonymkode: 8fde2...cb5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 Kan du snakke med fastlegen hans? Anonymkode: 9823a...ca2
Silva Pluvialis Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Han må flytte ut frem til han er frisk. Dette kan ikke barna leve i. 3
SoWhat? Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har tenkt åsnakke med ham i morgen. Dette går ikke lengre. Jeg er bare så redd for å ødelegge alt. Ungene, jobben hans.... er jeg overdramatisk? . hva er det jeg setter i gang? Jeg skjønner jo at han ikke har det bra i disse periodene (for det er i perioder..tror jeg) og nå kommer jeg jo til å gjøre det verre for ham. jeg har prøvd å snakke med et familiemedlem om at han drikker for mye.. men så fikk han ei flaske whiskey til bursdagsgave av vedkommende bare uker etterpå.. så jeg har ikke nevnt det for noen andre. Det er mange som har det tøft for tida så det er nok best å snakke med noen utenforstående. Anonymkode: 8fde2...cb5 Unnskyld at jeg skriver det, men alt kan bli mer ødelagt av at dette fortsetter. Det kan være bare et tidsspørsmål før en ulykke skjer. At han hentet barna på skolen full er helt vanvittig. Hadde noen sett det, så hadde BV vært involvert nå. At han sovner fra og hente dem. Snakker utydelig. Da er man full altså. Uff! Redd deg selv og barna. Hva han gjør, er opp til han, og ikke ditt ansvar i det hele tatt. Han juger for deg og lurer deg, og setter dere i fare. Det er faktisk sånn Ts. 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 Uff, så fælt Barna må skjermes. Spesielt når han fremdeles mener han ikke har et alkoholproblem. Jeg har selv vokst opp med en far som drakk for mye, og det har preget meg. Anonymkode: 5a649...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #12 Skrevet 22. november 2022 Hvordan går det med deg? Er i samme situasjon selv… Anonymkode: a6289...5e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå